Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.04.2010 07:05 - Покрай конкурса на Пегас08 (2)
Автор: mamas Категория: Поезия   
Прочетен: 2435 Коментари: 10 Гласове:
14


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Още едно откритие за мен:
http://akatzijatrendafilova.blog.bg/

ДО КУЛИТЕ
НА МОЯ ЗАМЪК ЧАК,
ДОСТИГА ТЪТЕНА НА
ВЕСЕЛБАТА
НА ТЪЛПАТА,
ОТ КОЙТО
ИЗГЛЕЖДА,
ЧЕ ЗЕМЯТА
ЩЕ СЕ ГЪТНЕ -
ВЪВ ВСЕКИ
СЛЕДВАЩ МИГ
!

А АЗ СЪМ ГОРЕ,
ПОД ДУША НА НЕБЕТО
С МИРОВА ТЪГА,
НО ТЯ Е
НАПЪЛНО СПОДЕЛЕНА
И ЗАТОВА
НЕ СЪМ САМА -
ВАЛИ
НАМЕСТО МЕНЕ!
  И СЪМ ТЪЖНА  - И НЕ СЪМ
И ДАЖЕ
 ПРИЧИНАТА НЕ Е ЕДНА -
  ЗАЩОТО РАДВА МЕ ДЪЖДА,
ЗАЩОТО СЪМ ВИСОКО НАД ТЪЛПАТА
  И НАД ДОВОЛНАТА СВИНЯ,
КОЯТО,
ГРУХТИ ОТ КЕФ,
ЧЕ РОВИ ВЪВ РОВА,
А МИСЛИ ЧЕ ЩЕ БУТНЕ
КУЛАТА
СЪС СВОЙТА ЗУРЛА!
ДАЛЕЧ СЪМ ОТ ТОВА!
ВИСОКО НАД КАЛТА.
НАД МЕНЕ Е  НЕБЕТО!
САМО!
ВСЕ ПАК Е ПО-ДОБРЕ,
ЧЕ СЪМ ПРИНЦЕСА!

ЗАЩОТО СЪМ ВИСОКО В КУЛАТА -
НА ЧИСТО ПОД ДЪЖДА!


А вие направихте ли своите открития?


Всички предложения за конкурса - ТУК!

Не забравяйте и да гласувате!

За участници - ТУК.

Читателският вот - ТУК.


Призив към всички:

Не се поддавайте на провокации!
Не се отказвайте в последния момент!
Нали идеята на този конкурс е сближаване и нови открития за всеки от нас? Нека да не я опорочаваме отново с безсмислени дразги!
Нека Доброто победи!

Хубав ден (последен работен и последен за гласуване) желая от сърце на всички!



Гласувай:
14



1. veselinvalev - За какво всъщност ви е изкуството?
30.04.2010 08:50
Пак започнахте с тъпотиите, които разделят хората. Конкурсите разделят хората. Блоговото общуване не е конкурс за красота, в която трябва няколко чичковци с дебели портфейли да обявят най-дългите крака, най-стегнатото дупе, най-стърчащите цици, най-семплото носле, най-симпатичното лице, най-чаровната усмивка. За да може някой от състоятелните чичковци да се покаже на куртоазен вип-лайф прием с някоя от победителките "миска".
Казвам ви го още веднъж. Конкурсите за поезия в блог. бг са глупост, която заменя разговора за идеите и същността на изкуството. Заменя магията на думите с вид обществена показност и фалшива суета. Външен блясък на глупостта. Това са конкурсите. Поредното глупаво мероприятие, в което групичка хора ще се обявят за "свободни" или "талантливи" или незнам си още какви. И ще вкарат синур между себе си и другите.
Моля ви, не го правете. Изкуството не е спортна дисциплина. Духовното няма летва, с точно определени сантиметри височина. Или килограми в тежестите от двата края на лоста си. Изкуството не е стотна от секундата, с която да надбягаш другия. То е общуване, то е дописване и доизграждане. Не е надстърчаване и пъчене на гърди при вземане на медали и слушане на химна.
Ако не сте го разбрали това, за какво всъщност ви е изкуството?
За показ на глупостта ли? И на нейната мероприятийност?
цитирай
2. razkazvachka - Конкурсът е начин на общуване
30.04.2010 08:57
когато някой си е водил поетичен дневник
и иска да сподели с приятели моменти
едни от нас са по-красиви,
а други - по-щастливи,
и в туй е същността на виртуала
когато сменяш песен срещу песен
то всички имат две поне:))))
цитирай
3. svoboda64 - До veselinvalev,
30.04.2010 10:42
Всъшност razkazvachka го е казала: конкурсът е всъщност да си "в курс" с другите (което е и буквалното значение). Да не би някой да се изживява като "очакващия лавровия венец" ? И mamas е права: това е начин хора, които досега не са се срещнали и открили един друг, да го направят. В което му е чара.
Така че кое надделява: "раз-делението" или "съ-единението" е нещо, което май всеки определя за себе си :)
Лек ден!
цитирай
4. veselinvalev - До svoboda64
30.04.2010 11:20
svoboda64 написа:
Всъшност razkazvachka го е казала: конкурсът е всъщност да си "в курс" с другите (което е и буквалното значение). Да не би някой да се изживява като "очакващия лавровия венец" ? И mamas е права: това е начин хора, които досега не са се срещнали и открили един друг, да го направят. В което му е чара.
Така че кое надделява: "раз-делението" или "съ-единението" е нещо, което май всеки определя за себе си :)
Лек ден!


Всъщност отвъд произведенията си българските интелектуалци са духовни проститутки. Съжалявам, че трябва да го назова точно както е. Последните двадесет години доказаха това. КонКУРсите, които те си осъществяват, са всъщност конкурси по проституция. Права си Свобода64, проституирането е "свободен" избор на "свободна" професия.
Лек и свободен ден.
цитирай
5. mamas - Благодаря за коментара, Веско, за откровеността.
30.04.2010 15:01
Няма да оспорвам мнението ти - моето вече съм го изразила. Само ще допълня:

Конкурсът (според мен) може да отдели тези, които и без това се делят с убеждението, че са много повече от другите.
Конкурсът не "заменя разговора за идеите и същността на изкуството". Напротив, той може да предизвика още такива разговори(като този например).
"Мероприятията" са част от живота ни. От нас, участниците, зависи да не останат просто мероприятия, а основа или поредна тухличка в нещо градивно.

Един контравъпрос на твоя: "За показ на глупостта ли?" Нали не смяташ, че предложените стихове в този конкурс (ако си намерил за нужно да ги прочетеш) са точно такъв "показ на глупостта"? Надявам се, че не го мислиш. Би било доста обидно...

Хубав ден, приятелю!

По повод на другия ти коментар - не виждам сред участниците в блоговия конкурс хора, които да парадират с професия (или звание, както искаш го наречи) ИНТЕЛЕКТУАЛЕЦ.
цитирай
6. veselinvalev - mamas
30.04.2010 16:06
mamas написа:
Няма да оспорвам мнението ти - моето вече съм го изразила. Само ще допълня:

Конкурсът (според мен) може да отдели тези, които и без това се делят с убеждението, че са много повече от другите.
Конкурсът не "заменя разговора за идеите и същността на изкуството". Напротив, той може да предизвика още такива разговори(като този например).
"Мероприятията" са част от живота ни. От нас, участниците, зависи да не останат просто мероприятия, а основа или поредна тухличка в нещо градивно.

Един контравъпрос на твоя: "За показ на глупостта ли?" Нали не смяташ, че предложените стихове в този конкурс (ако си намерил за нужно да ги прочетеш) са точно такъв "показ на глупостта"? Надявам се, че не го мислиш. Би било доста обидно...

Хубав ден, приятелю!

По повод на другия ти коментар - не виждам сред участниците в блоговия конкурс хора, които да парадират с професия (или звание, както искаш го наречи) ИНТЕЛЕКТУАЛЕЦ.


Говоря за повтаряне на модели, които са порочни, които не водят до нищо за самото изкуство, за неговата тъкан, освен да се отчете някакво мероприятие, което обикновено има меркантилна крайна цел, колкото и "възвишена" и "светла" и "свободна" идея да експлицира в началото си. Накрая винаги го яхва някой, който казва "аз имам парите" или "аз мога да намеря парите" и назначава подставени свои хора, които започват да дирижират процеса и да налагат своите, най-често посредствени критерии за "отсяване", за "оценяване", за да може той пък накрая да каже - "Ето това са моите "сводобни поети". Аз съм им издател, аз съм им меценат, те са "моят контингент" в нашия "свободен" избор. Да ми е честит рождения ден - първи юли. Вие сте "велики", вие сте "свобдни"".
А всъщото време вие вече сте превърнати в роби. В подчинени деятели на движението. Дали ще е "Мис България" или "Свободни поети" е все едно. Вас са ви купили. Вие сте се продали. Не за пари. А за малка славичка. Да си видете написано именцето в едно книжле, или списанийце, качеството на което няма вече никакво значение какво е. Важна е славата на собственика му и вашето именце в него. Това противоречи на самата природа на блоговото общуване. Където има равнопоставеност на отделния глас. Всеки може да си каже мнението. Да бъде издател на себе си. Да бъде собственик на себе си. Книжното издание е утилитарно, авторитарно. Не подлежи на вътрешна промяна. То няма движение в себе си. То е такова каквото е направено от редакторите си. Конкурсът е вид извадка на определена група хора, които се съгласяват да се правят на съдии и да се занимават с делото "отсяване според моите предпочитания". В това дело липсва разговор за поезията. То става повод за междуличностни интриги и сблъсък на вътрешноблогови групи хора, които така или иначе се обособяват като коментатори и около определени имена. Което, разбира се, е норамално. Хората имат различни вкусове и разбирания за литературата. Но не може една групичка да търси налагане надмощие над цялото блогово пространство, като казва "ами ние имаме и книжка и списание". Това вече, както казах, нарушава природата на блоговото общуване. Налага вид партокрация в него. Колкото и да не ви се иска да го признаете. Колкото и да избягвате да погледнете в истинската му същност. Аз не съм против физическото общуване на блогъри. Напротив. Комуникацята и връзката между хората е най-важното нещо в живота ни. Но защо са формални поводи за нея. И защо точно конкурси трябват за да се случва тя. Повода за всякаква среща може да е всякакъв - тема, идея, проблем. Но да е вътре в изкуството. Да имат нещо общо с тъканта на изкуството, а не с това кой е по по най. Ето против какво съм аз. А не против общуването. Напротив. Ти знаеш и в блога ми и извън него, аз съм за общуването, стига да има какво да си кажем. Но не да си търсим поводи да се делим на принципа "на мен тоя ми харесва, а не оня". Защото в крайна сметка конкурсната форма, колкото и да е невинна води до това. Защото човешката природа е такава. Но природата на изкуството е друга. Тя има своя вътрешна духовна локига и надграждане. В нейния свят ние се изграждаме един друг, но не като се конкурираме по мероприятия от външен тип "Мис България", "Мис Поетеса" или "Мистър Поет". Надграждането на поетичното слово е фина и деликатна област и тя не е за чичковци с дебели портфейли, които да си изграждат реклама заради продажната същност на определени творци, готови на всичко за да придобият още малко славичка. Славата не е целта на изкуството. Целта на изкуството е самото изкуство и неговите вътрешни нишки и енергии на изграждане. То не е МОЛ строен с тухли и всякакви други строителни материали. То е думи, които изграждат фини енергии. Тези фини енергии са целта на изкуството. Останалото е чалга и избиване на комплекси, които имат вече нещо общо с политика, обществени мероприятия, но не и с изкуството. Колкото и парадоксално да звучи културата не е изкуство. Тя взема от изкуството да изгражда свои си неща, но не е изкуство. Ставайки част от културата изкуството вече губи себе си. Губи същността си. То става употребено и антиизкуство. Това е истината. И за нея пиша аз. За нищо друго. Другото е посредственост, която не ме интересува. Независимо колко милиона има. И колко проститутки наведнъж може да си поръча. То е свят, който не е мой. Който иска да се онодва с него. Но да не го нарича изкуство и поезия. Това е.
цитирай
7. mamas - Веско,
30.04.2010 16:55
Не съм чула този път да става въпрос нито за книга, нито за списание. Миналогодишното е опит, от който се надявам да са изведени поуките.
Аз подкрепих ето тази идея на Пегас: всеки, който иска, предлага една - само една! - своя творба за месеца; гласува се; първите трима автори НЕ УЧАСТВАТ следващия месец. Това дава възможност нови трима да излязат напред. Както и други да се осмелят да покажат творчеството си и да получат някаква оценка за него - ако го желаят, разбира се. Никой никого не кара насила.
Относно тълкуването ти за "свободните поети" - това си е твоето тълкуване. Съжалявам, че мислиш така, но то си е твое право. Както е мое правото да не го споделям. Аз не се чувствам роб на никого, нито мисля, че съм се продала за слава. Още по-малко за пари. Дори не се чувствам използвана. Не забелязах такова усещане и в останалите участници (поне в тези, с които съм общувала). Не виждам на каква база правиш тотални обобщения, ти си знаеш. За мен това е отминал етап - един от многото. Не знам защо е това непрекъснато връщане назад, каквото било - било. Много от по-новите блогъри дори нямат представа за какво става въпрос... Защо не ги оставите сами да преценят в какво да участват?
цитирай
8. mamas - razkazvachka - Конкурсът е начин на общуване
30.04.2010 17:06
razkazvachka написа:
когато някой си е водил поетичен дневник
и иска да сподели с приятели моменти
едни от нас са по-красиви,
а други - по-щастливи,
и в туй е същността на виртуала
когато сменяш песен срещу песен
то всички имат две поне:))))


Така го възприемам и аз. Дано се получи.
цитирай
9. veselinvalev - Славче,
30.04.2010 17:20
Аз съм си казал мнението. Не съм слагал белезници на никой. Не съм полицай, а и никога няма да бъда такъв, та да заставам в полицейски кордон срещу похода на конкурсните изяви. Но думите си мога да ги сложа. Защото това е моята позиция. И каква е тази иезуитщина та да ми се приписват неща, които нямат нищо общо с мен. Дали искате или не искате да си го признаете, миналата година се продадохте на Качаклиев, това е истината. Нарекохте себе си (или ви нарекоха) "свободни поети", сега пък демонстрирате загриженост "за младите". Някъде да съм споменал по-горе за "млади" и "стари". За "минали" и "сегашни". Всеки конкурс носи проблем, не сте ли го разбрали това. На слепи ли ще се правите още, или на ощипани. Аз си имам своите причини да се връщам назад. Показният оптимизъм свързан с "литературни мероприятия" минали и бъдещи мен не ме радва. Ако човек открие нов даровит поет в блоговото пространство, то няма нищо по лесно от това да афишира своето откритие. Няма по силна медия в момента между пишещите от самото блогово пространство. Може да напише рецензия, или отзив, и да го публикува в блога си. Защо е необходимо да се слага етикет "конкурс" и т. н. неща които пък биха унизили други млади участници в самото блогово общуване. Казвам го още веднъж, Славче, обществениченето не е поезия. То е позьорство, поза, която няма нищо общо с поезията, литературата, изкуството. То има общо с позьорството, с интриганството и шушукането. На това ли искате да учите младите?
цитирай
10. mamas - Веско, ти си казваш мнението, аз - своето.
30.04.2010 18:09
Всеки с правото си. Истината никога не е само една.
Но...не искам да споря с теб за това. Не ме обвинявай в йезуитщина, нищо не съм ти приписала извън казаното от теб. Не ми приписвай и ти работи като последните...
Нека спрем, моля те!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mamas
Категория: Поезия
Прочетен: 4678989
Постинги: 547
Коментари: 11966
Гласове: 31452
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031