Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.02.2010 10:12 - Малко смях с една колективна "плетка" :)))
Автор: mamas Категория: Поезия   
Прочетен: 15153 Коментари: 32 Гласове:
21


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Словесната плетка я заплетохме миналия февруари.
Моите текстове са в лилаво.
*******

Ади, Марче, на дернекаааааа!

Да н` забрайш да дунисеш

на илечиту юрнека,

дету щеши да плитеш!

Чи ми речи отзарана

щерката ми, мойта Ана:

"Майко, хладно стана вече!

Няма малката елече.

Зарежи го интернета,

погрижи се за детето!

Хващай куките веднага -

туй на бабите приляга!"

.......................................

Ох, кажи ми, душо блага,

как тъй туй ша ми приляга!

Тука свивка, там наметка -

ич ни влазят в мойта сметка!

Мислях...да съ ондулиръм,

ноктиту да си лакиръм,

па да ида на мегданъ,

някой дедо млад да хванъ -

с негу да си прайми сметкатъ...

Ай да му съй и на плетката!!!
***
Etchi написа:

Право мислиш, грешка няма
ондулирвай са, лакирвай...
Взимай прежда, на мегдана
от зарана са паркирвай...
Дружно плетката ши плетем
аз наметката, ти свивката
тъй в хортувки ш`са отнесем
ши апликирами и усмивката.
До час готово ши е елечето
ши оплетеме и жилетка даже.
Хем в топличко щи е внучето
хем щерката "Браво" ще каже.
:)))
Поздрав и усмивка от баба Ана
("Бурда"-та ши сваля от тавана)
***
Възмущението на Пинче (Павлина):

 Ми...дитету има майка!
Да са учи да плите!
То..., ни му са види края,
аку лесну са дадем.
Ша започнат да ни ‘сползвът,
заран, деним и нощя...
Пеленити да им просним,
да им пудридим нища,
да излезим на разхотка
с фнукити и да... плитем.

Ф мен жувоть кипи, мър божкее!
Дядофцити мрът... пу мен!
***
Мнението на Ла Каталина:

Нема сметка в тая плетка,
казвам ти го чесно,
айде с мени на пазара
там пуне е лесно,
ша намерим и илече,
сладулет ша купим,
посли с Мара сми на бара,
с розувите фусти.
***
 diva рече: "Слушай!

Я кажи на щерката:

 

сякакви жилетки

има на дюкяна."

И кураж ми дади -

да ни съ придавъм,

ами да излазям

скору на мегданъ.

Друг пък ми путфърли

(ней ут нашту селу!)

дъл съм съ наконтилъ

тъй...кату куконъ...

и дъл съм наясну,

кът утказвъм плеткатъ,

чи мой да ми излези

малку кривъ сметкътъ...
.......................................................

Тя, сметкатъ ми, се сий кривъ -

й да съ наконтъ, й да ни съ...

Ку знаях к`во ши ми утивъ,

чи с негу да съ нагласъ...

Утдету мина - да мъ зяпът

със укукорини учи!

(Уф, ква съм саму... ниприличнъ...

амъ... дано ни ми личи!)

***
   Etchi написа:

Вубще ни ти личи,
ама, никак даже...
Харно инак звучи,
другоселец лъже...
Рекох ти, конти са
идвай на мегдана
Сметката ши хартиса
Аз рекух! - баба Ана :)))
*** 
Накъде без Албена?

Мен пък плетка ма вличеши
ама вечи има НЕТ
и сига си пиша се куплети
не оплитам нито ред :)
Даже вече на мегдана
хич ни ми се оди
тук на топло си скатавам
уморено боди...;)
Който иска да се мята
с куки и кълба увива
мен ме кефи тук във НЕТА
честичко да се забивам...
На мегдана кво да диря
имам си го у дома
даже сърди ми се често
че на компа съм сама...
Та такива му ти плетки
си плетем из НЕТА
даже къщата прашаса
хич не ми се шета...:))
***
Оффффффф,
ми тя и мойта къща
фанала я болест съща...
Куки имам, и кълбета,
ма...по-сладичко мий в НЕТА!
***
Въпрос от laurencia:

В тоз шъмпиунат пу плетки,
дъл ни мой и ас съ включи,
шъ къндардисам и съседкътъ
и кункурс шъ съ пулучи.

Чи ми беши детска слабуст
с преждити дъ си играя,
коту фана - просту хубуст,
нета временну ши гу забрая.

Туй плитиници, туй нъметки,
кът съ ръзвихрим, саму глей,
кък с готинити ни джилетки
пролетес шъ съ витреим.
***
Можи, можи, Лауренция,
 
и кунКурс да убявим!
Нямам никъквъ притенция,
дажи ши съ наградим...
***
krassko - Ха ха ха
 
Тук плетачен цех
незаконен има
данакъ ви вече взех
с лихвите във рима
***
laurencia - :)
Първата награда
всекиго ще изненада,
за най-красива блузка -
денс на мегдана с...Краско.
Пък дано той се смили,
данъка да намали.
***
 
Ха, мерси за твойта рима!
Кой де мине, данък взима...
Слаб е приходът от дрешки -
ще се разплатим със смешки!
***
        
 Хей, 
   става ли конкурс със трима?
Кой друг ще каже нещо в рима?
***
     
Прежда за новите плетки. Открих я тук: http://eleni.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/10/05/prikliucheniia-iz-debrite-na-edin-tavan.410295

image

Благодаря на всички, които плетоха и ще плетат с мен!
Поздравявам ви с любимото ми Еленино хоро!





Тагове:   малко,


Гласувай:
21



Следващ постинг
Предишен постинг

1. magnoliya - Ех, че вярно
07.02.2010 11:57
Рима, рима - оплети ма
цитирай
2. lotos16 - ........
07.02.2010 12:32
Нещо аз ще оплета
чак към вечерта.
Ако не стана веднага,
манджата ще загоря.
цитирай
3. mamas - Охоооооооо!
07.02.2010 13:12
magnoliya написа:
Рима, рима - оплети ма


Една майсторка ни е почела!
Хайде, Раде - хем да плетем, хем да пеем!

Поздрав за теб: http://www.youtube.com/watch?v=7SnfmYL_VYU&feature=related
цитирай
4. mamas - Сготви, Павлинке! Ще те почакаме!
07.02.2010 13:15
lotos16 написа:
Нещо аз ще оплета
чак към вечерта.
Ако не стана веднага,
манджата ще загоря.


И за тебе песен: http://www.youtube.com/watch?v=SxvBUjNM2V0&feature=related
цитирай
5. vanya70 - :)))
07.02.2010 13:37

Пробвах преди N години,
бебе беше щерката,
докат’ тръгне на градина
аз жилетка да плета…

Молът нямаше го още,
време имах и мерак –
и по цели дни и нощи
бримка, втора аз броях...

Първо ред по ред изплитах,
после порих и се смях,
че съвсем навреме виждах -
с две ръчички леви бях :))))))

ПП. Логнах се само за да пейстна това свое признание от един разговор на 4 очи с баба Краска... познаваш я ;)
цитирай
6. mamas - Кой не знае баба Краска!
07.02.2010 13:48
vanya70 написа:

Пробвах преди N години,
бебе беше щерката,
докат’ тръгне на градина
аз жилетка да плета…

Молът нямаше го още,
време имах и мерак –
и по цели дни и нощи
бримка, втора аз броях...

Първо ред по ред изплитах,
после порих и се смях,
че съвсем навреме виждах -
с две ръчички леви бях :))))))

ПП. Логнах се само за да пейстна това свое признание от един разговор на 4 очи с баба Краска... познаваш я ;)


Баш майсторката на словесните плетки!
Благодаря ти, Ваня! Обогатяваш колективната ни "плетка" с признанието си :)))
Поздрав и за теб: http://www.youtube.com/watch?v=XETmBjHRQHI&feature=related
цитирай
7. allbi - хе хе
07.02.2010 18:02
за къде без мен :)
супер плетка, Славе !
цитирай
8. elinora - Хахаха,
07.02.2010 18:18
ако и така хубаво плетете, както пишете рими с лекота, моля оплетете и на мен едно елече!:)))
цитирай
9. mamas - Така си е, Бени!
07.02.2010 19:32
allbi написа:
за къде без мен :)
супер плетка, Славе !



цитирай
10. mamas - Няма проблем!
07.02.2010 19:34
elinora написа:
ако и така хубаво плетете, както пишете рими с лекота, моля оплетете и на мен едно елече!:)))


Някакви претенции за цвета и модела имаш ли?
:)))
цитирай
11. ivesa - Хей,доведохте ме до захлас...
07.02.2010 20:35
почнах да плета с вас...
Стана ми забавно и засмяно,
ала утре ще да ставам рано.
Поздрави!:)))
цитирай
12. mamas - ivesa - Хей,доведохте ме до захлас...
07.02.2010 20:47
ivesa написа:
почнах да плета с вас...
Стана ми забавно и засмяно,
ала утре ще да ставам рано.
Поздрави!:)))


Това е целта, да ни е весело! Да съберем позитивна енергия за предстоящата работна седмица. При мен се очертава доста натоварена...
Нека е успешна!
цитирай
13. inel379 - !!!:)))
08.02.2010 02:47
Из дебрите на тоз таван
има още прежди, знам!
Най-шарените ще си избера
и приказна пелерина ще си оплета!
С нея литвам към небето,
рими да творя в куплети!
Тъй ще се почувствам в рая
и "елениното" ще започна да играя!
Сега си лягам на матрака,
че утре работа ме чака!
Лека нощ и сладки сънища от мен
след този бял, прекрасен зимен ден!:)
цитирай
14. mamas - inel379 - !!!:)))
08.02.2010 08:15
inel379 написа:
Из дебрите на тоз таван
има още прежди, знам!
Най-шарените ще си избера
и приказна пелерина ще си оплета!
С нея литвам към небето,
рими да творя в куплети!
Тъй ще се почувствам в рая
и "елениното" ще започна да играя!
Сега си лягам на матрака,
че утре работа ме чака!
Лека нощ и сладки сънища от мен
след този бял, прекрасен зимен ден!:)


Добро утро, Инел!
За преждите да благодарим на http://eleni.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/10/05/prikliucheniia-iz-debrite-na-edin-tavan.410295
Благодаря за "наплитането" на словесната плетка!
Желая ти хубав ден и успешна седмица!
цитирай
15. tit - Какви
08.02.2010 16:11
поетични сладкиши сте приготвилиии!:))
Елечетата - пухкави, на английски ластик!:)
Поздрави!:)
цитирай
16. mmmmmmmmm - Както ви вървят римките -
08.02.2010 18:33
така ди ви вървят и бримките!:))
Поздрави на всичики
дето плетоха самички!:))
цитирай
17. mamas - tit - Какви
08.02.2010 18:57
tit написа:
поетични сладкиши сте приготвилиии!:))
Елечетата - пухкави, на английски ластик!:)
Поздрави!:)

По избор, Теди!
Всякакви модели, с най-различни плетки - опакови, лицеви, ластични, ажурени...
Ей, ще взема наистина да грабна кълбото и куките!
цитирай
18. mamas - mmmmmmmmm - Както ви вървят римките -
08.02.2010 18:59
mmmmmmmmm написа:
така ди ви вървят и бримките!:))
Поздрави на всичики
дето плетоха самички!:))


И "римките", и бримките - всичко ни върви!
Особено с приятели, като теб добри!
цитирай
19. ivesa - mamas,
08.02.2010 19:26
и при мен е доста натоварена седмицата,но ще се справя.Понякога многото ангажименти се изпълняват леко и приятно..Пожелавам ти лека седмица!:)))
цитирай
20. mamas - Благодаря!
08.02.2010 19:54
ivesa написа:
и при мен е доста натоварена седмицата,но ще се справя.Понякога многото ангажименти се изпълняват леко и приятно..Пожелавам ти лека седмица!:)))


Добре потръгна днес, надявам се и през другите дни да е така. Същото пожелавам и на теб!
цитирай
21. miaa - Много си талантлива, Mamas!Поз...
08.02.2010 21:49
Много си талантлива, Mamas!Поздрави и усмивки!
цитирай
22. tili - Диабет ще хвана от туй
08.02.2010 22:16
мьеко източно мьекане! Па нема ли тука некой шоп да изока и да нарЕди наедро плетка широка!!!
Дръж се Земльо, шоп те гази - ред шоп, ред македонец ;-)))

Не плетем, не шием,
не пра'им курабии,
в Нета само гледам
яз да се забием.
Жилетки, елеци,
плетки и наметки,
не тъчем, не шием -
от све що е женско -
ич и не отбирам!
Ние тука в Шопско
сме у беневреци,
шарени чорапци,
везани литаци,
косичници пъстри -
пеперуди същи.
СЕ от баби, майки,
стар чеиз останал...
На връо си дуе,
у доло е топло.
Кой па че ти Оди
по мегдан зимАска!
Та некой джип мощен
там да го изпраска.
Старците измреа,
младите ойдоа
из пуста Европа.
Се пращат парици,
милите душици.
Ни внуци, ни стока,
па то вече нема
и кой да изока!
Нема вече Оро,
нема вече Ора,
у компо си кютам
низ Скайпо се лутам.
И тоа па Краско,
бирник че ми става!
Е го е - Андрешко
зад дуваро шава.
Он че го научи
как се бирник дави!
Айде у блатОто
заЕдно с коньете!
Че плаши жените
що плетат из Нета!
Ега се затрие,
гадина проклета!
Че ли се намери
кой да палне кмето,
че часка па спреа,
мале, Интернето!

;-))))))

И т.н. - айде диалектолозите и лингвистите да ви видим !!!
цитирай
23. lotos16 - Мамас, обещано - изпълнено. Малко дълга плетка ми се получи...
08.02.2010 22:36
„Заплетен” спомен

Случи се преди години много.
Веднъж ми каза мама строго:
„Само книжки ми четеш.
Научи се да плетеш.
Каква ли ще си домакиня?
Плетка трябва да си имаш.
Пораснала си вече.
Оплети поне едно елече.”

Заплетох блуза - сложна плетка.
Казваше се „пчелни клетки”.
Намятам, вземам, ред по ред
бримките – без край, безчет.
Ама така не ми спори -
плъзват се отчаяни сълзи.

Плетенето мама контролира.
О, ужас, грешка ми намира.
„Пропуснала си тук наметка” –
и в миг разплита всички клетки,
направени със толкова старание.
За плетене изгубвам аз желание.
ПиснА ми. Страшно се нервирам,
осмелявам се да протестирам:
„Който иска – да плете.
Мене лайфът ме зове.”

И плетох пролет, есен, зима
чак до идната година…
и напролет съм готова -
имам дреха чисто нова.
Мама е усмихната, щастлива:
„С тази блуза си красива.
Е, дълго плете я - година-две,
но получи се съвсем добре.”

Читатели/ки, кажете свойто мнение:
Как при спомена за туй мъчение
пак да почна плетки да плета?
Предпочитам в нета да седя!!!
цитирай
24. mamas - Благодаря, Марина!
08.02.2010 22:41
miaa написа:
Много си талантлива, Mamas!Поздрави и усмивки!

Като гледам, все такива сме се събрали тук. Сякаш се надушваме :)))
цитирай
25. mamas - Е па tili - Лили,
08.02.2010 22:48
ти харно си изокала!

А тия "шарени чорапци" кой ви ги плете?
:)))
цитирай
26. mamas - Ооох, Павлина!
08.02.2010 22:54
Трябвало е на по-проста плетка да се захванеш, тази те е уплашила още в началото! Но нали не си се предала, браво! И за стихотворението браво!

Мен баба ме научи да плета от малка. Доста неща съм изплела и на две куки, и на една... Да не беше интернета, сигурно и сега щеше да ми се мотае някоя плетка из ръцете докато гледам телевизия поне :)))
цитирай
27. tili - Купуваме си ги
08.02.2010 22:54
от Банско, Славче. Сувенирни ;-)))
цитирай
28. mamas - tili - Купуваме си ги
08.02.2010 22:59
tili написа:
от Банско, Славче. Сувенирни ;-)))


Убаво!
Ти май си допълнила текста?
цитирай
29. tili - Ползвам си опцията за
09.02.2010 00:05
своеволно редактиране ;-))) Нали творя експромт, да включа и малко западнобългарски диалект в захарния памук ;-)))
цитирай
30. mamas - tili - Ползвам си опцията за
09.02.2010 06:39
tili написа:
волно редактиране ;-))) Нали творя експромт, да включа и малко западнобългарски диалект в захарния памук ;-)))


Да ги омешаме диалектите, Лили! Нали са все български!
А каква идея ми даде с тези
"шарени чорапци,
везани литаци,
косичници пъстри -
същи пеперуди.
СЕ от баби, майки,
стар чеиз останал..."
цитирай
31. tili - Нали знаеш, че аз съм по
09.02.2010 14:04
идеите, Славче. И строго следя за творческата им реализация ;-))) Без майтап - след Безистена, очаквам и пост за Джамията и галерията, мила приятелко!!!
П.С. И не се казва допЪлнила, а допълнИла текста, ;-)))хихих
цитирай
32. mamas - tili - Нали знаеш, че аз съм по
09.02.2010 14:58
tili написа:
идеите, Славче. И строго следя за творческата им реализация ;-))) Без майтап - след Безистена, очаквам и пост за Джамията и галерията, мила приятелко!!!
П.С. И не се казва допЪлнила, а допълнИла текста, ;-)))хихих


Джамията и галерията ще почакат. Друго съм замислила, но няма да го издавам още. С твойто стихче е свързано ;-)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mamas
Категория: Поезия
Прочетен: 4698575
Постинги: 547
Коментари: 11966
Гласове: 31452
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930