Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.12.2009 09:43 - Трябва ли да разбираш от поезия, за да я (ме) обичаш?
Автор: mamas Категория: Поезия   
Прочетен: 5388 Коментари: 27 Гласове:
9



Аз ти пиша
влюбени стихове,
а ти ми казваш:
"Не разбирам
от поезия."

А защо ти трябва
да разбираш?
Достатъчно е
да чувстваш.
*******

А вие какво мислите по въпроса?
Ще се радвам ако споделите.
Хубав ден!




Тагове:   МЕ,   обичаш,


Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. smani - Така си е
03.12.2009 09:49
важно е тръпка да има! :)

Клипчето не тръгва. :(
цитирай
2. mamas - Благодаря!
03.12.2009 09:53
smani написа:
важно е тръпка да има! :)

Клипчето не тръгва. :(

Кликни му още веднъж, ще се отвори в Ютуб.
Отивам на работа и нямам време да редактирам.
Хубав ден!
цитирай
3. chara - И аз това казвам:
03.12.2009 09:55
не е нужно всичко да разбираме!
Дори е вредно!
:)))
цитирай
4. mamas - chara - И аз това казвам:
03.12.2009 09:56
chara написа:
не е нужно всичко да разбираме!
Дори е вредно!
:)))


Стига ни да чувстваме, нали?

Благодаря ти, хубав ден!
цитирай
5. siringa - Има и такива хора, убедих се
03.12.2009 09:58
Не разбират защо трябва да се изразяваш точно в мерена реч и не усещат мелодичното послание на стиха. Така че не винаги "Не разбирам от поезия." означава - това ми е досадно. Благодарност за клипчето, което успя да ме разбуди приятно! И давай стихове насам, ние ги разбираме...
цитирай
6. анонимен - Това все едно си го писала за мен
03.12.2009 10:05
Не съм поет,нито разбирам различните стилове в поезията но винаги си ме карала тихо да си мечтая и си ме отвеждала,сякаш ме държиш за ръката в изградения чрез думите ти вътрешен свят.
Благодаря ти!!!
цитирай
7. sowhat - :)) моето мнение
03.12.2009 10:09
http://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=84760&mode=&order=0&thold=0
цитирай
8. allbi - а трябва ли да си поет
03.12.2009 10:23
за да пишеш поезия

и това да те разберят и усещат хората
има ли значение ...

относно поезията винаги съм объркана
и колкото повече искам да ми се изясни
толкова повече се обърквам...

цитирай
9. merita - Сърцето на четящия дава верния о...
03.12.2009 14:40
Сърцето на четящия дава верния отговор.То откликва на прочетеното и предизвиква чувства които няма как да не са истински.Думите винаги носят заряд и вибрират с честота.Ако тя е в синхрон с честотата на вибриране на нашите мисли то се получава онзи вълшебен резонанс, който ни кара да онемеем!
цитирай
10. mamas - siringa - Има и такива хора, убедих се
03.12.2009 16:21
siringa написа:
Не разбират защо трябва да се изразяваш точно в мерена реч и не усещат мелодичното послание на стиха. Така че не винаги "Не разбирам от поезия." означава - това ми е досадно. Благодарност за клипчето, което успя да ме разбуди приятно! И давай стихове насам, ние ги разбираме...

По-скоро не разбират от теорията, но и голяма част от поетите не я познават (не им и трябва, за да творят). А този, когото визирам в стиха, казва още: "Не разбирам от поезия, но твоите са хубави. Разбира се какво казваш. На някои нищо не им разбирам."
В интерес на истината, и аз на някои нищо не им разбирам, макар че като филолог познавам (донякъде) теорията. Но то не стига.
Аз не отричам това, което не винаги разбирам - ако съм го почувствала със сърцето и душата си.
А моите стихове...те всички са тук, в блога. Не мога да пиша по поръчка, стихът се ражда сам.
Благодаря ти за разбирането!
цитирай
11. mamas - 0rth0d0x - Това все едно си го писала за мен
03.12.2009 16:23
0rth0d0x написа:
Не съм поет,нито разбирам различните стилове в поезията но винаги си ме карала тихо да си мечтая и си ме отвеждала,сякаш ме държиш за ръката в изградения чрез думите ти вътрешен свят.
Благодаря ти!!!


Ооооооо! Това е много, много ласкава оценка! По-скоро признание, за което от сърце ти благодаря!
цитирай
12. mamas - sowhat - :)) моето мнение
03.12.2009 16:32
sowhat написа:
http://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=84760&mode=&order=0&thold=0


Соу, твоето мнение е страхотно! Ще се върна пак да го прочета.
Благодаря ти!
цитирай
13. mamas - allbi - а трябва ли да си поет
03.12.2009 16:36
allbi написа:
за да пишеш поезия

и това да те разберят и усещат хората
има ли значение ...

относно поезията винаги съм объркана
и колкото повече искам да ми се изясни
толкова повече се обърквам...



Бени, щом пишеш поезия, значи си поет.
Правят се, че разбират от поезия критиците, специалистите по литературна теория.
А лично моето мнение съм го изразила в стихчето, което ми хрумна тази сутрин, както си мислех за един човек:
Достатъчно е
да чувстваш.

Приятен следобед и лека вечер, Бени!

цитирай
14. mamas - Благодаря ти!
03.12.2009 16:39
merita написа:
Сърцето на четящия дава верния отговор.То откликва на прочетеното и предизвиква чувства които няма как да не са истински.Думите винаги носят заряд и вибрират с честота.Ако тя е в синхрон с честотата на вибриране на нашите мисли то се получава онзи вълшебен резонанс, който ни кара да онемеем!


Чудесно си изразила това, което и аз си мисля. Ако стихът ми е докоснал поне едно сърце, не се е родил напразно.
цитирай
15. cefulesteven - Хубаво щеше да бъде, да разбера к...
03.12.2009 17:58
Хубаво щеше да бъде, да разбера какво точно е имал предвид и изобщо сам разбирал ли е какво има предвид този който го е казал: теоретично неразбиране, неразбиране на поезията в живота: т.е. поетичното в живота, неразбиране на поезията в поезията т.е. кое е "истинска", кое "неистинска" поезия.
Явно, човекът не разбира как да се изрази.
Иначе, ако става въпрос за теоретично разбиране. От години съм срещал, които могат да се нарекат "разбиращи" точно на пръстите на едната ми ръка. Но сред тях не са авторите на най-силните стихове които съм чел и Слава Богу, те са значително повече от изключително добре разбиращите я.
Разбира се "А, Б, В...че и Г, Д..." на поезията е хубаво да се знае, преди да започне да се пише, че гледам някои даже се поставят като арбитри на изтънчения вкус, без да са стигнали до Б-то.
Но ти наистина знаеш далеч повече.
И още нещо: не разбирането води до любов, а любовта до разбиране. Отнася се за всяка една любов и всяко едно разбиране, включително и това за поезията...

Като гледам, май ще напиша цял постинг. Или май е по-добре да ти отговоря с разказ.

Ще видя как ще наредя времето си тази вечер. Малко се раздразних.

цитирай
16. cefulesteven - Ох:))) Този път, аз не съм разбрал. ...
03.12.2009 18:02
Ох:))) Този път, аз не съм разбрал. Блокирвам постоянно. Прочетох написаното за секунди, преди да ми скочи екрана на отговорите. Сега разбрах за какво иде реч, но след като ти отговорих.


Не, не е необходимо да се разбира от поезия, за да получиш дара на едно поетично вдъхновение, да си част от това поетично вдъхновение. И точно тогава когато си мислиш, че най-не разбираш, най-силно си я почувствал.

Извинявам се за оф-топика. Обясних, че грешката е върху техническа основа, но май по другата тема ще напиша, защото раздразнението към това което не си поставила по тема си остава.
цитирай
17. katan - Това е, Славе -
03.12.2009 18:46
"А защо ти трябва
да разбираш?
Достатъчно е
да чувстваш."
цитирай
18. mamas - Стеф, не се извинявай!
03.12.2009 19:10
И с двата коментара си улучил. Радвам се, отдавна ми се иска някое мое стихотворение да роди и разнопосочни размисли. И да се развие темата в различни посоки.
Виж моите думи в ком.10, може би ще разбереш за какво всъщност става дума.
Поздрави, Стеф, благодаря ти!
цитирай
19. mamas - katan - Това е, Славе -
03.12.2009 19:14
katan написа:
"А защо ти трябва
да разбираш?
Достатъчно е
да чувстваш."


Катенце, ти знаеш. Няма да ти обяснявам...
Прегръщам те!
цитирай
20. ckarlet - Важното е да го усещаме със сърцето и ...
03.12.2009 19:50
Важното е да го усещаме със сърцето и душата си, Мamas!
А твоите стихове винаги ги докосват!
цитирай
21. mamas - Благодаря ти, Скарлет!
03.12.2009 19:51
ckarlet написа:
Важното е да го усещаме със сърцето и душата си, Мamas!
А твоите стихове винаги ги докосват!

цитирай
22. mileidi46 - Eeeeeee,
03.12.2009 22:31
i az ne razbiram ot poeziq..no vinagi me dokosva...makar i ponqkoga da ne znam kak da izrazq valnenieto si...mnogo 4esto si go ostavqm tam vatre...v sarzeto...kadeto si i ti!!
цитирай
23. mamas - Милейди, има различна поезия.
03.12.2009 22:47
mileidi46 написа:
i az ne razbiram ot poeziq..no vinagi me dokosva...makar i ponqkoga da ne znam kak da izrazq valnenieto si...mnogo 4esto si go ostavqm tam vatre...v sarzeto...kadeto si i ti!!

Специално любовната лирика наистина се чувства според мен. Аз затова казвам тук "влюбени стихове" (даже не и "любовни"). Но ако е философска лирика, или да речем сюрреалистична, наистина трябват известни познания, за да я разбереш и съответно оцениш.

Благодаря ти за съпричастието!
цитирай
24. mmagy - Усещането е важно!
04.12.2009 23:06
Усещането е важно!
цитирай
25. mamas - На едно мнение сме, Маги!
04.12.2009 23:15
mmagy написа:
Усещането е важно!

Благодаря ти!
цитирай
26. zvezdichka - Не е важно
07.12.2009 00:17
дали разбира, а дали преживява, дали се докосва до стиха чрез оная сетивна струна, която се слива с неговите преживявания и светоусещания, с неговата душевност.
цитирай
27. mamas - zvezdichka - Не е важно
15.12.2009 22:41
zvezdichka написа:
дали разбира, а дали преживява, дали се докосва до стиха чрез оная сетивна струна, която се слива с неговите преживявания и светоусещания, с неговата душевност.


Да, и аз мисля така.
Благодаря ти, че се отби и сподели!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mamas
Категория: Поезия
Прочетен: 4698170
Постинги: 547
Коментари: 11966
Гласове: 31452
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930