Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.10.2009 23:10 - Блог или форум? Или и двете? (среднощно контролно)
Автор: mamas Категория: Поезия   
Прочетен: 3456 Коментари: 26 Гласове:
15

Последна промяна: 03.10.2009 20:03


Опит за анализ (ваш) на един експеримент (мой).

http://mamas.blog.bg/poezia/2009/10/02/vpisvate-li-se-v-peizaja.407947

http://forum.abv.bg/index.php?showtopic=91106

Тъй като вече много ми се спи, няма да конкретизирам задачката.  На когото не му е ясно, нека пита. Все ще се намери някоя нощна птица да му отговори.
Пък и така ще има възможност за по-голямо разклоняване на темата в каквато посока си искате, стига да е свързана поне малко с двата линка.
Ха да видим какво ще се получи до съмнало.

Лека нощ!

п.п. Явно необходимото допълнение в постинга, направено тази вечер (03.10.) около 20.00ч.:
Вчера сутринта ми хрумна да пусна темата "Вписвате ли се в пейзажа" в блога си. Какви са личните ми съображения, какво ме е провокирало, не мисля да разкривам. А и въпросът е принципен, така че конкретният подтик няма особено значение в случая.
И така, пуснах темата в 7ч. и 11 минути. В същия миг ми хрумна да я пусна и в АБВ-то, защото не бях се "разписвала" отдавна там, а на това място също имам доста приятели. Копи-пейста ми е отнел 1 минута - в Хайда темата се появи в 7.12ч.
Изключих си компютъра и отидох на работа.
Докъм 15.00ч. в блога ми имаше 11 коментара, а във форума 44 (без мои отговори и на двете места). В момента в блога има 34 коментара (половината са моите отговори), а във форума темата вече е заключена със 103 коментара(такива са правилата), като мои отговори са около 40%.
Снощи, пак така внезапно преди да си легна, се замислих за спецификата на тези две форми на интернет-общуването. И тъй като съм срещала в блоговете коментари, от които съдя, че не всички са наясно с тази специфика, реших да пусна настоящата тема. Хем като закачка, хем като сериозна заявка да поговорим по темата.
Това е. Сега можем да продължим разговора за спецификата на блога и форума и за вашите предпочитания (може и с въпроси).
Приятна съботна вечер!





Гласувай:
15



1. kalin8 - Утре...
02.10.2009 23:18
Ще разгадаваме!
Б.
цитирай
2. mikaela19 - Славе
02.10.2009 23:19
Пейзажите се сменят.
Така,че усмихваш се и намираш прекрсаното място където ти се чувстваш добре:)
Успех:)
цитирай
3. mamas - kalin8 - Утре...
03.10.2009 07:23
kalin8 написа:
Ще разгадаваме!
Б.

На бистра глава, казваш?
Добро утро!
цитирай
4. mamas - Жане, това за предишния ми постинг, мила!
03.10.2009 07:25
mikaela19 написа:
Пейзажите се сменят.
Така,че усмихваш се и намираш прекрсаното място където ти се чувстваш добре:)
Успех:)

В този има друга задачка. Малко е прикрита, но ми е интересно кой пръв ще открие какъв е експериментът.
Хубав ден ти желая!
цитирай
5. teachme - Добро утро!
03.10.2009 09:44
Блог или форум...
когато за което има време, но да не става
зависимост от виртуалното:)
Приятен ден!
цитирай
6. mamas - Добро утро!
03.10.2009 09:49
teachme написа:
Блог или форум...
когато за което има време, но да не става
зависимост от виртуалното:)
Приятен ден!

Нещо за експеримента? Откриваш ли какъв е?
цитирай
7. vanya70 - Добро утро :)
03.10.2009 09:54
Просто ти пожелавам хубави почивни дни, Славе :)

Усмивки :)))

ПП. Признавам си, че не ми се четат и двете теми... за да разбера какъв е експеримента.... ;)
цитирай
8. mamas - Добро утро, Ваня!
03.10.2009 10:27
vanya70 написа:
Просто ти пожелавам хубави почивни дни, Славе :)

Усмивки :)))

ПП. Признавам си, че не ми се четат и двете теми... за да разбера какъв е експеримента.... ;)

Темите изобщо не е нужно да се четат, стига само да се отворят и да се погледне за прилики и разлики (визуални, не смислови).
Приятен ден!
цитирай
9. kalin8 - Славе!
03.10.2009 13:15
Зради твоята задачка влезнах за първи път по-обстойно да разгледам форум...И не ми хареса. Заприлича ми на едновремешната навалица по чакалните на БДЖ.
Може да съм единак, но харесвам да съм сам пред белия лист...и сред причтели, имащи сродни на моите интереси.
Мисля, че отговорих за приликите и разликите...
Бъди здрава!
Б.
цитирай
10. mamas - Първа полза от задачката!
03.10.2009 14:13
kalin8 написа:
Зради твоята задачка влезнах за първи път по-обстойно да разгледам форум...И не ми хареса. Заприлича ми на едновремешната навалица по чакалните на БДЖ.
Може да съм единак, но харесвам да съм сам пред белия лист...и сред причтели, имащи сродни на моите интереси.
Мисля, че отговорих за приликите и разликите...
Бъди здрава!
Б.

Вече имаш по-ясна представа за форумите и си доволен от избора си.
Разбира се, не всички форуми са толкова активни. Специално в този общуването е много динамично. Получаваш много бърза реакция от най-различни хора, разнообразни мнения по даден въпрос.

На мен обаче ми се иска да разбера ще се досети ли някой точно какъв ми е експериментът. А това може да стане ако се съпоставят двата постинга по отношение на съдържанието и ... няма да казвам на какво още... засега :)
Хубав ден, Борисе!
цитирай
11. priqtel12 - Здравей, Славе!
03.10.2009 14:29
Аз смятам, че блога е и вид форум, в който се включваш, щом решаваш да коментираш!!! Предпочитам го пред форума. Поздрави!
цитирай
12. krotalka - Нещо не ми допадат форумите и аз не знам защо.
03.10.2009 14:34
Не че не съм регистририна в няколко такива.
Не откривам разлика в съдържанието, но може и да не съм ги прочела с нужното внимание...
От времето ще е! Избива ме на сън и ми мирише на възглавница.
цитирай
13. mamas - Здравей, Ива!
03.10.2009 15:16
priqtel12 написа:
Аз смятам, че блога е и вид форум, в който се включваш, щом решаваш да коментираш!!! Предпочитам го пред форума. Поздрави!

Така е, но не съвсем.
Блогът си има своите предимства. Сам си отговаряш за модерацията в собствения блог, можеш да редактираш или изтриваш постингите си когато решиш, да допускаш или не някои коментари. Можеш да си създадеш собствен уют.
Във форума зависиш от модератор, можеш да си редактираш поста до 60 минути след публикуването. Но ако предпочиташ по-динамично общуване, форумът ти го дава в много по-висока степен от блога. Точно това доказва и моят малък експеримент, но все още никой не е разкрил в какво се състои той.
Хубав ден!
цитирай
14. mamas - Таня, внимавала си:)
03.10.2009 15:19
krotalka написа:
Не че не съм регистририна в няколко такива.
Не откривам разлика в съдържанието, но може и да не съм ги прочела с нужното внимание...
От времето ще е! Избива ме на сън и ми мирише на възглавница.

Съдържанието на двата постинга е абсолютно еднакво. И още нещо съвпада (с толкова минимална разлика, че тя дори не влияе на експеримента). Разликата е в резултата.
Приятна следобедна почивка!
цитирай
15. teachme - Да не би разликата да е...
03.10.2009 16:27
в броя на взелите отношение по темата,
т.е. - коментарите?
Аз не пиша във форуми. Чета понякога спортни такива
за кеф, супер забавни са ми:)
Обичам тук да си общувам с хубави хора, на разни хубави темички...или да прочета нещо интересно, което някой е открил в интернет.
цитирай
16. mamas - teachme - Да не би разликата да е...
03.10.2009 17:31
teachme написа:
в броя на взелите отношение по темата,
т.е. - коментарите?
Аз не пиша във форуми. Чета понякога спортни такива
за кеф, супер забавни са ми:)
Обичам тук да си общувам с хубави хора, на разни хубави темички...или да прочета нещо интересно, което някой е открил в интернет.

Почти шестица :-)
А кое друго е еднакво(почти, 1 мин. разлика) освен съдържанието?
цитирай
17. cefulesteven - Писах, а после изтрих мнението си. ...
03.10.2009 18:05
Писах, а после изтрих мнението си. Сметнах, че не е коректна от моя страна една подобна критика към форума, колкото и искрена да беше. Пък и нямаше нищо градивно в нея. Като не мога

Всеки намира мястото си. Стига да поиска. Имам си моето.

Важното е, че намерих скъпи приятели. Между които и теб, Слава. Това го казах и в изтритият отзив. Другото е без значение. Най-малко пък за публичното пространство.
цитирай
18. allbi - форум си имам и си пиша сама
03.10.2009 18:06
тогава отговора е ясен ...
цитирай
19. teachme - Славе, сега влязох там...
03.10.2009 18:49
"Почти шестица :-)
А кое друго е еднакво(почти, 1 мин. разлика) освен съдържанието?"

Само ти си знаеш:) другото може да е, че едни и същи хора ти пишат тук и там:))) не ми е ясен abv форума - видях само, че има много коментирали темата ти. Кофти е, че не виждам всички коментари наведнъж, както тук, а трябва да се отварят всеки за себе си:(
Сега пълна ли ми е 6-тицата или пак с минус:)))
цитирай
20. mamas - Стеф, не съм заложила такъв момент в темата!
03.10.2009 19:19
cefulesteven написа:
Писах, а после изтрих мнението си. Сметнах, че не е коректна от моя страна една подобна критика към форума, колкото и искрена да беше. Пък и нямаше нищо градивно в нея. Като не мога

Всеки намира мястото си. Стига да поиска. Имам си моето.

Важното е, че намерих скъпи приятели. Между които и теб, Слава. Това го казах и в изтритият отзив. Другото е без значение. Най-малко пък за публичното пространство.

Не става въпрос за критика на едно или друго интернет-пространство. Въпросът е чисто технически. И не съм го замисляла предварително. Явно ще трябва вече да обяснявам ситуацията.
Вчера сутринта ми хрумна да пусна темата "Вписвате ли се в пейзажа" в блога си. Какви са личните ми съображения, какво ме е провокирало, не мисля да разкривам. А и въпросът е принципен, така че конкретният подтик няма особено значение в случая.
И така, пуснах темата в 7ч. и 11 минути. В същия миг ми хрумна да я пусна и в АБВ-то, защото не бях се "разписвала" отдавна там, а на това място също имам доста приятели. Копи-пейста ми е отнел 1 минута - в Хайда темата се появи в 7.12ч.
Изключих си компютъра и отидох на работа.
Докъм 15.00ч. в блога ми имаше 11 коментара, а във форума 44 (без мои отговори и на двете места). В момента в блога има 34 коментара (половината са моите отговори), а във форума темата вече е заключена със 103 коментара(такива са правилата), като мои отговори са около 40%.
Снощи, пак така внезапно преди да си легна, се замислих за спецификата на тези две форми на интернет-общуването. И тъй като съм срещала в блоговете коментари, от които съдя, че не всички са наясно с тази специфика, реших да пусна настоящата тема. Хем като закачка, хем като сериозна заявка да поговорим по темата. Но нещо не се получава разгадаването и явно ще трябва да дам някои обяснения. Май ще добавя този коментар в самия постинг, за повече яснота.
Приятна вечер, Стеф!
цитирай
21. mamas - allbi - форум си имам и си пиша сама
03.10.2009 19:24
allbi написа:
тогава отговора е ясен ...

Бени, в един частен форум трудно може да се постигне такава активност. Той е почти като блога.
Тук става въпрос за нещо голямо, с дългогодишни традиции и десетки хиляди потребители.
Обяснението ми е в коментара над този - отговора към Стеф.
Приятна вечер!
цитирай
22. mamas - Имаш още да учиш :)))
03.10.2009 19:45
teachme написа:
"Почти шестица :-)
А кое друго е еднакво(почти, 1 мин. разлика) освен съдържанието?"

Само ти си знаеш:) другото може да е, че едни и същи хора ти пишат тук и там:))) не ми е ясен abv форума - видях само, че има много коментирали темата ти. Кофти е, че не виждам всички коментари наведнъж, както тук, а трябва да се отварят всеки за себе си:(
Сега пълна ли ми е 6-тицата или пак с минус:)))

Виж подробното обяснение в ком.20, да не го повтарям цялото, че е дълго.
Разликата в пускането на една и съща тема в блога и форума е 1 минута. Т.е. почти едновременно. Приликите свършват тук.
Писах по-горе за броя коментари към един и същи час. Обяснимо е. В блога коментира този, който редовно влиза там и съвсем малко нови хора, защото темата се задържа на първа страница едва няколко минути (освен ако не влезе в препоръчани или в най-коментирани, за да я видят повече хора).
Във форума всяко ново мнение изтегля темата на първа позиция. Но дори да не е първа, тя пак се вижда от всички потребители. Ако е интересна, хората влизат и коментират.
Не виждаш всички коментари, защото форумът е в дървовиден режим. За да ги видиш, трябва да превключиш на стандартен - вдясно горе в първия пост има опции:
Изгледи
Дървовиден
Превключи на: Стандартен
Превключи на: Линеен+
Неудобството на стандартния режим е, че ако не е използвана опцията "Отговор с цитат", не можеш да разбереш кой на кого отговаря(в стандартен отговорите са подредени хронологично).
Не разбрах тази констатация: "едни и същи хора ти пишат тук и там" на каква база я направи. Аз не откривам нито едно съвпадение на никове в двете теми. Даже ще ти кажа, че много от пишещите във форума изобщо нямат блогове и не са наясно с блога като такъв. Това го знам от тема в самия форум.

:) Надявам се да ти е било интересно и полезно това, което написах.
Приятна вечер!

цитирай
23. teachme - :) Интересно и полезно, естествено! Благодаря!
03.10.2009 20:23
Всъщност видях кой на кого отг. в този "дървовиден режим", нали търсех общото, затова отворих доста.
Предположение беше за пишещи на 2-те места, съвсем напосоки:) Видно е, че много повече са коментарите там, отколкото тук:)
Дали пък не ме запали по форумите...ще видим:)))
Беше ми приятно! Лека вечер!
цитирай
24. mamas - teachme - :) Интересно и полезно, естествено! Благодаря!
03.10.2009 20:36
teachme написа:
Всъщност видях кой на кого отг. в този "дървовиден режим", нали търсех общото, затова отворих доста.
Предположение беше за пишещи на 2-те места, съвсем напосоки:) Видно е, че много повече са коментарите там, отколкото тук:)
Дали пък не ме запали по форумите...ще видим:)))
Беше ми приятно! Лека вечер!


И аз ти благодаря за интереса!
В дървовиден режим пак можеш да видиш повече мнения наведнъж. Ето пример:
ONE WOMAN Въпросът не е дали ние се вписваме в пейзажа, а ка... Вчера, 09:09
consuelo Не мисля. По-скоро е за случаите, когато човек е у... Вчера, 11:30
mamaS Май съм по-близо до мнението на Консуело. Нещо ни ... Вчера, 15:36
ONE WOMAN Това, което коментираш е моят отговор по темата. ... Вчера, 18:36
consuelo Цитат(ONE WOMAN @ 02/10/2009, 18:36) Това... Вчера, 22:20
mamaS Цитат(consuelo @ 02/10/2009, 22:20) Бе, б... Вчера, 22:29
consuelo Хехе, ми тогава викай Кристо да те опакова художес... Вчера, 22:35
mamaS Цитат(consuelo @ 02/10/2009, 22:35) Хехе,... Днес, 07:28
consuelo Цитат(mamaS @ 03/10/2009, 07:28) Имаш ли ... Днес, 10:51

Като кликнеш на последния отговор, се отваря цялото клонче.

Дали съм те запалила...ще видим. Аз самата пиша и чета най-много тук, но в отделни моменти съм била почти изцяло отдадена и на други места в нета. Трудно се поддържа активно присъствие навсякъде, особено като ходиш и на работа...
Още веднъж приятна вечер!
цитирай
25. анонимен - Форма за социaлно общуване
03.10.2009 21:48
Вписвам се чудесно. Особено като реша да насОля някой :-D

\m/
//
цитирай
26. mamas - zlika - Форма за социaлно общуване
03.10.2009 22:24
zlika написа:
Вписвам се чудесно. Особено като реша да насОля някой :-D

\m/
//

Здравей!
Благодаря, че си тук :)
Някои, колкото и до ги сОлиш, пак си миришат (ако не е ясно - бебетата ги солят за да не миришат лошо като пораснат).
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mamas
Категория: Поезия
Прочетен: 4687561
Постинги: 547
Коментари: 11966
Гласове: 31452
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930