Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.07.2010 21:30 - Балчик - градините на Двореца
Автор: mamas Категория: Туризъм   
Прочетен: 6064 Коментари: 11 Гласове:
14

Последна промяна: 07.07.2010 09:06

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
За градините на кралската резиденция се грижи швейцарецът Жул Жани. Той се справя блестящо със задачата да допълни даденото от природата, без да унищожава или изменя нещо от нея. Дело на Жани е паркът по протежение на крайбрежието, източно от същинската сграда-дворец "Тихото гнездо". Ивицата е широка 60-70 метра и дълга повече от 400 метра.
*******
"Градината на Аллах" започва с триструйната чешма, за която писах в предишния постинг:


image

Изграждането на тази градина отнема четири години - между 1931 и 1935 година. Символи на християнството и мюсюлманството се допълват взаимно и я превръщат в своеобразен храм под открито небе.

image

Знае се, че кралица Мария е симпатизирала на бахайското учение, което проповядва единство на религиите и на целия човешки род.

image

Според бахайската вяра отделните религии са просто "различни етапи във вечната история и постоянната еволюция на една религия, Божествената и неделимата".

image

Тази обща вяра била дадена на хората чрез поредица от пратеници, заемащи едно и също божествено положение, която включва Кришна, Буда, Мойсей, Иисус, Мохамед...

image

Самата кралица споделя в мемоарите си: "Никога не ми беше дадена възможност да преживея някакъв дълбок религиозен екстаз. Изумителна музика или перфектна духовна връзка с Природата можеха да ме накарат да съзнавам и усещам Бог най-дълбоко. Един величествен изглед, тишината на дълбоката гора, градина с цветя, почервенелият нежен залез, гледката на буря над морето, ми дават една по-чиста представа за вечност и безкрайност, отколкото всяка религиозна церемония"

image

Макар и кръстена в православната християнска вяра, и аз така възприемам Бог - един е Той, независимо с какво име Го наричаме. Вътре в нас е и навсякъде около нас.
*******
Поглед към морето откъм "Градината на Аллах":

image

На долните тераси под мястото, на което се намирам, би трябвало да са разположени (от изток на запад) "Гетсиманската градина", Розариумът, градините "Магнолия", "Мави дълга" (Синята вълна), "Английски двор" - не успях отблизо и подробно да ги разгледам и снимам. Но от книжката, която си купих, научих доста интересни (и поне за мен неизвестни до момента) неща. Например това, че градината "Английски двор" е напомняла на Мария за детството и, преминало в Истуел, Северна Шотландия. Бъдещата румънска кралица е родена в графство Кент на 29.10.1875г. Внучка е на английската кралица Виктория по баща и на руския император Александър ІІ по майка. Баща и Алфред, дук на Единбург и Кобург, е втори син на кралица Виктория, а майка и е единственото момиче в руското императорско семейство. След години, когато омъжва една от дъщерите си за сръбския крал, Мария нарича тази градина и с името на един от сръбските си внуци "Кътчето на принц Томислав".
*******
Част от "Градината на Свети Мартин" - намира се между вила "Синята стрела" и Администрацията на Двореца.

image

"Градината на водопада":

image

"Висящите тераси" (Лабиринта) над  двореца "Тихото гнездо", изградени по проект на Жул Жани през 1926г.

image

Градина "Лилията" пред двореца "Тихото гнездо":

image

Част от "Градината на карамфила", заснета на излизане от комплекса:

image

Тази снимка много ми харесва и затова пак ще я сложа:

image

Стълбата (която този път не изкачих) води към други интересни места - Пролетната градина, Градината на принцесата ("Плачеща градина"), "Градината на Александър"... На запад от "Тихото гнездо" остават Алеята на вековете и пушалният салон "Черната вълна". Като отида следващия път (Дай Боже!), приоритетно ще разгледам тази част.
*******
Дано не съм ви омръзнала... че и още има image 
Ако пък сте пропуснали нещо, може да се върнете назад:
http://mamas.blog.bg/hobi/2010/07/02/iulsko-utro-v-balchik.571059
http://mamas.blog.bg/turizam/2010/07/03/pytiom-za-balchik-i-obratno.571708
http://mamas.blog.bg/turizam/2010/07/05/balchik-dvoreca.572509




Тагове:   Балчик,


Гласувай:
14



Следващ постинг
Предишен постинг

1. magnoliya - Всичко е толкова хубаво!
06.07.2010 22:06
Не си ни омръзнала, като екскурзовод ни водиш и разказваш историята на двореца. Благодаря ти, очакваме следващия постинг, приятна вечер.
цитирай
2. razkazvachka - Когато още не бях ходила на море,
06.07.2010 22:16
баща ми изпрати една картичка с алеята с тисовете и цветния килим - години наред дворецът на румънската кралица бе картичката, която събуждаше най-красивите ми фантазии... После бях там...
като гледам снимките ти - ето нещо, което заедно с промените, представлява една константа...
цитирай
3. mamas - magnoliya - Всичко е толкова хубаво!
06.07.2010 22:45
magnoliya написа:
Не си ни омръзнала, като екскурзовод ни водиш и разказваш историята на двореца. Благодаря ти, очакваме следващия постинг, приятна вечер.

Благодаря за стимула, Раде!
Имам още няколко дни до тръгването за Тетевен, дано успея да подготвя и останалите постинги.
Приятна вечер и на теб!
цитирай
4. mamas - razkazvachka - Когато още не бях ходила на море,
06.07.2010 22:48
razkazvachka написа:
баща ми изпрати една картичка с алеята с тисовете и цветния килим - години наред дворецът на румънската кралица бе картичката, която събуждаше най-красивите ми фантазии... После бях там...
като гледам снимките ти - ето нещо, което заедно с промените, представлява една константа...


Точно както е пожелала кралицата - сътвореното от човешка ръка да не нарушава красотата и великолепието на местността. Поне отвън е така. Вътре вилите са като съвременни модерни хотели и ресторанти.
цитирай
5. scarlety - Страхотни снимки!
07.07.2010 06:46
Неведнъж съм била в Двореца,но твоята виртуална разходка,придружена с чудни снимки е истинско удоволствие! Добър екскурзовод и фотограф си!:)
Поздравления!:)
цитирай
6. mamas - scarlety - Страхотни снимки!
07.07.2010 06:59
scarlety написа:
Неведнъж съм била в Двореца,но твоята виртуална разходка,придружена с чудни снимки е истинско удоволствие! Добър екскурзовод и фотограф си!:)
Поздравления!:)


Благодаря, Скарлети!
Правя постингите с удоволствие, сякаш отново съм там...
Хубав ден!
цитирай
7. tota - Благодаря ти, Славе!
07.07.2010 14:04
Виртуалната разходка е прекрасна...приятно ме бе, но от разказа ти се замислих....всички наименования са свързани с Великите, тези, които са разпокъсали земята ни за да я владеят по различен начин ...за съжаление - имаме съдба на малка държава - обречена да бъде нечий сателит, клиент или протеже...Приятно от гледката и тъжно от нахлулите мисли....Хубав ден!
цитирай
8. swanlake - Нещо не си виждам коментара та за...
07.07.2010 17:48
Нещо не си виждам коментара та затова пак да напиша :) прекрасно си го показала Славе! Много красиво-дано се множи красотата...
цитирай
9. mamas - tota - Благодаря ти, Славе!
07.07.2010 18:04
tota написа:
Виртуалната разходка е прекрасна...приятно ме бе, но от разказа ти се замислих....всички наеменования са свързани с Великите, тези, които са разпокъсали земята ни за да я владеят по различен начин ...за съжаление - имаме съдба на малка държава - обречена да бъде нечий сателит, клиент или протеже...Приятно от гледката и тъжно от нахлулите мисли....Хубав ден!


Благодаря за коментара, мила Ати!
Като човек, който винаги търси лъч светлина и в най-гъстия мрак, ще ти отговоря по следния начин: Малка е земята ни, но красива. Разкъсвана, но оцеляла през вековете. Вярвам, че пак ще оцелее. А що се отнася специално за Двореца, нека отдадем заслуженото на кралица Мария. На нея до голяма степен дължим тази красота. А и оживлението на града, значително западнал след 1910 г.(след построяването на жп линията Варна - Добрич), също се свързва с посещението на кралицата през 1921г.(това го прочетох от книжката, не съм проучвала историята на града).
Така че, мила Ати, изгони тъжните мисли и се наслаждавай. Пускам следващия постинг със снимки от Балчик.
цитирай
10. mamas - Не знам каква е причината, мила!
07.07.2010 18:07
swanlake написа:
Нещо не си виждам коментара та затова пак да напиша :) прекрасно си го показала Славе! Много красиво-дано се множи красотата...


Модерация нямам, може точно в този момент да ти е прекъснала връзката.
Благодаря ти и те каня на следващата разходка - този път морска :)
цитирай
11. kissyvt - Страхтна е виртуалната разходка!!!!
06.06.2011 16:05
Здравейте, много ми харесва виртуалното пътешествие.Имам една огромна молба към авторката на блога-скоро ще ходя на сватба в Ботаническата градина и нямам търпение и аз да видя тези карсоти лично. Измислила съм подаръкът ми да бъде картина, нарисувана за младоженците, от мястото където ще бъде церемонията им, а именно Плачещата градина. Т.к никога не съм ходила там бих искала да помоля авторката на блога, ако има конкретна снимка от Плачещата градина, ако може да ми я изпрати, за да мога да я дам на художника да ми нарисува картина.Много искам да е от мястото, където ще се оженят, за да им напомня винаги за прекрасния ден!Търсих много в интернет, но не намерих снимки, на които да е посочено че са от плачещата градина, а аз никога не съм била в Ботаническата градина.Благодаря предварително. Ако авторката, или някой друг може да ми помогне, ще съм изключително благодарна. Имейла ми е: r.gocheva@mail.bg
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mamas
Категория: Поезия
Прочетен: 4696176
Постинги: 547
Коментари: 11966
Гласове: 31452
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930