Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.08.2009 18:32 - Как прописахте (стихове, проза...)
Автор: mamas Категория: Поезия   
Прочетен: 7122 Коментари: 22 Гласове:
9

Последна промяна: 21.08.2009 19:52


Приятели, искате ли да споделим по нещичко за началото на своя творчески път (ако ви се струва твърде силно, да кажем - за първите си литературни опити)?

Помните ли кога написахте първото си стихотворение или разказ, какво ви вдъхнови за него, пазите ли го?

Как се "раждат" творбите ви? Интересни поводи, любопитни ситуации.

И всичко друго, за което прецените, че е свързано с темата и искате да го споделите...

За начало ще споделя малко за себе си:
Първите си стихотворения написах някъде към седми-осми клас. Не ги пазя, освен една поема, посветена на класната ми (сега не бих я публикувала ). После, в гимназията, написах няколко любовни - нямат художествена стойност. Прописах отново (изведнъж) на 33. Рядко редактирам - сякаш думите сами се подреждат. Понякога ститворенията сякаш се изливат едно след друго. После идва период, в който нищо не просветва в главата ми...

Така е при мен.
А при вас?
image

Ще си позволя да сложа тук едно стихче на  Албена (http://allbi.blog.bg/) -  дано не ми се разсърди, че не съм я питала...

Дали се става отведнъж

поет или съдба е image

Дали във цъфналата ръж

началото е или края... image



Тагове:   как,   стихове,


Гласувай:
9



1. mamas - Не бързам за никъде...
21.08.2009 18:37
kobata написа:
Интересен въпрос... Първо трябва да го обмисля добре.

цитирай
2. анонимен - При мен си е по рождение.
21.08.2009 18:39
Просто още като бях малък разбрах, че имам талант да пиша поезия и проза.
цитирай
3. mamas - Аха. Убедих се ;-) Браво!
21.08.2009 18:39
bbbb написа:
При мен си е по рождение.
Просто още като бях малък разбрах, че имам талант да пиша поезия и проза.

цитирай
4. cefulesteven - Някъде на деветнадесет се прест...
21.08.2009 19:31
Някъде на деветнадесет се престраших и към показване, не вярвах, че са за това, а само за лично ползване. Тогава пратих във ФЕП/сп. Фантастика, евристика, прогностика/ не излезе публикация, но пък месеци по-късно имах много хубава рецензия от Огнян Сапарев, залагаше единствено на мен от пратилите. С местните многотиражки се отказах, веднага. Само ми даваха добронамерени съвети, но пък в столичният "Други светове" издание за хорър и фантастика от първо пращане: публикация. Второ: втора публикация. Става въпрос за "Такси към чистилището" и "Историята на едно зомби" това вече към двадесет и първата ми година и става въпрос за показването, иначе пиша почти откакто се помня. За четене от ръка на ръка приятели. Обичах много си обичах от малък, че много пелтечих, но тръгнех ли да разказвам някоя от историите: спирах. С пелтеченето рано се оправих, но пък любовта към писането ми остана. Пиратски и индиански истории на 6-7-8...12 години, после започнах да се пробвам и с фантастика. Без да знам какво е хорър - трилър някъде към 16 тата, започнах и сюжетите.

Това е, общо взето.
цитирай
5. mamas - Благодаря за споделянето, Стеф!
21.08.2009 19:42
Огнян Сапарев ми беше преподавател в университета. Но аз, както вече споделих, започнах да пиша много по-късно. Четенето като при теб - от ръка на ръка. Колежките ми си ги преписваха и питаха за други, докато ме убедиха през 1994г. да издам книга...Имаш я :)
цитирай
6. cefulesteven - Малко неща са ми запазени от най-...
21.08.2009 19:52
Малко неща са ми запазени от най-младите години, повечето за нищо, освен за наистина свежа идея, стават. Но не искам мързеливата, да посягам към нещо измислено, вече. Имах няколко по-зрели и особено ме учудва едно, което няма вече как да изгубя. Издадено е на книжка, а го и помня наизуст. Написал съм го на няма и шестдасет, започнах да го разбирам към двадесет и една. Още ми е чудно, какво е накарало едно дете, каквото бях нещо такова:

Уморените истини, прозряна са лъжа,
по абсурдните пътища, към това - онова,
постигнах, аз, своето, във успех съм цял,
но не във злато съм облечен,
а лепна цял във кал...

Жреците днес ме величаят, за мирянина съм бог,
крал съм на кралете, а на робите живот,
но не от сила, а от слабост, треперят моите ръце,
тънка струйка кръв, сега по тях тече.

Нека тя напише, което не успях,
но и туй ще ме излъже, но и туй ще е измама, но ще е последен грях.
цитирай
7. martiniki - абсолютно точно си спомням
21.08.2009 22:25
втория опит да се сближа с поезията, първият се губи нейде из дебрите и пампасите на невръстното ми детство, около втори-трети клас...но вторият, о, той е записан с готически букви в един стааар бележник, 20 години от тогава

Животът е бърз, динамичен, тревожен
животът е премного, премного сложен -
далечен е всякога, тъй рядко близък,
прекрасен понякога - понякога низък,
приятел мой рядко, но често мой враг,
взискателен доста,
капризен е чак.
Разумен, наивен и сляп, и безличен,
стообраз един безкрайно различен...
Той мой е изцяло, знам, не сънувам!
Защото живея, а не съществувам!

Заявява категорично крехкото ми "аз" с "огромния" житейски опит за своите 15-16 години тогава, оказа се, че помня наизуст този наивен опит за стих, провокиран от афоризма на О. Уайлд - "Най-рядкото нещо в света е истинския живот, повечето хора само съществуват".
цитирай
8. allbi - и :)))
22.08.2009 06:38
тъкмо да кажа че не го умея още и ти си ме цитирала :)))

какво е това редактиране ;)
после си се чудя как ми е хрумнало :)))

иначе прописах на 17 и някои съм пускала тук с уточнение - от моето архивче щото са на едно разочаровано от живота момиче ...
цитирай
9. sowhat - трети клас
22.08.2009 09:45
още помня наизуст стиха, но убий че няма да го публикувам :)

първата ми награда дойде в 6 ти -7 ми клас, после златомир златанов почна да ми пълни главите със съвети.
последната ми публикация в родна реч , като бях на 19 , тогава и спрях да пиша .
до 33-34.
:)
интересно , какво ни отключва тогава?
цитирай
10. mamas - 7. martiniki - абсолютно точно си спомням
22.08.2009 13:41
Наистина категорична заявка за днешното ти "аз". Зрели прозрения на един млад човек (това бих написала и за стихчето на Стеф в ком.6).
Поздрави!
цитирай
11. mamas - 9. sowhat - трети клас
22.08.2009 13:44
sowhat написа:
още помня наизуст стиха, но убий че няма да го публикувам :)

първата ми награда дойде в 6 ти -7 ми клас, после златомир златанов почна да ми пълни главите със съвети.
последната ми публикация в родна реч , като бях на 19 , тогава и спрях да пиша .
до 33-34.
:)
интересно , какво ни отключва тогава?

Какво ни отключва тогава?
Може би любопитството, интересът към живота като такъв, първите трепети на любовтна...кой знае...А може би просто споделяме това, което душите ни са носели преди да се вселят в конкретното тяло...
цитирай
12. mamas - Бени, това отдавна съм си го харесала, знаеш!
22.08.2009 13:52
allbi написа:
тъкмо да кажа че не го умея още и ти си ме цитирала :)))

какво е това редактиране ;)
после си се чудя как ми е хрумнало :)))

иначе прописах на 17 и някои съм пускала тук с уточнение - от моето архивче щото са на едно разочаровано от живота момиче ...

А относно коментара ти - първото изречение - ще се радвам ако споделиш мнението си в предишния ми постинг (за скромността).
Хубав ден, Бени!
цитирай
13. sowhat - нито едно от тези неща
22.08.2009 15:24
ако господ не ти е дал талант и дявола не може да те отключи.

защо се върнах към писането ли ?
от гняв.
и от болка.

когато погребах единственият , който ценеше писането ми , дори и като не пишех , тате, река му пръст, тогава писането се върна.

само дето не знам беше ли ми потребно
цитирай
14. mamas - sowhat - нито едно от тези неща
22.08.2009 15:40
sowhat написа:
ако господ не ти е дал талант и дявола не може да те отключи.

защо се върнах към писането ли ?
от гняв.
и от болка.

когато погребах единственият , който ценеше писането ми , дори и като не пишех , тате, река му пръст, тогава писането се върна.

само дето не знам беше ли ми потребно


Съгласна, трябва да ти е дадено. Но талантът, даден от Бог, си го имаш от раждането. Защо при някои се проявява още в ранна детска възраст, при други в младежката или зрялата? А аз познавам лично поне две доста възрастни дами (наистина дами), които са прописали съвсем скоро
и не глупости, а стойностна поезия.
Следователно има значение и факторът "отключване на таланта".
цитирай
15. elineli - Мами,
22.08.2009 17:45
не си спомням как,беше преди около десет години.Ще го постна ,за да се смеете всички.Не се срамувам от това което съм писала ,затова нищо не трия.Искам да си се гледам такава каквато съм била някога си.Нали казват истинската жена трябва да е с история:))))

И слънце ласка ме
и вятър ме пи.
Морето люля ме
на топли вълни.
В постеля от пясък
сънят ме зави.
Дъждът ме прегърна
"Щастлива,нали ?"...
цитирай
16. mamas - Защо пък да се смеем? Сладко е...
22.08.2009 18:59
elineli написа:
не си спомням как,беше преди около десет години.Ще го постна ,за да се смеете всички.Не се срамувам от това което съм писала ,затова нищо не трия.Искам да си се гледам такава каквато съм била някога си.Нали казват истинската жена трябва да е с история:))))

И слънце ласка ме
и вятър ме пи.
Морето люля ме
на топли вълни.
В постеля от пясък
сънят ме зави.
Дъждът ме прегърна
"Щастлива,нали ?"...

Нежно и романтично.
цитирай
17. hel - Благодаря за въпроса!
22.08.2009 19:39
2-3 пъти ми попада, но определено го отбягвах. Като преглеждах Моят blog.bg, пак попаднах на него и най-посре приех предизвикателстовото. Бях на 7 или 8 години. Пролет. Слънчева сутрин. Събудих се със стихче на устата - един куплет за щъркелите. Казах го на баща ми. Той много се зарадва и ми каза: ти имаш талант. После се вдъхнови и продължи стихотворението с още 6 куплета.
А писането - то ме е спасявало в годините, в които съм го правила. Моят спасителен пояс!
цитирай
18. mamas - hel - Благодаря за въпроса!
22.08.2009 22:05
hel написа:
2-3 пъти ми попада, но определено го отбягвах. Като преглеждах Моят blog.bg, пак попаднах на него и най-посре приех предизвикателстовото. Бях на 7 или 8 години. Пролет. Слънчева сутрин. Събудих се със стихче на устата - един куплет за щъркелите. Казах го на баща ми. Той много се зарадва и ми каза: ти имаш талант. После се вдъхнови и продължи стихотворението с още 6 куплета.
А писането - то ме е спасявало в годините, в които съм го правила. Моят спасителен пояс!

Благодаря за отговора, hel !
За много хора писането е спасение в трудни моменти. Изливаш всичко на листа и сякаш се освобождаваш...
цитирай
19. kapricia - Ами...
22.08.2009 22:45
... заради мъж, разбира се. Той ми стана вдъхновението. Трябва да съм била някъде 6-7 клас... Там някъде. Пробвах се и в поезия ,но там все ме избива на сълзлива сантименталност и романтика и затова се спрях на прозата. Обичам да си играя с думите, с жанровете, със стиловете на писане. Обичам да копирам чуждите стилове и да ги пригодявам към собствената си индивидуалност.
цитирай
20. mamas - Често срещана причина :)
22.08.2009 22:54
kapricia написа:
... заради мъж, разбира се. Той ми стана вдъхновението. Трябва да съм била някъде 6-7 клас... Там някъде. Пробвах се и в поезия ,но там все ме избива на сълзлива сантименталност и романтика и затова се спрях на прозата. Обичам да си играя с думите, с жанровете, със стиловете на писане. Обичам да копирам чуждите стилове и да ги пригодявам към собствената си индивидуалност.

Заради мъж, заради жена, заради...ЛЮБОВ!
Благодаря, че сподели!
цитирай
21. liulina - аз пък
24.08.2009 15:07
пиша си от трети клас
обаче да си призная дълго не се интересувах от правила
цитирай
22. mamas - Не казвай, че сега си се заинтересувала?
24.08.2009 15:28
liulina написа:
пиша си от трети клас
обаче да си призная дълго не се интересувах от правила

Прочетох почти целия ти блог. Експериментираш, търсиш оригиналното. Но имаш и много хубава римувана поезия с издържан ритъм. Бих те определила като "търсеща все още собствения си стил".
Успех!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mamas
Категория: Поезия
Прочетен: 4695716
Постинги: 547
Коментари: 11966
Гласове: 31452
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930