Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.05.2010 16:12 - За конкурса на Пегас08 - новите предложения (1-5)
Автор: mamas Категория: Поезия   
Прочетен: 2431 Коментари: 10 Гласове:
14

Последна промяна: 16.05.2010 16:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

Съгласно регламента на конкурса класираните на първите три позиции през април Vedrin, Hristam, slavimirgenchev1953,   mamas, henzelski (петима поради еднакъв брой точки на втора позиция) НЕ УЧАСТВАТ в следващите кръгове.

Новите предложения се събират
ТУК . За да достигнете бързо до всички предложения, можете да отворите постинга през Блог вълни в моя блог. Ще добавям новите заявки за участие към вълната
ЗА КОНКУРСА- СТИХОВЕТЕ НА МАЙ #676
***
Ето и първите пет предложения в удобен за отваряне и четене вид:

 
image

Аз всичко мога да направя

от: amrita

Не искам ничия възхита и преклон,
не искам помощ сляпа и подслон,
защото измолила съм ги от съдбата.
Тъй лесно е да кажеш: "Не мога!"

Цената знам на всяко действие,
подпечатило жестоко съвестта.
Плащам стриктно последствията
на всяка грешка, на всяка суета.

И ако утре хвана се здраво за ножа,
и в зъби стистна нечовешка злоба
от себе си да се учуди не може
някой, който видял е и горе и долу.

В името на нещо от мене по-голямо,
в името на хората, които ме обичат,
в името на необходимата промяна,
аз мога, аз мога да направя всичко.

От ореола на светец цигара да запаля
или в икона да превъна своето лице;
Давещия се в локва да подмина нехайно
или за друг да извадя своето сърце.

Тъй лесно е да кажеш: "Не мога!"
и кротко да следваш някакви закони,
за помощ и възхита да се молиш,
да чакаш за добротата си поклони.

Да плащаш със ракия дан на съвестта,
да търсиш прошка, на колене паднал,
а вътре някъде в дълбоките недра
и черния грях да ти се вижда правилен.

Аз мога, аз мога всичко да сторя.
Не ме спират прегради измислени.
Отдавна избрах за себе си простора
и безмилостно избих изконни смисли.

Следвам кодекса на своето сърце
и по-голям закон за мене няма.
Ето ги, аз имам, имам двете си ръце -
с тях разбивам и руша и пак изграждам.
*******

image

Мисли

 от: smile999

Небето във очите ти се сгуши

а слънцето им се усмихна,

единствено капчука непослушен

с песента си не притихна.

Дочуваш мислите ми със сърцето

а те са пъстри пеперуди,

сестри са на дъгата по небето

танцуват танцът непринуден.

И виж ги, колко са далече,

а всъщност са ти много близо,

приемаш ги за свои вече

че сме едно, така излиза.

*******

image

Злобата

 от: miru6a

Злобата
си изплита завивка
и когато и стане
студено
и започне да трака
със зъби
Все се опитва
да я метне
и да те оплете
дори с усмивка
Ръка да ти подаде
и да те предаде
Злобата
няма почивка
*******

image

Ела! #670

 от: pegas08

http://www.youtube.com/watch?v=BIazx9kv_Nc

На сестра ми! С обич и благодарност!
От Г., 26.04 7.00ч.


Дар, изпратен от небето!
Радвай се на тишина.
Събуждаш се, насред морето-
Вълни, зеленина.


Чуден хор- небесна песен
Се носи над гората.
Птици ранобудни пеят.
Радват ти душата.


Сам , в старото имение.
Където спомени кръжат.
Искат те да ти напомнят.
За  стари времена.


Векове по тези друмища.
Кипял е труд, живот.
Беди, войни и кървища.
Измъчен , наш народ!


По чудо някак, оцеляваха!
След трудности, безспир.
И пак напред се втурваха,
Нашите деди!


Сега е тежко, след грабежа.
Отново черни дни.
Нови мъки се стоварват.
Сърцето ме боли!


Колко бегълци в чужбина?
Топим се като сняг!
Мътилка, бурно ни залива.
Човек не ти е драг!


Излъган пак се чувстваш.
О, безумен свят!
Бесове те следват,
В непрестанен бяг.


Ела с мен, приятелю!
В  зеленото море.
За миг да сме мечтатели.
Ще бъдем по- добре!


А без мечти, какви сме?
Най- диви зверове!
Ела за малко, да поплуваш,
В зеленото море!
*******
 

image

Песента която пея днес

 

от: alexiev63

Ангелче
Спи мое мъничко ангелче, нежно сънувай цветя,
спят отдавна всички деца, целият свят заспа.

Спи поточето в гората, спят във него рибките,
а до тях върбата, ги помилва с клонките.

Спи мое мъничко ангелче, нежно сънувай цветя,
спят отдавна всички деца, целият свят заспа.

Спи врабчето във гнездото, мъти своите яйца,
и завило се с листото, че студена е нощта.

Спи мое мъничко ангелче, нежно сънувай цветя,
спят отдавна всички деца, целият свят заспа.

*******

За да не се претоварват постингите, реших да пускам предложенията по пет. Скоро очаквайте и следващата петица. А ако решите да участвате - ТУК можете да направите своята заявка с линк.
*******
Приятно четене!

 

 



Тагове:   новите,


Гласувай:
14



1. pegas08 - Мамче, хай! Първо, много си готина, на снимката!
10.05.2010 16:21
Второ и по душа си готин човек!

Трето, знаеш ли какво означава :"Усамкура, усомкара"
Благодаря ти, мамче! На езика на Пипи!

Поздрав от летящият без цел!
цитирай
2. mamas - Ей, много си скоростен!
10.05.2010 16:36
Ненапразно имаш криле ;-)

Щастлива съм на снимката, затуй съм "готина" (спомен ми е от гостуване при Ася в Пловдив - http://anastasiia.blog.bg/izkustvo/2009/05/25/neka-bydem-dostypni-kym-shtastieto.339589 - макар че точно тази снимка тук я няма, но пък има други).
цитирай
3. razkazvachka - това си е вече сгода -
10.05.2010 17:27
и най-мързеливите могат да ги прочетат:))))
цитирай
4. mamas - razkazvachka - това си е вече сгода -
10.05.2010 17:40
razkazvachka написа:
и най-мързеливите могат да ги прочетат:))))


Като ще вършим работа, качествено да е :)

Хайде, давай новата заявка, че да подготвям следващата петица!

цитирай
5. pegas08 - Мамче, ела при мен и кажи нещо окуражително!
10.05.2010 18:15
Дай малко тревица!

цитирай
6. mamas - Пегас, при тебе е опасно!
10.05.2010 18:24
Уж не съм страхливка, но... ще те подкрепям активно оттук. Но се надявам и други да се включат в благородното дело.
цитирай
7. pegas08 - Няма страшно, наши хора сме!
10.05.2010 20:24
Ела!
цитирай
8. mamas - pegas08 - Няма страшно, наши хора сме!
10.05.2010 21:45
pegas08 написа:
Ела!


Виждам, виждам...
Добавих следващото предложение към блогвълната. Още едно и втората петица ще е готова за официално представяне.
цитирай
9. razkazvachka - Ами не знам - не ми се пишат стихове
10.05.2010 23:06
нещо ме избива на техника и туризъм:))))
цитирай
10. mamas - razkazvachka - Ами не знам - не ми се пишат стихове
10.05.2010 23:26
razkazvachka написа:
нещо ме избива на техника и туризъм:))))


Не е задължително да е ново.
Но...да не ставам досадна :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mamas
Категория: Поезия
Прочетен: 4696811
Постинги: 547
Коментари: 11966
Гласове: 31452
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930