Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.10.2009 21:30 - Сезоните в природата и в живота ни
Автор: mamas Категория: Поезия   
Прочетен: 14807 Коментари: 40 Гласове:
10



ЖЕЛАНИЕ

Минавам през сезоните на времето.
Не спирам. Дълъг път ме чака.
Остана зад гърба ми пролетта,
потъвам днес на лятото във злака.

Градината ми пълна е със плод -
до днес опазих пролетните пъпки,
но тъй е крехък техният живот,
а идва есен с неуморни стъпки.

Не искам да се срещна с есента!
Обичам лятото, макар и трудно,
че има в него бури и цветя,
хлад и огън, сила и безумство...

Не бързам да събирам тежък плод,
искам да го гледам като зрее.
И шепна все желание едно -
о, нека есента позакъснее!
1990г.
image

От книгата "Аз, Времето и другите неща"
 която може да се закупи от:
Ямбол - книжарницата на спирка България
София - базарите на фондация Буквите
Свиленград - от Невена Митева
Силистра - от Валентин Йорданов
Ако някой желае да я получи лично от мен или по пощата, нека ми пише на лични. Разполагам и с определен брой от книгите на Невена Митева
http://agea.blog.bg/ "Пулсиращо сърце" и на Валентин Йорданов  http://valiordanov.blog.bg/  "Щурец сред звездите"
***
Предстоят представяния на книгата в Свиленград и София. Повече информация - когато му дойде времето!
***



Лято

Знойно е лятото...
Капките роса
по клонки, по треви и по цветя
да осъмнат не могат.
Още в ранни зори
протяга лъчи слънцето
и те тръгват по тях -
малки цветни дъги,
устремени нагоре.

Ако чувството
е по-знойно от лятото -
не заспивай!
Навън остани!
Изчакай росата
да покрие тревата,
в която си легнал.
Да се плъзне по устните -
цвете разтворено,
жадно за обич...
Не и` позволявай
да се превърне
в облак лъжовен!
***
А вече е есен...



Притихналата, натежала есен
от лято по-дълбоко ме изгаря.
Под пепелта на юлските пожари,
недоизтлели, въглените парят...

image

(Снимката е взета от блога на @driana )
***

ЗИМА

И пак
(както в старата детска песничка)
снегът тихо, тихо се сипе.
Черните клони на старата слива
разпъват луната на безброй кръстове.
Стоя под дървото притихнала
и се взирам в небето.
Безмълвно се моля:
Спри!
Не затрупвай пъртината!
Не навявай!
Как ще премина през преспите?
Пак ли ще трябва с нозе уморени
да проправям нова пътека?!
... Ще замръкна, премръзнала,
пред порти заключени.
В мрака кой ще отвори,
за да ме пусне -
мене,
бездомната... 

image


А вашите сезони? Ще споделите ли?




Гласувай:
10




Следващ постинг
Предишен постинг

1. olimpiq - много ми харесват нещата ти, много ...
17.10.2009 21:40
много ми харесват нещата ти,много искренно чисти,поздравления от мен
цитирай
2. felisia - :)
17.10.2009 21:59
Прекрасен блог , Славе , с удоволствие откривам нови и позабравени неща , но винаги е удоволствие да се връщам!Прости , че рядко се отбивам напоследък , винаги ще си ми скъпа :)
цитирай
3. tili - Поздравления за поста, Слава!!!
17.10.2009 22:09
Хайде, чакаме те в София ;-)))
А моя сезон е късната пролет.
цитирай
4. mamas - Благодаря ти, олимпия!
17.10.2009 22:09
olimpiq написа:
много ми харесват нещата ти,много искренно чисти,поздравления от мен

Надявам се да не те разочаровам ...
цитирай
5. ckarlet - Отново нещо много интересно, Mamas!
17.10.2009 22:19
Аз обичам всичките сезони, и всеки един си го свързвам с нещо красиво!
Най-много обичам лятото!
Есента с листопода, който е като погалването на любим човек!
Зимата с блясъка на снега, като усмивката на любимия!
Пролетта със зараждането на нещо ново и красиво!
А лятото със слънцето и неговите природни излъчвания топлина и светлина, като безкрайна нужда от човека, когото обичаме!
Поздрави от мен! Много ми хареса!
цитирай
6. mamas - Мила моя феичке! Радост за очите и сърцето ми!
17.10.2009 22:23
felisia написа:
Прекрасен блог , Славе , с удоволствие откривам нови и позабравени неща , но винаги е удоволствие да се връщам!Прости , че рядко се отбивам напоследък , винаги ще си ми скъпа :)


Иска ми се по-често да си тук...също и да те видя отново!
Изпращам топла прегръдка и много целувки за теб и Светулчо. Обичам ви!
цитирай
7. mamas - Пролетна Тили-Лили, благодаря ти!
17.10.2009 22:26
tili написа:
Хайде, чакаме те в София ;-)))
А моя сезон е късната пролет.


Не бързай, първо в Свиленград на 31 октомври :)
За София ще научиш навреме...и ще помагаш, нали?
Прегръдка за теб!
цитирай
8. mamas - Благодаря, Скарлет!
17.10.2009 22:30
ckarlet написа:
Аз обичам всичките сезони, и всеки един си го свързвам с нещо красиво!
Най-много обичам лятото!
Есента с листопода, който е като погалването на любим човек!
Зимата с блясъка на снега, като усмивката на любимия!
Пролетта със зараждането на нещо ново и красиво!
А лятото със слънцето и неговите природни излъчвания топлина и светлина, като безкрайна нужда от човека, когото обичаме!
Поздрави от мен! Много ми хареса!


Радвам се, че успях да те провокирам да споделиш тези красиви мисли с нас.
Красиви са и стиховете ти, поздравявам те!
цитирай
9. sigrina - [S]
17.10.2009 23:06
Моят сезон е есента :) Циганско лято още й викат. И аз те чакам с нетърпение в София!
цитирай
10. mamas - Благодаря, ще дойда :)))
17.10.2009 23:15
sigrina написа:
Моят сезон е есента :) Циганско лято още й викат. И аз те чакам с нетърпение в София!

цитирай
11. mmagy - Тук ми е топло и много, много прия...
18.10.2009 01:48
Тук ми е топло и много,много приятно....
Може ли да се заседя?
Прегръдки!!!
цитирай
12. ka4ak - Прекрасна си Славе!
18.10.2009 09:13
Видя ли дъгата?Усмихнат да е денят ти!!!
цитирай
13. mamas - Колкото искаш, Маги!
18.10.2009 09:20
mmagy написа:
Тук ми е топло и много,много приятно....
Може ли да се заседя?
Прегръдки!!!

С теб имам и морето (и вече имам идея за следващ постинг :)
цитирай
14. mamas - ka4ak - Прекрасна си Славе!
18.10.2009 09:24
ka4ak написа:
Видя ли дъгата?Усмихнат да е денят ти!!!

Не съм излизала навън тази сутрин, не съм видяла небесната дъга.
Но виждам пъстрата дъга от приятели и съм щастлива...
Благодаря ти, Владо! За това, че си един от цветните нюанси в тази дъга (или казано по друг мой начин - камъче от пъстрата мозайка на живота ми)...
Светъл ден ти желая!
цитирай
15. marsi13 - Великолепно вълшебство от сезо...
18.10.2009 10:10
Великолепно вълшебство от сезони!Нека в душата ти да е винаги лято!Поздравления за красивата поезия!
цитирай
16. mamas - Благодаря, Марси!
18.10.2009 10:33
marsi13 написа:
Великолепно вълшебство от сезони!Нека в душата ти да е винаги лято!Поздравления за красивата поезия!


Всеки сезон има своята красота - както в природата, така и в живота. Ето как се усещам аз:

Всички възрасти мои в една се събират.
Хем съм зряла жена, хем към детството тичам.
А зад ъгъла нейде старостта ме фиксира
със надежда и нея да заобичам...

Не е нужно да моля като в стария шлагер:
"Ех,младост, върни се!Ти, старост, поспри се!"
Още няма в косите ми кичури бели,
още греят очите ми с цвят на кестени зрели.

Ала знам, че все някога ще угаснат очите
и снегът на годините ще покрие косите...
Но щом дойде Часът своя Дом да напусна,
като пролетен дъжд над света ще се спусна.

Всяка капка от мен стрък трева ще събуди.
Ще запеят потоци, ще трептят пеперуди.
В пролетния капчук ще звънти моят глас.

И макар да ме няма, ще съм с вас...
Ще съм с вас!
цитирай
17. marsi13 - Прекрасна мелодия, извираща от ...
18.10.2009 11:07
Прекрасна мелодия ,извираща от сърцето!Удоволствие е да те чета!
Усмихнат ден ти желая!Прегръдки!
цитирай
18. mamas - Благодаря отново!
18.10.2009 11:51
marsi13 написа:
Прекрасна мелодия ,извираща от сърцето!Удоволствие е да те чета!
Усмихнат ден ти желая!Прегръдки!


Нека е хубав и твоят ден!
цитирай
19. lubara - Поздрави, mamas !
18.10.2009 12:28
Това стихотворение го знам, много ми харесва- Нека есента да закъснее!
Аз обичам месеците май-септември. Значи пролетта и лятото.
Есента и зимата малко ме изстудяват!
цитирай
20. mamas - Красиви са и твоите сезони, ветрогонке!
18.10.2009 12:36
vetrogon написа:
Есенно танцувам с влюбен вятър.
Застла ми ложе от листа...
Косите ми закичи със звездици златни,
сребристо-нежно в тях се заигра.

И ето първите снежинки -
целувки нежни върху малката ми длан.
Приспа ме сгушена в уютните му дипли
и засънувах звън на пролетния чан.

Събудиха ме весели звънчета -
разпъпих в нежен ароматен цвят.
И тичахме със вятъра в полето...
прераждах се във златен житен клас...


Не си писала много за лятото. Може би защото си в разгара му?
Поздрави и благодарност с пожелание за хубав ден!
цитирай
21. mamas - Любо, съхрани си човешка топлота за есента и зимата! Давам ти и от моята...
18.10.2009 12:38
lubara написа:
Това стихотворение го знам, много ми харесва- Нека есента да закъснее!
Аз обичам месеците май-септември. Значи пролетта и лятото.
Есента и зимата малко ме изстудяват!


Благодаря ти, приятелю!
цитирай
22. juliet - @---,--->----
18.10.2009 16:14
Рано ти е за есен, а пък за зима- още повече! Важното е, че в душата ти е пролет! Нека не бързат сезоните!
цитирай
23. feq - Колко красота и колко е приятно тук при тебе, Славе!
18.10.2009 17:54
Думите носят послания, думите говорят толкова много за Човека, който ги пише... /умишлено пиша Човек с главна буква/

Хубавото на сезоните е това, че тъкмо започват да ни омръзват и се сменят. Ние хората обичаме промените и винаги ги свързваме с промяна в личен план.
Дълго чакана промяна ти желая, вълшебнице на словото!
Удоволствие за мен е да те чета, Славе!
цитирай
24. mamas - Ако не е есен, то поне е късно лято...
18.10.2009 18:27
juliet написа:
Рано ти е за есен, а пък за зима- още повече! Важното е, че в душата ти е пролет! Нека не бързат сезоните!

Благодаря за пожеланието, Юле! Нека не бързат сезоните!
цитирай
25. mamas - Знаех си... за лятото в кръвта ти!
18.10.2009 18:28
vetrogon написа:
mamas написа:
vetrogon написа:
Есенно танцувам с влюбен вятър.
Застла ми ложе от листа...
Косите ми закичи със звездици златни,
сребристо-нежно в тях се заигра.

И ето първите снежинки -
целувки нежни върху малката ми длан.
Приспа ме сгушена в уютните му дипли
и засънувах звън на пролетния чан.

Събудиха ме весели звънчета -
разпъпих в нежен ароматен цвят.
И тичахме със вятъра в полето...
прераждах се във златен житен клас...


Не си писала много за лятото. Може би защото си в разгара му?
Поздрави и благодарност с пожелание за хубав ден!


А лятото... това е моята стихия.
С полска жаркост и прохлада в планина,
с безгрижност детска, с вятърната олелия,
и любена... превръщам се в жена.


цитирай
26. mamas - Думите ти задължават, Фея!
18.10.2009 18:30
feq написа:
Думите носят послания, думите говорят толкова много за Човека, който ги пише... /умишлено пиша Човек с главна буква/

Хубавото на сезоните е това, че тъкмо започват да ни омръзват и се сменят. Ние хората обичаме промените и винаги ги свързваме с промяна в личен план.
Дълго чакана промяна ти желая, вълшебнице на словото!
Удоволствие за мен е да те чета, Славе!


Благодаря ти, удоволствието е мое - че си тук и ти харесва.
цитирай
27. swanlake - Zdravei Mamas. Sled kato postavi ...
18.10.2009 19:13
Zdravei Mamas.Sled kato postavi tolkova strogi pregradi pred anonimnite v tvoia blog,ne mi ostana nishto drugo osven da se registriram. Dnes pusnah purvia si post -kratuk,zashtoto komputura mi ne e nastroen na bulgarski vse oshte ,no skoro shte go napravia. Shte imam idvane do Bulgaria v nachaloto na Noemvri.Imash li planove za idvane v Sofia,za da mozem da se vidim eventualno?
цитирай
28. compassion - Обичам стиховете ти, Славе и за теб се опитах
18.10.2009 19:25
Горещник в пустинята броди
няма дъжд и няма сезони
нежно цвете за нощ е цъфтяло
заспала бях и не видях как...
след сто години може би пак
цитирай
29. mamas - Здравей, Светлана! Много се радвам, че се регистрира!
18.10.2009 19:27
swanlake написа:
Zdravei Mamas.Sled kato postavi tolkova strogi pregradi pred anonimnite v tvoia blog,ne mi ostana nishto drugo osven da se registriram. Dnes pusnah purvia si post -kratuk,zashtoto komputura mi ne e nastroen na bulgarski vse oshte ,no skoro shte go napravia. Shte imam idvane do Bulgaria v nachaloto na Noemvri.Imash li planove za idvane v Sofia,za da mozem da se vidim eventualno?

Няма да се оправдавам и извинявам, постингът ми "Забрана за анонимни" достатъчно добре обяснява всичко. Всъщност от анонимните коментиращи съжалявах само за теб - останалите, които ме посещаваха (без злобарите, разбира се), също си направиха блогове. Сега и ти го направи, благодаря ти още веднъж. Освен това съм сигурна, че и при теб ще бъде интересно (ще те посетя като пусна коментара).
Да, ще бъда в София, макар не съвсем в началото на ноември, а на 20-ти - за представяне на книгата. Ако си още в София по това време, ще се срещнем.
Сърдечен поздрав и прегръдка!
цитирай
30. mamas - Провокира ме да извадя от архива нещо старо...
18.10.2009 19:48
compassion написа:
Горещник в пустинята броди
няма дъжд и няма сезони
нежно цвете за нощ е цъфтяло
заспала бях и не видях как...
след сто години може би пак


Това е от една поетична игра, провокирана от Ружена в АБВ-то. Цитирам и стиха, на който моят се явява като продължение:

Roxana:
"Красива си, любов, пустинно цвете,
цъфтиш веднъж на сто години.
Аз търсих те във пясък с ветровете,
а ти била си в моята градина..."

mamaS
Разцъфнала си плахо и свенливо,
смирено чакаща - да те открия.
А аз те търсих - цели сто години!
Но не надникнах в своята градина...
Сребро в косите ми - следи от времето,
преминало във търсене безумно.
Открих те - и мечтая за безвремие -
да тръгнем с тебе по пътека лунна.

Повече от тази и други подобни поредици има тук:
http://mamas.blog.bg/izkustvo/2008/04/23/spodeleno-v-temi-na-forumni-priiateli.186140
цитирай
31. swanlake - Blagodaria ti mamas za shtastieto ...
18.10.2009 19:54
Blagodaria ti mamas za shtastieto da te ima i da moga da te cheta. Blagodaria ti ,che si se setila za men "anonimnata" :) Blagodaria ti che me poseti i mi ostavi komentar. Blagodaria ti i mnogo ,mnogo se nadiavam da te vidia tozi put. Ne idvam za vakancia i vremeto mi e ogranicheno ,na 20 - i edva li shte sum tam ,planiram go za sedmicata mezdu 8-15 Noemvri ,no koi znae- oshte niamam tochna data.Pregrudki!!!
цитирай
32. rumi4ka - e,
18.10.2009 20:27
moje li nyakoi da go kaje po-hubavo? konvencionalniya smisul sum za proletta s obeshtanie za lyato. Iskame oshte!!!!!
цитирай
33. mamas - Просълзяваш ме...
18.10.2009 20:55
swanlake написа:
Blagodaria ti mamas za shtastieto da te ima i da moga da te cheta. Blagodaria ti ,che si se setila za men "anonimnata" :) Blagodaria ti che me poseti i mi ostavi komentar. Blagodaria ti i mnogo ,mnogo se nadiavam da te vidia tozi put. Ne idvam za vakancia i vremeto mi e ogranicheno ,na 20 - i edva li shte sum tam ,planiram go za sedmicata mezdu 8-15 Noemvri ,no koi znae- oshte niamam tochna data.Pregrudki!!!

Моята дата няма как да се промени. Дано с твоята е възможно да стане.
Прегръщам те и аз!
цитирай
34. mamas - Благодаря, Руми! Още от кое по-точно ;-)
18.10.2009 20:58
rumi4ka написа:
moje li nyakoi da go kaje po-hubavo? konvencionalniya smisul sum za proletta s obeshtanie za lyato. Iskame oshte!!!!!

цитирай
35. cefulesteven - За есента имам стихове, зимата ми ...
18.10.2009 21:53
За есента имам стихове,
зимата ми преминава в приказки,
пролетта в еротични разкази,
лятото в любовни.

Не умея всичко да изразя в мерена реч, както успяваш ти.
цитирай
36. mamas - Прекрасен стих, Стеф, разкрива същността ти!
18.10.2009 22:02
cefulesteven написа:
За есента имам стихове,
зимата ми преминава в приказки,
пролетта в еротични разкази,
лятото в любовни.

Не умея всичко да изразя в мерена реч, както успяваш ти.


Няма да подхващам отново спора за поетичната ти дарба, не бих могла да те надприказвам :)
Една прегръдка стига ли ти вместо аргументи?
цитирай
37. elpidaa - поздрави, mamas! не спирай :)
18.10.2009 23:39
поздрави, mamas!
не спирай :)
цитирай
38. mamas - Благодаря, елпи!
19.10.2009 07:09
elpidaa написа:
поздрави, mamas!
не спирай :)

Нямам намерение все още :)
Успешна седмица!
цитирай
39. kasnaprolet9999 - Искам да се включа в товоята блогвълна с
25.02.2010 15:38
http://kasnaprolet9999.blog.bg/zabavlenie/2009/03/20/prolet.310798
цитирай
40. mamas - kasnaprolet9999 - Искам да се включа в товоята блогвълна с
26.02.2010 14:58
kasnaprolet9999 написа:
http://kasnaprolet9999.blog.bg/zabavlenie/2009/03/20/prolet.310798


Благодаря, Невена!
Добавих прекрасния ти постинг към блогвълната.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mamas
Категория: Поезия
Прочетен: 4688750
Постинги: 547
Коментари: 11966
Гласове: 31452
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930