Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.11.2009 09:57 - Лодки през зимата
Автор: mamas Категория: Поезия   
Прочетен: 14559 Коментари: 75 Гласове:
21

Последна промяна: 12.11.2009 10:51


*******
image   Третата картина я купи една есен на морето . Бяха заедно, обичаха да ходят там, защото имаха много хубави спомени като млади. Вятърът и вълните бяха толкова силни, че само той ходеше на плаж. Плуваше много и после разходките из курорта бяха толкова приятни. Сред многото картини една вечер забеляза тъгата в тези самотни лодки. Бяха преживели много и дали отново ще навлязат в лятното море. Това синьо по платното бе дори сиво, имаше хлад в блясъка му . Всяка лодка гледаше в своята посока, закотвена може би завинаги на брега. Тогава си спомни един филм за много стар рибар, който цял ден се бореше с надеждата си,  че ще сполучи този път. Беше съвсем сам в откритото море. Но тази самота не му пречеше да бъде силен. Такива бяха и тези лодки, тъжни и самотни, но все пак му се струваше, че не са загубили вярата за още плаване .
Студено море и пропити с тъга и надежда лодки.
*******

Преди да ме обвините в плагиатство, бързам да призная: този текст не е мой. Той е на Любомир Николов - lubara

image
  А "Лодки през зимата" е заглавието на неговата първа книга. Как да не се похваля, че съм една от първите извън Търново, които я държат в ръцете си!

image

Любо, благодаря за милите думи!


image

Много от разказите вече съм ги чела в блога на Любо, но...друго си е да ти прошумолят страниците! Да те сгрее "Топлината на детството", да видиш живота на един човек "като низ от картини" , да откриеш красотата на природата чрез неговия поглед... 
Разкази и пътеписи, които вълнуват.
Като морето, което Любо не просто рисува, а съживява...

image

Като планинския вятър, който накланя дървета и храсти и разбърква брадата на страстния планинар, но не може да го повали...

image

Любо завършва книгата си със своите "НюЙоркски срещи". Но те не са последни - сега предстоят други срещи, не по-малко вълнуващи!
*******
Този мой постинг не е само връщане на един
хубав жест.
Това е предчувствие за нещо прекрасно, което предстои да се случи... съвсем скоро! Защото - както казва самият Любо в цитирания по-горе постинг - " град Ямбол и град Велико Търново са побратимени, а ние с Mamas сме сродени. Благодарение на ПОЕЗИЯТА."
Поезия, която аз откривам във всеки ред от прозата му, събрана в "Лодки през зимата"!
Щастливо плаване!
*******
п.п. Последните две снимки са предоставени от Любо.
Автор на клипа-покана е Валентин Йорданов, а качването му в сайта е заслуга на Адриана Зарева, която се е заела с организацията по представянето ни в София.
Благодаря, приятели!






Гласувай:
21



Следващ постинг
Предишен постинг

1. cornflower - Лодките
12.11.2009 10:06
са за плаване...
Попътен вятър на Любомир
и на теб, Слава!
цитирай
2. mamas - cornflower - Лодките
12.11.2009 10:11
cornflower написа:
са за плаване...
Попътен вятър на Любомир
и на теб, Слава!


Благодаря, Люба, от името на двамата!
цитирай
3. bizcocho - И постинга ти и клипчето са супер! ...
12.11.2009 10:38
И постинга ти и клипчето са супер! :)
Как ви се радвам само! :))))))))
Успехи за вас!:)
цитирай
4. mamas - Благодаря!
12.11.2009 10:42
bizcocho написа:
И постинга ти и клипчето са супер! :)
Как ви се радвам само! :))))))))
Успехи за вас!:)


Клипчето го направи Валентин Йорданов, а в сайта го качи Адриана Зарева, която се е заела с цялата организация по представянето. Ще им благодаря специално - тук акцентът е върху книгата на Любо.
цитирай
5. rummi - :-)
12.11.2009 11:07
много ви се радвам, хубави хора!
цитирай
6. mamas - Благодаря, Руми!
12.11.2009 11:18
rummi написа:
много ви се радвам, хубави хора!

Ще се радваме да те видим на премиерата!
цитирай
7. ivana59 - :)))
12.11.2009 11:21
Сродени от красотата...

Успех на представянето!
цитирай
8. an200 - Поздравления!)
12.11.2009 11:30
Това си е празник! Честито за всичко сбъднато!)
цитирай
9. mamas - Благодаря, Ивана!
12.11.2009 11:31
ivana59 написа:
Сродени от красотата...

Успех на представянето!

Жалко, че си далече...
цитирай
10. mamas - Благодаря, Ани!
12.11.2009 11:32
an200 написа:
Това си е празник! Честито за всичко сбъднато!)


Ще бъде истински празник, предчувствам го!
цитирай
11. ckarlet - Браво, Мamas, страхотен постинг за ...
12.11.2009 11:53
Браво, Мamas, страхотен постинг за творчеството ви с Lubara!
И той е като теб, освен че пише прекрасно има и голямо сърце! Радвам се на вашите успехи!
Поздрави за теб и за Lubara!
цитирай
12. lubara - Поздрави, mamas !
12.11.2009 12:04
Славе, когато поместих преди време мойто виждане за книгата ти " Аз, времето и другите неща", ти ми каза, че съм те просълзил.
Нали не мислиш, че сега аз ще кажа същото. Мъж съм, все пак!
БЛАГОДАРЯ ТИ !
И на Вальо и Адриана също благодаря.
До скоро !
цитирай
13. mamas - Благодаря, Скарлет! Ако си в София, ела на 20.11. да се запознаем!
12.11.2009 12:37
ckarlet написа:
Браво, Мamas, страхотен постинг за творчеството ви с Lubara!
И той е като теб, освен че пише прекрасно има и голямо сърце! Радвам се на вашите успехи!
Поздрави за теб и за Lubara!

цитирай
14. mamas - Мъжете също плачат! Не е срамно!
12.11.2009 12:41
lubara написа:
Славе, когато поместих преди време мойто виждане за книгата ти " Аз, времето и другите неща", ти ми каза, че съм те просълзил.
Нали не мислеш, че сега аз ще кажа същото. Мъж съм, все пак!
БЛАГОДАРЯ ТИ !
И на Вальо и Адриана също благодаря.
До скоро !


Едно много старо стихотворение, от първата ми книга:
МЪЖКИ СЪЛЗИ

Сълзите в мъжките очи
не са признак за слабост.
Мъж да заплаче пред тебе -
това е огромно доверие.
Как искам мъжка сълза
да се отрони в ръцете ми,
гореща мъжка сълза -
вместо цвете!

Сълзите в мъжките очи
понякога струват по-скъпо
от всички най-скъпи подаръци.
Стига ти само една
за тебе да е изплакана -
по е ценна и от царски дарове.

Благодаря ти, Любо!
цитирай
15. lotos16 - Успех и късмет!
12.11.2009 12:53
Желая Ви успех, mamas и lubara!
Попътен вятър на "Лодки през зимата" и на "Аз, времето и другите неща"!
цитирай
16. allbi - Успех и от мен !
12.11.2009 13:04
Продължавайте в същия дух :)
цитирай
17. katan - Славе!
12.11.2009 13:09
Страхотна си!
Поздрави за постинга!
Поздрави за доброто ти сърце!
Успех на Любчо!
цитирай
18. lubara - Поздрави !
12.11.2009 13:20
Славе, някои неща, когато ги писах, замъглиха очите ми, без сам да разбера.
Твоето стихотворение ми говори, че няма случайни неща.
цитирай
19. mamas - Благодаря, Павлина! Чакаме те там!
12.11.2009 13:20
lotos16 написа:
Желая Ви успех, mamas и lubara!
Попътен вятър на "Лодки през зимата" и на "Аз, времето и другите неща"!

цитирай
20. mamas - allbi - Успех и от мен !
12.11.2009 13:23
allbi написа:
Продължавайте в същия дух :)


Благодаря, Бени!
Кога ще ни поканиш и ти на нещо такова? Имаш достатъчно за не една книга!
цитирай
21. mamas - Благодаря, Катя!
12.11.2009 13:30
katan написа:
Страхотна си!
Поздрави за постинга!
Поздрави за доброто ти сърце!
Успех на Любчо!

Добротата привлича доброта. Затова се случват подобни, доскоро невероятни неща. Допреди година не можех да си представя, че ще правя премиера в пловдивска телевизия, че в Ямбол при мен ще дойдат хора от две противоположни гранични точки (Вальо от Силистра и Невена от Свиленград), че ще се представям в София заедно с човек, когото познавам все още само виртуално...
Какво ли не ни поднася животът... Нека са само такива хубави работи!
цитирай
22. mamas - Знаех си, че ще си признаеш!
12.11.2009 13:32
lubara написа:
Славе, някои неща, когато ги писах, замъглиха очите ми, без сам да разбера.
Твоето стихотворение ми говори, че няма случайни неща.

Нека по-често се замъгляват очите ти от красиви преживявания!
(Да не забравим за София един пакет носни кърпички...)
:)))
цитирай
23. kasnaprolet9999 - Добре че го има това клипче,
12.11.2009 14:05
че да стане ясно кога и къде ще бъде вашата съвместна премиера, ако съм жива и здрава ще дойда, къде без пролетта.
цитирай
24. mileidi46 - Аха,
12.11.2009 14:13
какви ги планувате докато аз сънувам?
По цяла нощ будувам...и пак по нещо изпускам!
Кой каза кърпички?Аз какво да нося? Торта,вино и букет? Ох,обърках се...това за Невена е сега!!...
Почакайте ме.идвам с вас....ще бъда там!
и кърпички ще нося...не ме е срам..
цитирай
25. mamas - kasnaprolet9999 - Добре че го има това клипче,
12.11.2009 14:17
kasnaprolet9999 написа:
че да стане ясно кога и къде ще бъде вашата съвместна премиера, ако съм жива и здрава ще дойда, къде без пролетта.


Нека сме малко по-загадъчни в началото, да подготвим почвата :)))
Ще има напомняния по-нататък. Разчитаме и на приятелите да поканят други свои приятели. Все пак, не ви каним в Ямбол и Търново - на крака ви идваме в София ;-)
Благодаря ти, Невена! Надявам се да не останеш разочарована!
цитирай
26. mamas - Сънуваме, плануваме... но без теб няма да го направим!
12.11.2009 14:21
mileidi46 написа:
какви ги планувате докато аз сънувам?
По цяла нощ будувам...и пак по нещо изпускам!
Кой каза кърпички?Аз какво да нося? Торта,вино и букет? Ох,обърках се...това за Невена е сега!!...
Почакайте ме.идвам с вас....ще бъда там!
и кърпички ще нося...не ме е срам..


Теб искаме! Какво ще носиш, няма значение, но кърпичките не ги забравяй! Със сигурност ще ти трябват!
:)))
цитирай
27. mileidi46 - Там съм!
12.11.2009 14:37
И съм много щастлива!
цитирай
28. mamas - mileidi46 - Там съм!
12.11.2009 14:44
mileidi46 написа:
И съм много щастлива!


Аз също, прегръщам те!
цитирай
29. candysays - Ей, ама много премиери на книги тия дни! :)))
12.11.2009 14:50
Което е страхотно! Блогърите вече не са само блогъри.. Хубаво е да се издава, да се публикува.. На хартия, не само онлайн :) Друго си е чувството, неостаряващо, непреходно.. да държиш книга в ръка :)

Благодаря ти за будителската дейност тия дни! От твоя блог научих за много премиери.. И дано има още! :)))
Прегръдка от мен!
цитирай
30. inel379 - Лодките не са самотни! Те имат цялото море пред себе си!
12.11.2009 14:56
А това значи, че са заредени с надежда!
Толкова много, че има и за другите, останали без нея!
Нали затова са приятелите - обич, подкрепа и...надежда!
Щастливо плаване и на двамата!:)
цитирай
31. candysays - Забравих да кажа -
12.11.2009 14:57
клипчето е много хубаво - много оригинална покана! :)))
цитирай
32. mamas - candysays - Ей, ама много премиери на книги тия дни! :)))
12.11.2009 15:15
candysays написа:
Което е страхотно! Блогърите вече не са само блогъри.. Хубаво е да се издава, да се публикува.. На хартия, не само онлайн :) Друго си е чувството, неостаряващо, непреходно.. да държиш книга в ръка :)

Благодаря ти за будителската дейност тия дни! От твоя блог научих за много премиери.. И дано има още! :)))
Прегръдка от мен!


Благодаря!
Чакаме те с Любо!
цитирай
33. mamas - inel379 - Лодките не са самотни! Те имат цялото море пред себе си!
12.11.2009 15:18
inel379 написа:
А това значи, че са заредени с надежда!
Толкова много, че има и за другите, останали без нея!
Нали затова са приятелите - обич, подкрепа и...надежда!
Щастливо плаване и на двамата!:)


Благодаря!
Ако си в София, ще се радваме да те видим!
цитирай
34. mamas - candysays - Забравих да кажа -
12.11.2009 15:20
candysays написа:
клипчето е много хубаво - много оригинална покана! :)))

Заслугата е главно на Валентин Йорданов - много добър поет и приятел!
цитирай
35. cecka1504 - Славе,
12.11.2009 15:23
благодаря за персоналната покана! Ще направя всичко възможно да дойда.
Успех!
цитирай
36. slavei - Красив начин да отправиш покана към някого...:)
12.11.2009 15:25
... и то за такова вълнуващо събитие!
Успех на теб и на Любо, Славе!
Пожелавам ви и на двамата много читатели, почитатели и нестихващо творческо вдъхновение!
Прегръщам те!:)
цитирай
37. mamas - Благодаря, ще се радвам!
12.11.2009 15:34
cecka1504 написа:
благодаря за персоналната покана! Ще направя всичко възможно да дойда.
Успех!

цитирай
38. mamas - slavei - Красив начин да отправиш покана към някого...:)
12.11.2009 15:36
slavei написа:
... и то за такова вълнуващо събитие!
Успех на теб и на Любо, Славе!
Пожелавам ви и на двамата много читатели, почитатели и нестихващо творческо вдъхновение!
Прегръщам те!:)

Благодаря ти, Пепи! Ще предам поздравите!
Прегръдка и от мен!
цитирай
39. veninski - УСПЕХ!!! Пожелавам ви всяка с...
12.11.2009 16:21
УСПЕХ!!!
Пожелавам ви всяка следваща книга да ви носи нови и нови верни читатели!
Поздрави от Родопите!!!
цитирай
40. mamas - Благодаря от сърце! От името на двамата!
12.11.2009 16:24
veninski написа:
УСПЕХ!!!
Пожелавам ви всяка следваща книга да ви носи нови и нови верни читатели!
Поздрави от Родопите!!!

цитирай
41. anastasiia - Това е прекрасна новина!:))))
12.11.2009 17:35
Славенце, много се радвам, че точно с Любо ще имате представяне... Той е много светъл човек, като теб....:) Искрено, много се радвам...:)
Прегръщам ви и двамата с обич...:)
И разбира се и Ади, и Вальо..., които са невероятни приятели... И правят от тези...добрите чудеса...:)
цитирай
42. sunflower - Благодаря много за поканата!
12.11.2009 17:38
Иска ми се да дойда и да ви видя точно вас двамата :)))), но съм мало вързана и пътуванията са ми проблем в момента. Ако се появи и най-малка възможност ще прескоча, а ако не искрено се надявам да имам други възможности.
Успех!
цитирай
43. tili - Там сме, приятели!!!
12.11.2009 18:12
Нямам търпение до 20-ти!!! ;-)))
цитирай
44. mamas - anastasiia - Това е прекрасна новина!:))))
12.11.2009 18:41
anastasiia написа:
Славенце, много се радвам, че точно с Любо ще имате представяне... Той е много светъл човек, като теб....:) Искрено, много се радвам...:)
Прегръщам ви и двамата с обич...:)
И разбира се и Ади, и Вальо..., които са невероятни приятели... И правят от тези...добрите чудеса...:)

Асенка, ще дойдеш ли? Или ние да идваме при теб на другия ден?
:)))
цитирай
45. mamas - sunflower - Благодаря много за поканата!
12.11.2009 18:46
sunflower написа:
Иска ми се да дойда и да ви видя точно вас двамата :)))), но съм мало вързана и пътуванията са ми проблем в момента. Ако се появи и най-малка възможност ще прескоча, а ако не искрено се надявам да имам други възможности.
Успех!

Благодаря за пожеланията!
Да се надяваме на шанса!
цитирай
46. mamas - tili - Там сме, приятели!!!
12.11.2009 18:47
tili написа:
Нямам търпение до 20-ти!!! ;-)))


И аз, Лили, и аз нямам търпение!
цитирай
47. ivesa - Благодаря за поканата!
12.11.2009 20:10
Пожелавам успех и за двамата!:)))
цитирай
48. ka4ak - Славе супер е!
12.11.2009 20:57
Ще се видим в София,а Любо да се обади на basta,че тя вика че няма боляри!!!Ще чакам с нетърпение да се видим пак!Целувки!!!:)))
цитирай
49. mamas - Благодаря!
12.11.2009 21:29
ivesa написа:
Пожелавам успех и за двамата!:)))

Ще се радваме да те видим!
цитирай
50. mamas - ka4ak - Славе супер е!
12.11.2009 21:32
ka4ak написа:
Ще се видим в София,а Любо да се обади на basta,че тя вика че няма боляри!!!Ще чакам с нетърпение да се видим пак!Целувки!!!:)))


Съмняваш ли се изобщо, че ще е супер?
basta ей сега ще я поканим, а и ти ще кажеш на когото можеш, нали? Доведи цялото семейство!
Целувки и за теб!
цитирай
51. priqtel12 - Чудесна покана и чудесен повод!
12.11.2009 22:42
На авторите желая много хубави мигове в София и непресъхващо вдъхновение занапред!!!
цитирай
52. mamas - priqtel12 - Чудесна покана и чудесен повод!
12.11.2009 22:54
priqtel12 написа:
На авторите желая много хубави мигове в София и непресъхващо вдъхновение занапред!!!


Благодаря, Ива!
Добрите пожелания от добри приятели винаги се сбъдват :)))
цитирай
53. kobata - Желая ви успех! Няма да мога да пр...
12.11.2009 22:58
Желая ви успех! Няма да мога да присъствам, но по-нататък може да замислим нещо из Търново! Поздрави!
цитирай
54. mamas - Благодаря!
12.11.2009 23:07
kobata написа:
Желая ви успех! Няма да мога да присъствам, но по-нататък може да замислим нещо из Търново! Поздрави!


Щом има ентусиасти, всичко може да се постигне!
Поне за Любо в Търново - той го заслужава!
цитирай
55. basta - :)
12.11.2009 23:11
и от мен успех и безбурно море :)
ние болярите, като сме толкова далече...няма да ни огрее. :(
поне засега
цитирай
56. agea - Славе,
12.11.2009 23:14
желая успех и на двама ви!
Живот и здраве ще се видим в София!
Поздрави!:))
цитирай
57. kobata - Любо не го познавамq но. . . животът е ...
12.11.2009 23:20
Любо не го познавамq но... животът е пред нас. Да сме живи и здрави. Особено щом и той е от категория "Изкуство", няма как да не намерим общ език :)))
цитирай
58. mamas - Благодаря!
12.11.2009 23:27
basta написа:
и от мен успех и безбурно море :)
ние болярите, като сме толкова далече...няма да ни огрее. :(
поне засега


Любо си е при вас! А и като гледам колко творци от Търново има в блога, всеки ден можете да си правите такива празници!
Пък от Ямбол за Търново има директни маршрутки, току-виж сме ви налазили и там :)
Поздрави!
цитирай
59. mamas - Благодаря, Вени!
12.11.2009 23:28
agea написа:
желая успех и на двама ви!
Живот и здраве ще се видим в София!
Поздрави!:))

Ще бъде поредната хубава среща!
цитирай
60. mamas - Чудесен повод да се запознаете!
12.11.2009 23:31
kobata написа:
Любо не го познавамq но... животът е пред нас. Да сме живи и здрави. Особено щом и той е от категория "Изкуство", няма как да не намерим общ език :)))


Щом харесваш разказите на Ина, ще ти допаднат и на Любо, така мисля. Той е земен човек.
цитирай
61. bovari - Защо ли...
12.11.2009 23:54
четейки постинга си казвам "ха дано котка да не ми мине път" и да присъствам на събитието. Сигурно защото очаквам да уловя нещото, което дори думите не могат да предадат.
Мислейки за вас, двамата, си казвам, че вие владеете стихиите- на Водата, Земята, Метала, Огъня и Дървото. Източните езотерични култури твърдят, че те са навсякъде - и в природата, и вътре в човека.
Ще бъде хубаво, ако бъде.:)
Поздрави, Слава Ангелова!
Поздрави, Любомир Николов!
цитирай
62. mmagy - Вятър в платната и за двама ви!!!
13.11.2009 00:09
Вятър в платната и за двама ви!!!
цитирай
63. eien - BRAVO!
13.11.2009 03:20
BRAVO LUBARA!
BRAVO MAMAS!
цитирай
64. mamas - bovari - Защо ли...
13.11.2009 08:08
bovari написа:
четейки постинга си казвам "ха дано котка да не ми мине път" и да присъствам на събитието. Сигурно защото очаквам да уловя нещото, което дори думите не могат да предадат.
Мислейки за вас, двамата, си казвам, че вие владеете стихиите- на Водата, Земята, Метала, Огъня и Дървото. Източните езотерични култури твърдят, че те са навсякъде - и в природата, и вътре в човека.
Ще бъде хубаво, ако бъде.:)
Поздрави, Слава Ангелова!
Поздрави, Любомир Николов!


Страхотен коментар!
Благодаря!
Нека всички котки се потулят някъде до следващия петък!
Хубав ден!
цитирай
65. mamas - Благодаря, Маги!
13.11.2009 08:09
mmagy написа:
Вятър в платната и за двама ви!!!

Както ми писа Любо преди малко, голяма вълна се задава. Но ние ще устоим!
цитирай
66. mamas - Благодаря от името на двамата!
13.11.2009 08:10
eien написа:
BRAVO LUBARA!
BRAVO MAMAS!

Хубав ден!
цитирай
67. lubara - eien, поздрави сърдечни!
13.11.2009 08:14
Тук и аз искам да благодаря на eien.
цитирай
68. papadok - Поздравявам ви и двамата.
13.11.2009 09:53
И ви желая успех в реализацията на книгите. Макар и да прозвуча малко официално, то пожеланията ми са искренни.
цитирай
69. hel - Поздрави, Мам!
13.11.2009 15:47
Чудесно сте го намислили. Чудесен е клипът!
Успех и много читатели и приятели.

цитирай
70. mamas - papadok - Поздравявам ви и двамата
13.11.2009 15:57
papadok написа:
И ви желая успех в реализацията на книгите. Макар и да прозвуча малко официално, то пожеланията ми са искренни.


Благодаря, Владо, от името на двамата!
Знам, че си искрен :)))
цитирай
71. mamas - hel - Поздрави, Мам!
13.11.2009 15:59
hel написа:
Чудесно сте го намислили. Чудесен е клипът!
Успех и много читатели и приятели.



Благодаря, hel!
Надяваме се да е така!
цитирай
72. darkanion - звучи обещаващо,
13.11.2009 23:14
но за съжаление от няколко... не седмици, а месеца е запланувано да се прибера точно на 20-ти в Елхово...
иначе ще инструктирам Анчо да дойде :P:P
цитирай
73. mamas - darkanion - звучи обещаващо
14.11.2009 10:04
darkanion написа:
но за съжаление от няколко... не седмици, а месеца е запланувано да се прибера точно на 20-ти в Елхово...
иначе ще инструктирам Анчо да дойде :P:P


И аз съжалявам, но...здраве да е!
Дано Ангел поне успее!
А ти носи поздрави на моя роден град!
цитирай
74. waterlily - :))
15.11.2009 18:43
И от мен успех, звучи страхотно! :) Ще гледам да успея да мина... :)
цитирай
75. mamas - Благодаря!
15.11.2009 23:09
waterlily написа:
И от мен успех, звучи страхотно! :) Ще гледам да успея да мина... :)

Ще се радвам да се запознаем!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mamas
Категория: Поезия
Прочетен: 4697622
Постинги: 547
Коментари: 11966
Гласове: 31452
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930