Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.07.2010 18:16 - Балчик - Двореца
Автор: mamas Категория: Туризъм   
Прочетен: 16051 Коментари: 30 Гласове:
26

Последна промяна: 07.07.2010 09:02

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Не за пръв път посещавам това вълшебно място, но всеки следващ път е все едно пръв... И все не успявам да видя всичко, което искам да видя! Но... може би така трябва - за да има и следващ път.
*******
Проектът за лятната резиденция на кралица Мария е дело на италианските архитекти Америго и Аугустино. Те са се съобразили със строгото изискване на кралицата сътвореното от човешка ръка да не нарушава красотата и великолепието на местността.

image

В Мрежата има хиляди снимки от Двореца, вероятно много по-хубави от моите. Но това е моят поглед и аз с удоволствие го споделям с вас.
Приятна разходка!
*******
Алеята, която води към входа на Двореца:

image

Вече сме преминали бариерата. Вдясно - огромно указателно табло (сега се опитвам по снимката да установя какво не успях да разгледам).

image

Два реда каменни стени очертават пътя към двореца:

image

image

Главният вход на Двореца (тук е било караулното на часовите):

image

Постройката е в традиционния за Балчик стил - стени от бял балчишки камък и покрив с червени турски керемиди.

image

А сега накъде? Толкова посоки се откриват пред нас!
След кратко колебание поемаме наляво.
*******
"Сребърният кладенец" - получил името си заради бистрата , най-студена и чиста вода, от която кралицата обичала да пие.

image

По желание на Мария кладенецът е престроен в библейски стил. На единствената иззидана стена е поставена икона от фин порцелан, изобразяваща Богородица, коленичила пред Спасителя:

image

Оттук, с каменната триструйна чешма, започва "Градината на Аллах" (за градините съм предвидила отделен постинг, тъй като снимките са много).

image

Над чучурите (закрит от зеленината) е изсечен лика на Света Богородица с лодка в ръце и надпис: "Dei Mater, Stella Mares, ora pro nobis" (Божия Майко, Звезда на моретата, моли се за хората). Водата от чешмата се изсипва във водно огледало, което разделя на две цялата градина (повече за нея - в следващия постинг).

image

Покрай алеята с гигантските кактуси стигаме до края на "Градината на Аллах" и се отправяме към вила "Синята стрела":
  image

Тук по различно време са живели принц Николай, вторият син на кралица Мария, и принцеса Илеана, най-малката и дъщеря. Сградата е построена през 1931 година върху доста голям наклон. Затова от западната страна има три етажа, а от източната един. За жалост, не можахме да разгледаме вътрешността на вилата, беше претъпкано с групи от руски туристи, повечето деца. Влязох само в магазин-галерия на първия етаж. Информацията в постинга е от книжка, която си купих от този магазин:

image

Канали с течаща вода, бели стълбища и терасовидни градини отвеждат към административната сграда на комплекса:

image

image

image

image

Мостът до "Градината на Свети Мартин" (Св. Мартин е тачен като покровител на румънското кралско семейство):

image

Към вила "Тихото гнездо" покрай реката, "Моста на въздишките", водопада. Вълшебно е!

image

Покрай бившите воденици на Двореца (сега хотелски комплекс) стигаме до винарната(снимах вътре, но след направената забележка от собственика обещах да не публикувам снимката). Правим дегустация на два вида вино и си купуваме по бутилка от специалното смокиново вино, което (така ни казаха) било любимо на кралицата. Превъзходно е!
*******
Продължаваме по "Алеята на виното", покрита от висок асмалък.

image

Минаваме край шивалнята на кралската модистка (сега  магазин за сувенири) и "Тихото гнездо" вече е пред нас в цялото си великолепие. 

image

Спираме да си направим снимки на мраморния трон на кралица Мария, донесен за нея от Флоренция. Масичката пред трона е от пречупена римска колона.

image

Градина "Лилията". В дъното се вижда висок каменен кръст, а близо до него каменен трон. Вдясно е разперила клони магнолията с прекрасните си червени цветове.

image

Сядаме да отдъхнем, да изпием по едно кафе. Естествено, не прибирам фотоапарата. Зад мен шуми морето, а аз се наслаждавам на гледката пред мен.
Точно срещу мен, на каменния зид на "Тихото гнездо" се извисява белокаменна статуя на Дева Мария - Пътеводната Звезда на моретата, с кораб в ръцете.

image

Време е да тръгваме, а половината градина остава неразгледана. Ето, и по тази стълба не успях да се изкача...

image

Но пък снимах каменната чешма в подножието на стълбата...
 
image

разхладих се със студената бистра вода и продължих пътя си. Направих и още снимки, но ще ги видите в друг постинг.
За финал на този богат на впечатления ден ви подарявам един красив балчишки залез - от 30.06.2010г., 20:31ч.

image


А изгрева на 1 юли можете отново да видите ТУК.
***
Още снимки от тази екскурзия:
http://mamas.blog.bg/turizam/2010/07/03/pytiom-za-balchik-i-obratno.571708
http://mamas.blog.bg/turizam/2010/07/06/balchik-gradinite-na-dvoreca.573140

 



Тагове:   Балчик,


Гласувай:
26




1. tili - Перфектно, Слава!
05.07.2010 18:46
Новият апарат прави чудеса в ръцете на човек, който знае къде да гледа и какво да види! И тази музика е прекрасна, релаксираща...
Благодаря ти!
цитирай
2. mamas - tili - Перфектно, Слава!
05.07.2010 18:50
tili написа:
Новият апарат прави чудеса в ръцете на човек, който знае къде да гледа и какво да види! И тази музика е прекрасна, релаксираща...
Благодаря ти!


Аз ти благодаря, Лили!
Колко още има да уча... Апаратчето засега е на автоматичен режим, докато овладея всичките му екстри.
Ще има още постинги (един специално за градините), доста снимки направих.
Приятна вечер, мила!
цитирай
3. cefulesteven - Ботаническата градина е направо ...
05.07.2010 19:19
Ботаническата градина е направо рай.
За последен път преди три години й се насладих, но тази година и то скоро може би пак ще я видя.
цитирай
4. mamas - Винаги има какво да се види, Стеф.
05.07.2010 19:21
cefulesteven написа:
Ботаническата градина е направо рай.
За последен път преди три години й се насладих, но тази година и то скоро може би пак ще я видя.


Пожелавам ти щастливи мигове в романтичните кътчета на градината и нови вдъхновения!
цитирай
5. nicodima - Здравей, Слава!
05.07.2010 22:16
Почти съм израстнала там...
Има нещо недоловимо в тези градини...
От години се опитвам да го хвана и всяка година се връщам там...
Не знам дали до смъртта си ще го усетя...
Но ще се връщам... докато имам сили...
Поздрави!
цитирай
6. magnoliya - Всичко е толкова хубаво!
05.07.2010 22:31
Отдавна не съм ходила в Двореца и явно има доста нови неща, които трябва да се видят. Благодаря ти, приятна вечер!
цитирай
7. priqtel12 - Прекрасно и много интересно!
05.07.2010 22:45
Завиждам ти благородно за изпитаното удоволствие!
цитирай
8. mamas - Поздрави и за теб, Даниела!
05.07.2010 22:59
nicodima написа:
Почти съм израстнала там...
Има нещо недоловимо в тези градини...
От години се опитвам да го хвана и всяка година се връщам там...
Не знам дали до смъртта си ще го усетя...
Но ще се връщам... докато имам сили...
Поздрави!


Може би духът на кралица Мария още броди там...
А колко ли тайни крият градините?
Благодаря ти! Думите ти ме настроиха романтично, а аз обичам тези състояния...

цитирай
9. mamas - magnoliya - Всичко е толкова хубаво!
05.07.2010 23:03
magnoliya написа:
Отдавна не съм ходила в Двореца и явно има доста нови неща, които трябва да се видят. Благодаря ти, приятна вечер!


Не знам дали са нови нещата, които видях този път, или предния път не съм ги забелязала, но наистина е хубаво. Както и това, че кичът(в някои от магазинчетата на първата снимка) все още не е преминал бариерата...

Благодаря за коментара, приятна вечер!
цитирай
10. mamas - priqtel12 - Прекрасно и много интересно!
05.07.2010 23:04
priqtel12 написа:
Завиждам ти благородно за изпитаното удоволствие!


Усмивки за теб, Ива!
Не ми завиждай, просто иди :)
цитирай
11. osi4kata - страхотно,
06.07.2010 00:08
имаш очи за красивото.

за мен беше удоволствие...
цитирай
12. stela50 - Отдавна не съм посещавала Балчик ,Слава...
06.07.2010 00:43
Страхотни снимки , красота ...
Благодаря за споделените преживявания !
цитирай
13. sunny2 - Mamas, твоят поглед го няма в мрежата ...
06.07.2010 02:38
С него прогледнах. С очите на 5 годишния. Думите ти ме преведоха през магичния портал - спомни ми пътя!!: "белокаменна статуя на Дева Мария -Пътеводната Звезда на моретата, с кораб в ръцете", ... , "Ето, и по тази стълба не успях да се изкача"... , "подарявам един красив балчишки залез - от 30.06.2010г., 20:31ч." ...;) Как да ти благодаря... Бъди благословена! Дано има още ... )))





цитирай
14. hel - Винаги ми е интересно да гледам през ...
06.07.2010 04:09
Винаги ми е интересно да гледам през твоите очи!
Пътешествай, снимай и публикувай - радост и за теб, и за нас!
цитирай
15. swanlake - Славе прекрасно е - ще се върна от...
06.07.2010 06:19
Славе прекрасно е - ще се върна отново, за да доразгледам :)
цитирай
16. lubara - Поздрави, mamas !
06.07.2010 07:10
Много хубави снимки. Това място е много красиво, посещавал съм го. Не бях чувал за смокиново вино.
цитирай
17. mamas - osi4kata - страхотно,
06.07.2010 08:50
osi4kata написа:
имаш очи за красивото.

за мен беше удоволствие...


И за мен е удоволствие, че си тук.
Благодаря!
цитирай
18. mamas - stela50 - Отдавна не съм посещавала Балчик ,Слава...
06.07.2010 08:51
stela50 написа:
Страхотни снимки , красота ...
Благодаря за споделените преживявания !


Отдаде ли ти се възможност, отиди. Струва си.
Хубав ден, Таня!
цитирай
19. mamas - sunny2 - Mamas, твоят поглед го няма в мрежата ...
06.07.2010 08:54
sunny2 написа:
С него прогледнах. С очите на 5 годишния. Думите ти ме преведоха през магичния портал - спомни ми пътя!!: "белокаменна статуя на Дева Мария -Пътеводната Звезда на моретата, с кораб в ръцете", ... , "Ето, и по тази стълба не успях да се изкача"... , "подарявам един красив балчишки залез - от 30.06.2010г., 20:31ч." ...;) Как да ти благодаря... Бъди благословена! Дано има още ... )))


Трогната съм, благодаря...
Ще има още - градините с цветята и величествените дървета, водопада, водните огледала... в следващия постинг :)
цитирай
20. mamas - Благодаря, Елена!
06.07.2010 08:55
hel написа:
Винаги ми е интересно да гледам през твоите очи!
Пътешествай, снимай и публикувай - радост и за теб, и за нас!


Докато мога, ще го правя.
Хубав ден!
цитирай
21. mamas - Ще те чакам, Светлана!
06.07.2010 08:56
swanlake написа:
Славе прекрасно е - ще се върна отново, за да доразгледам :)

цитирай
22. mamas - Благодаря, Любо!
06.07.2010 09:00
lubara написа:
Много хубави снимки. Това място е много красиво, посещавал съм го. Не бях чувал за смокиново вино.


Смокиновото вино е превъзходно, опитах го. Казаха, че не се продава никъде навън, само за туристи и клиенти в заведенията на Двореца е. Ако пак ти се случи да отидеш, попитай. А аз ще направя снимка на бутилката и ще я пусна в някой следващ постинг - да знаеш какво да търсиш ;-)
цитирай
23. cornflower - Наше си,
06.07.2010 12:48
но и аз сякаш го преоткривам в прекрасния ти постинг.
Добър пътеводител си, а тя пътеката минава през сърцето...
Благодаря ти, Слава!
цитирай
24. panazea - Браво, Мамас , чудесно си го представила! И аз се разходих с теб!
06.07.2010 12:49
Миналата година три пъти минах оттам , ама не влезнах , искаха ми по 5 лева за двореца и 5 за ботаническата градина! Бяхме трима! Това са си 30 лв. С нашите заплати не можем да плащаме такива такси!
Затова ти благодаря! Прекрасно е ! Прегръдка!
цитирай
25. mamas - cornflower - Наше си,
06.07.2010 14:56
cornflower написа:
но и аз сякаш го преоткривам в прекрасния ти постинг.
Добър пътеводител си, а тя пътеката минава през сърцето...
Благодаря ти, Слава!


Радвам се на думите ти, Люба, много се радвам, и ти благодаря от сърце!Никога няма да забравя първия си Джулай на брега край Шабла и най-вече любезната си домакиня с богато сърце.
Бъди благословена!
цитирай
26. mamas - panazea - Браво, Мамас , чудесно си го представила! И аз се разходих с теб!
06.07.2010 15:04
panazea написа:
Миналата година три пъти минах оттам , ама не влезнах , искаха ми по 5 лева за двореца и 5 за ботаническата градина! Бяхме трима! Това са си 30 лв. С нашите заплати не можем да плащаме такива такси!
Затова ти благодаря! Прекрасно е ! Прегръдка!


Благодаря за оценката, Тони!
Платихме си ги, десетте лева. Не правят отстъпки дори за организирани групи... Жалко, че влязохме следобед и не разполагахме с достатъчно часове, а и бяхме изморени от пътуването (в 6:30 тръгнахме от Ямбол). Струва си да влезеш още с отварянето и да прекараш целия ден там. Има достатъчно възможности и за обяд на място, за кафе, за почивка. Ако ми се отдаде подобен случай, точно така и ще направя - защото съм сигурна, че не съм видяла и половината от това, което може да се види. А ако се случи и в друг сезон, още по-добре.
Аз също ти благодаря за разходката, която си направих в твоя блог :)
цитирай
27. anastasiia - Много е красиво, Славе...
06.07.2010 17:25
Пък и музикалния фон, който си избрала, ...допълва магията!...
Разходих се с голяяяямо удоволствие! :)
Поздрави, Славенце!...
цитирай
28. mamas - anastasiia - Много е красиво, Славе...
06.07.2010 17:44
anastasiia написа:
Пък и музикалния фон, който си избрала, ...допълва магията!...
Разходих се с голяяяямо удоволствие! :)
Поздрави, Славенце!...


Ще има още, Ася, пак заповядай :) Сега подготвям постинг за градините (макар че съм успяла да видя и снимам по-малко от половината...).
Прегръдка за теб, миличка :)))
цитирай
29. razkazvachka - Браво на тебе!
06.07.2010 22:24
и благодаря за споделеното удоволствие... красота е!
цитирай
30. mamas - razkazvachka - Браво на тебе!
06.07.2010 22:42
razkazvachka написа:
и благодаря за споделеното удоволствие... красота е!


Благодаря :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mamas
Категория: Поезия
Прочетен: 4688831
Постинги: 547
Коментари: 11966
Гласове: 31452
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930