Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.09.2010 17:21 - Пещерата "Съева дупка"
Автор: mamas Категория: Туризъм   
Прочетен: 8160 Коментари: 26 Гласове:
18


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
На другия ден след посещението на Гложенския манастир се отправихме към пещерата "Съева дупка". Тя се намира близо до село Брестница, на 25 км. от Тетевен. Наречена е на имената на братята Съе и Сею, които са се укривали тук от турците по време на робството. В пещерата са намерени кости на животни, глинени съдове, монети, датиращи от времето на римската империя.
 
image

Природата и тук е невероятно красива.

image

image

image

image

image

image

Денят е слънчев и доста горещ.

image

Предупреждават ни, че вътре е студено...

image

image

image

Научаваме от водача, че дължината на пещерата е 400 м, а температурата в залите е постоянна през цялата година - 7-11 градуса. 

image

Пещерата е добре осветена, но осветлението се включва поетапно, от зала в зала. А те са пет и всяка си има име.

image

Зала Купена е получила името си от огромен сталактон, наподобяващ купа сено.

image


image

image

image

image

image



image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Зала "Концертна"

image

"Органа" в залата:

image

image

image

"Камилата"

image

"Светата Дева с Младенеца"

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Зала "Космос"

image

image

image

image

image

image

image

Много от интересните образувания имат имена. Не съм ги назовала не само защото не искам да сгреша (не успях да запомня всичко), но и за да дам простор за вашето въображение. Надявам се снимките да ви помогнат за това.
Добре поднесена информация (според мен) открих ТУК  и на още много места в Интернет, но това може да направи всеки от вас.
За финал - моля, прочетете надписа на таблото:

image

Довиждане до следващата ни среща!



Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. stela50 - Невероятна красота ,Слава ...
05.09.2010 18:30
Поздрави и благодарности !
цитирай
2. juliet - @---,--->----
05.09.2010 19:02
Прекрасна е, Славе! Близо до нея има красива пропаст. Ходихте ли там?
цитирай
3. anastasiia - Много е красиво...
05.09.2010 19:12
Напомня ми на Ягодинската пещера в Родопите... Там има преход около 40 минути, с водач... Прекрасно е, има различни зали... Дори в една от тях има елха, която стои зелена по няколко години, там се сключват и граждански бракове...
Блаогодаря ти, Славенце, за чудесните снимки! Много са добри, като имам предвид колко е оскъдно осветлението вътре...
Поздрави!...:)))
цитирай
4. mamas - stela50 - Невероятна красота ,Слава ...
05.09.2010 19:41
Да, така е. Снимките не могат да я предадат напълно. Бях като в приказка... Особено като се има предвид, че почти не съм влизала в пещери. Имам някакъв смътен спомен от ученическите години, но не си спомням точно в коя пещера са ни водили - Магурата или Леденика...

stela50 написа:
Поздрави и благодарности !

Аз ти благодаря, че неизменно си тук. А аз толкова отдавна не съм те посещавала...
Приятна вечер, Таня!
цитирай
5. mamas - Благодаря за цветето, Юле!
05.09.2010 19:50
juliet написа:
Прекрасна е, Славе! Близо до нея има красива пропаст. Ходихте ли там?


Не ми говори за пропасти, страх ме е на снимка да ги видя ;-)
Всъщност това лято май започна процес на известно преодоляване на страха от високо. Направих едно изкачване близо до Тетевен, което за балканджиите си е нещо нормално, но за мен беше постижение в личен план. Догодина, живот и здраве, повече. Особено ако тръгна с теб :)
цитирай
6. mamas - anastasiia - Много е красиво...
05.09.2010 19:58
anastasiia написа:
Напомня ми на Ягодинската пещера в Родопите... Там има преход около 40 минути, с водач... Прекрасно е, има различни зали... Дори в една от тях има елха, която стои зелена по няколко години, там се сключват и граждански бракове...
Блаогодаря ти, Славенце, за чудесните снимки! Много са добри, като имам предвид колко е оскъдно осветлението вътре...
Поздрави!...:)))


Благодаря, Асенка!
Пещерата е добре осветена, а и апаратът е добър. Но имаше още толкова много за снимане! И за гледане въобще. Освен големите зали, има и много странични малки галерии и всяка от тях с нещо се отличава от другите...Наистина е невероятно!
А тази Ягодинска пещера... Толкова много съм слушала за нея, че вече горя от нетърпение да я посетя. Дано ми се отдаде случай!
цитирай
7. aidasv - Благодаря
05.09.2010 22:02
за виртуалната екскурзия. Красота сътворена от природата.
цитирай
8. razkazvachka - Мераклийски си снимала:)))
05.09.2010 22:06
Разкош!

Хубави празници и успешна учебна година!
цитирай
9. mamas - aidasv - Благодаря
06.09.2010 09:19
aidasv написа:
за виртуалната екскурзия. Красота сътворена от природата.


Аз пък благодаря за споделянето :)
Честит празник!
цитирай
10. mamas - razkazvachka - Мераклийски си снимала:)))
06.09.2010 09:21
razkazvachka написа:
Разкош!

Хубави празници и успешна учебна година!


Благодаря!
Малко са нещата, които върша без мерак, по задължение...

Честит празник!
Учебната година още не е започнала, но от утре съм на работа и знам какво ме чака...
цитирай
11. lubara - Поздрави, mamas !
06.09.2010 10:33
Ходил съм със сина ми, той много обичаше пещерите и природата, като беше дете.
цитирай
12. ckarlet - Много красота има в наша България, ...
06.09.2010 11:02
Много красота има в наша България, Мamas! А ти ни я представяш по уникален начин!
Честит празник на всички!
цитирай
13. mamas - Поздрави и за теб, Любо!
06.09.2010 11:17
lubara написа:
Ходил съм със сина ми, той много обичаше пещерите и природата, като беше дете.


Не се и съмнявам :) Турист като теб... едва ли са много местата в България, на които не си бил. А и чужбината успешно превземаш ;-)

Честит празник!
цитирай
14. mamas - Честит празник, Скарлет!
06.09.2010 11:26
ckarlet написа:
Много красота има в наша България, Мamas! А ти ни я представяш по уникален начин!
Честит празник на всички!


Благодаря ти за високата оценка, но не правя нещо по-добро от много други хора в този сайт. Просто споделям и се наслаждавам на споделеното от другите. Обмен на информация и (може би по-ценното за мен) емоции.
Хубав ден!
цитирай
15. ivesa - Много е красива страната ни,mamas!
06.09.2010 16:13
Честито Съединение на България!:)))
цитирай
16. mamas - ivesa - Много е красива страната ни,mamas!
06.09.2010 17:12
Напълно споделям мнението ти, Иве!

ivesa написа:
Честито Съединение на България!:)))


Честит празник и на теб!
цитирай
17. chara - Чудни снимки си направила!
06.09.2010 17:23
Браво!
:)))
цитирай
18. ka4ak - Поздрави Славе!
06.09.2010 17:32
Честит празник!А поста си е супер и ми помагаш,че и аз съм обещал подобен пост и трябва да се уча!:)))
цитирай
19. mamkamu - :)
06.09.2010 18:01
Това ми хареса!!!

Само че е по приятно да ходиш в диви и неосветени пещери. Повярвай ми преживяването е съвсем различно :)
цитирай
20. mamas - chara - Чудни снимки си направила!
06.09.2010 18:04
chara написа:
Браво!
:)))


Благодаря :)
И твоите са много хубави!
цитирай
21. mamas - Честит празник и на теб, Владо!
06.09.2010 18:05
ka4ak написа:
Честит празник!А поста си е супер и ми помагаш,че и аз съм обещал подобен пост и трябва да се уча!:)))


Ако мога с нещо да помогна за поста ти, с удоволствие. Но мисля, че и сам ще се справиш :)))
цитирай
22. mamas - :) Благодаря!
06.09.2010 18:09
mamkamu написа:
Това ми хареса!!!

Само че е по приятно да ходиш в диви и неосветени пещери. Повярвай ми преживяването е съвсем различно :)


Вярвам ти, мога да си представя. Но аз съм малко пишман туристка, а пещернячка пък... никак!
Честит празник!
цитирай
23. tili - То е чудо!!!!
06.09.2010 19:03
Благодаря ти, Пътешественице, радваш ме с всеки постинг;-)))
цитирай
24. mamas - tili - То е чудо!!!!
06.09.2010 21:59
tili написа:
Благодаря ти, Пътешественице, радваш ме с всеки постинг;-)))


Ти си ми чудо, Лили:) Последните ти постинги направо ми взеха ума (не че вече не си го взела, ама...)
Не съм забравила обещанието си за галерията, но се налага още малко да изчакаш. Не обичам претупани работи, знаеш...
Прегръдка най-сърдечна от мен :)))
цитирай
25. ufff - Пещерите
07.09.2010 05:30
невероятно развихрят въображението
цитирай
26. mamas - ufff - Пещерите
07.09.2010 07:14
ufff написа:
невероятно развихрят въображението


Добро утро с усмивка :)
Права си. Какво ли не "видяхме" тук - вълк, агнешка глава, кокошка, приказни замъци и какво ли не още...
Нооооооо...въображението се развихря ако все пак го имаш ;-)
Приятен ден и успешна седмица!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mamas
Категория: Поезия
Прочетен: 4695791
Постинги: 547
Коментари: 11966
Гласове: 31452
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930