Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.09.2009 16:22 - Училище за поети: Още някои неща за стихосложението
Автор: mamas Категория: Поезия   
Прочетен: 15910 Коментари: 29 Гласове:
14

Последна промяна: 02.09.2009 07:23


ОЩЕ НЯКОИ НЕЩА ЗА СТИХОСЛОЖЕНИЕТО

Вече разгледахме ритмичната система с нейните разновидности 
тук . Сега е ред на неритмичната, или т.нар.
свободен стих(наричан още бял, неримуван) - неподчинен на традиционните размери и норми в стихосложението. Той се дели на:
- класически - допуска скъсяване или удължаване на размерите;
- модерен - съчетаване на дълги и къси стихове, римуване на мъжки и женски рими, съчетано с използване на разнообразни интонации.
Забележка: бял стих може да има и при ритмичната система при строфична организация. Напр. при обхватна рима в първи - последен стих от строфата и неримувани стихове между тях, но основани върху ритъма и стиховите паузи.

Ето някои разновидности на свободния стих:
- интонационен стих - основава се освен на мелодиката и динамиката на поетическото слово, и върху присъщите му смислово-синтактични паузи;
- ораторски стих - притежава по-голям мисловен заряд и по-силен патос, влияе повече на разума, отколкото на въображението. Характерен за творби с философска и/или сатирична насоченост;
- разномерни стихове - всеки стих е с различен размер, но общият им ритъм е близък до мелодиката на човешкия глас. Характерен за басните;
- асинартетичен стих (несвързан, съставен) - всички стихове са с различни размери или дължини. Пример за стихотворение с такава организация е "Лаура" от Ем. Попдимитров.

Понякога ФОРМАТА подвежда и се говори за свободен стих, а всъщност става дума за напълно издържани в ритмично отношение стихове, с ясно изразени рими, "замаскирани" под формата на т.нар.
начупен стих - основава се върху смислово-интонационни акценти. При него има изнасяне (с цел акцентуване) на някои думи или изрази на нови редове. Може да бъде "преведен" в прави редове. Ще дам пример с едно мое стихотворение:

КЪДЕ СИ

Пълна е!
Пълна е залата
и днес -
до последния ред.
Сияе.
Усмихва се цялата
и щастие
блика отвред.
Очаква.
Очаква спектакъла,
отдавна
от мен обещан...
А аз
/запиляла се някъде/
за нея
не искам да знам.
За тебе,
за теб съм на сцената,
но днес
пак те няма - уви!
И сякаш
след бой на арената,
ранено
сърцето кърви...

И съответно - в прав ред:

Пълна е! Пълна е залата
и днес - до последния ред.
Сияе. Усмихва се цялата
и щастие блика отвред.
Очаква. Очаква спектакъла,
отдавна от мен обещан...
А аз /запиляла се някъде/
за нея не искам да знам.
За тебе, за теб съм на сцената,
но днес пак те няма - уви!
И сякаш след бой на арената,
ранено сърцето кърви...

По отношение на формата има още:
- фигурни стихове или калиграми - стихове в разнообразни форми (звезда, кръст, триъгълник, пирамида и др.), комбинирани често и с краесловия (акростих, мезостих, телестих);
- акростих - началните букви на всеки стих образуват дума, израз или име съобразно с практическото предназначение на стихотворението, т.е. свързани с идеята на стихотворението или с повода за написването му. Когато думата от отвесно подредени букви се образува в средата, се нарича мезостих, а когато е в края, се нарича телестих;
- анациклични стихове - стихове, които може да бъдат четени и от началото, и от края, без да губят смисъл, като в някои случаи, без да се променя текстът, при четене от края към началото се получава противоположен смисъл. Съжалявам, че примерът ми не е стихотворение, но поне ще ви разведри image
Преди сватбата

ТОЙ: Ура! Най-после! Едва дочаках!
ТЯ: Да си ходя ли?
ТОЙ: Не, даже не си и помисляй за това!
ТЯ: Обичаш ли ме?
ТОЙ: Разбира се!
ТЯ: Някога изневерявал ли си ми?
ТОЙ: Не, как въобще ти хрумна?
ТЯ: Ще ме целунеш ли?
ТОЙ: ДА!
ТЯ: Ще ме биеш ли?
ТОЙ: В никакъв случай!
ТЯ: Може ли да ти вярвам?

След сватбата - четете отдолу нагоре image

Има още много интересни форми, напр. доста добре познатото хайку, също и танка, сонет, рубаи, газела и др. Ако има интерес, може да поговорим и за тях.

А сега малко примери от блога (заглавията са линкове).

Пример за калиграма:

ПЕПЕРУДА НА ЗАБВЕНИЕТО

Това                                             е пеперудата на Юли.
През Август                                 ще е друга тя.
Едно                                              море,
което е                       илюзия.
Събрана в две крила.
И две вълни,
Които остаряват
във              пясъка на  
днешния                        ни ден.
Сега мълчим, потънали в забрава.
Ти ще си спомниш ли забравеното?
С мен. 

Пример за акростих:

Ази буки веди
А-збуката върви по листа
Б-удна вечна ученичка
В-ижда символи и срички
Г-рижи се да я видят всички
Д-ържи на това да е критична
Е-мблематична тя ни покорява
Ж-ивот и светлина раздава
З-а нас е като допирателна
И-скрена и иносказателна
Й-ероглифите и са братовчеди
К-ралска е особа Ази, буки веди
Л-юбопитно тя рисува с думи
М-ножество картини и албуми
Н-овините в час ни носи
О-бещано време за въпроси
П-ътищата ни събира
Р-адост в себе си намира
С-кръб и болка претопява
Т-руд и мързел пресъздава
У-стрем за искрица чиста
Ф-антазия фриволна за поета
Х-аризма съзидателна е за човека
Ч-асовниците ни сверява
Ш-армантни аргументи подиграва
Щ-астието писмено остава
Ъ-гъл на допирните ни точки
Ю-рва се да е признание
Я-сен извор за изконно знание.

Пример за съчетание от акростих (отгоре надолу) и телестих(обратно). А първият и последният стих "рамкират" смисъла:

Духовен дом
Построявам тЕ
Обичам те живоТ
Седя и те гледаМ
Ти си като душА
Рисунък от любоВ
Оставен си в милЯ
Ясно слънце облО
В духовния ефиР
Аз казвам привеТ
Мой мили ХроноС
Ти си ситно ситО
Ет мавяортсоП 

Има още много примери в блог.бг , но за да не се утежнява самия постинг, предлагам някои от тях да бъдат публикувани под формата на коментари. Ще разчитам и на тези от вас, които имат подобни стихове или са открили такива в други блогове (разбира се, ако има интерес към самата тема).

Специално за хайку ми се иска да има отделен пост, защото тук има много добри майстори на тази форма (напр.
vanya70).

Моля приятелите, които пишат в бял стих (като 
sowhat elpidaalovehunter
 и още много други) да ми помогнат със свои или любими чужди стихове.

Благодаря ви, приятно "просвещаване"!

п.п. Добавям линк, предоставен ми от  liulina
http://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=114484




Тагове:   още,   неща,


Гласувай:
14



Следващ постинг
Предишен постинг

1. victoriavselena - браво Мамас
01.09.2009 16:30
беше ми интересно. Ново стих-училище. Аз съм за.
Не било само римуване:
трева, гора, земя, тя
съседка, гледка,цедка,плетка
щото аз толкова ги мога ;)))))
цитирай
2. lubara - Ау, много знаеш, колко съм невеж!
01.09.2009 16:40
Ау, много знаеш, колко съм невеж!
цитирай
3. mamas - Радвам се, Виктория!
01.09.2009 17:00
victoriavselena написа:
беше ми интересно. Ново стих-училище. Аз съм за.
Не било само римуване:
трева, гора, земя, тя
съседка, гледка,цедка,плетка
щото аз толкова ги мога ;)))))

Жалко, че не си ми съседка,
да пообсъдим някоя плетка.
Ще представляваме чудна гледка!
...Я дай ми на заем твоята цедка!

:) Рима има, ритъм има...
Поезия ли е, кажи ми?
цитирай
4. mamas - Ау, как катериш върховете, колко съм тромава!
01.09.2009 17:03
lubara написа:
Ау, много знаеш, колко съм невеж!

:)))
Благодаря!
Сега кажи нещо по-съществено по темата, посочи ми някой пример! Нали си приятел?
цитирай
5. lubara - Че то е лесно да се катерчиш, твоето си е трудното. но не за теб!
01.09.2009 17:34
Славчето, добричката,
пак ме мъчи да намеря сричката.
Пуфкам, охкам и какво да сторя,
трудно ми е само в рима да говоря.

Тя си ни е поетеса славна,
при това във блога няма равна.
За любов ако ви трябват строфи,
Славето ги има с пълни кофи.

И за живия живот да пише милата,
там наистина голяма й е силата.
Затова ний всички я обичаме,
и за сетен път във вярност й се вричаме.

Да си жива, здрава, все тъй талантлива,
и с любов да бъдеш винаги щастлива!
цитирай
6. papadok - Те сиги вече ме обърка.
01.09.2009 17:35
М то много сложно бе :( :)
А аз до сега знаех, че газела си е едно дългокрако същество, по което се загляждат мъжете, пардон- авджиите :)))) Сега се оказа, че газелата била бардчед на танка и съвсем се обърках :(((( :))))
Славе. написала си го много увлекателно. Поздравявам те.
цитирай
7. mamas - Любо, лесно "катерченето" за тебе...
01.09.2009 17:44
И стига си ми надигал акциите...че малко ми трябва и ще видиш тогава строфи не с кофи, ами цели бидони ще се изливат :))) Да не се удави някой, а после - аз виновна :(
цитирай
8. lubara - mamas!
01.09.2009 17:48
Няма да си виновна, ами ще се наложи да го спасяваш!
цитирай
9. mamas - Оооо, Владо! Радвам се да те видя!
01.09.2009 17:51
papadok написа:
М то много сложно бе :( :)
А аз до сега знаех, че газела си е едно дългокрако същество, по което се загляждат мъжете, пардон- авджиите :)))) Сега се оказа, че газелата била бардчед на танка и съвсем се обърках :(((( :))))
Славе. написала си го много увлекателно. Поздравявам те.

Добри са ти познанията за газелата и танка (да не си бил танкист в казармата?). Газела върху танк, или вътре в танка, знам ли...Ще я видим тая работа...

Благодаря, че си тук, скъпи приятелю! И се надявам да не изчезваш за толкова дълго време!
цитирай
10. mamas - Ами, как не...
01.09.2009 17:54
lubara написа:
Няма да си виновна, ами ще се наложи да го спасяваш!

"Спасяването на давещите се е дело на самите давещи се!"(кой беше го казал...)
цитирай
11. martiniki - 4iq e peperudata?
01.09.2009 22:58
imam dosta kaligrami, tavtogrami i vsqkakvi eksperimenti s dumite, pri powe4e vreme bih pokazala

pozdravi!
цитирай
12. mamas - Пеперудата е на Веселин Вълев. Заглавията са линкове.
01.09.2009 23:20
martiniki написа:
imam dosta kaligrami, tavtogrami i vsqkakvi eksperimenti s dumite, pri powe4e vreme bih pokazala

pozdravi!

Ако нямаш нищо против, прати ми линкове, за да включа примери в постингите. Може би е добре да има един специално за експериментална поезия.
Благодаря, че се включваш!
Приятна вечер!
цитирай
13. liulina - благодаря че
02.09.2009 02:06
си цитирала мен
исках да дам пример за калиграма от един професор, които често използва този вид.
http://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=114484

Алиса (и) Малкият принц
автор: ANG

@ може да се чете само началото, или само "пясъчния часовник" - останалото е техника @
@
Когато логиките и пропорциите се разпадат и бягат на обратно,
докато аз се връщам във зениците на света проглеждащ и чакащ знака,
ще пея с птиците, дървета ще прегръщам и мокрите звезди – да ме съвземат.
Сред пътищата недовършени ще те обикна, ще те обикна след сънищата мокри, не мога да те пусна –
ще избуявам_ и ще се смалявам,
все по-нагоре_все по-надолу_и все по-нагоре,
и ще съм ниска, подобно на полъх,
и силни ще сме, разтворени във себе си,
защото виж: смърт няма,
издишай ме,
видя ли

@@ Н @@
@@ Я @@
@@ М @@
@@ А @@

ИМА_@_ЖИВОТ_СЛЕД_@_ЖИВОТА

@
@
@
АЛИСА ____________________________ (и) ___________________ МАЛКИЯТ ПРИНЦ
@
@
@ когато логиките __________________и_________ пропорциите се разпадат и @
@ бягат на обратно ________________@_____________ докато аз се връщам @
@ във зениците на света __________@_____ проглеждащ – и чакащ знака @
@ ще пея с птиците _____________@ _________дървета ще прегръщам @
@ и мокрите звезди ___________@_____________ да ме съвземат @
@ сред пътищата недовършени @_____________ ще те обикна @
@ ще те обикна ____________@______ след сънищата мокри @
@ не мога да те пусна ____@__________ ще избуявам @
@ и ще се смалявам ____@________ все по-нагоре @
@ все по-надолу ______@_____ и все по-нагоре @
@ и ще съм ниска ____@__ подобно на полъх @
@ и силни ще сме разтворени във себе си @
@ защото виж - смърт няма @
@ издишай ме @
@ видя ли @
@@ Н @@
@@ Я @@
@@ М @@
@@ А @@
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@_ИМА_@_ЖИВОТ_@@@@@@_СЛЕД_@_ЖИВОТА_@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
@@ Н @@
@@ Я @@
@@ М @@
@@ А @@
@ смърт няма @
@ издишай ме @
@ смърт няма – видя ли @
@ и силни ще сме разтворени във себе си @
@ подобно на полъх___@____ аз ще съм ниска @
@ все по-нагоре_________@_______ и все по-надолу @
@ и все по-нагоре_________@_________ще се смалявам @
@ ще избуявам_______________@_________не мога да те напусна @
@ след сънищата мокри_________@________________ще те обикна @
@ ще те обикна_________________@____сред пътищата недовършени @
@ ще ме съвземат________________@_______________и мокрите звезди @
@ дървета - ще ги прегръщам__________@__________________ще пея с птиците @
@ в теб ще проглеждам ________________@________________и в зениците на света @
@ когато се връщам_____________________@___________________ще бягам на обратно @
@ в пропорциите и логиките_______________@________________________ ще се разпадна@


МАЛКИЯТ ПРИНЦ _________________________ (и) __________________________________ АЛИСА
@
@
@


Алиса

Когато логиките бягат на обратно във зениците на света,
ще пея с птиците и мокрите звезди,
сред пътищата недовършени ще те обикна!
Не мога да те пусна. Ще се смалявам все по-надолу и ще съм ниска,
и силни ще сме, разтворени във себе си,
защото виж: смърт няма,
издишай ме,
видя ли -

@@ Н @@
@@ Я @@
@@ М @@
@@ А @@

ИМА_@_ЖИВОТ_СЛЕД_@_ЖИВОТА

Малкият принц

Пропорциите се разпадат, и, докато аз се връщам – проглеждащ
и чакащ знака, дървета ще прегръщам - да ме съвземат:
ще те обикна!
След сънищата мокри ще избуявам,
все по-нагоре, и все по-нагоре – подобно на полъх,
и силни ще сме, разтворени във себе си,
защото виж: смърт няма
издишай ме,
видя ли:

@@ Н @@
@@ Я @@
@@ М @@
@@ А @@

ИМА_@_ЖИВОТ_СЛЕД_@_ЖИВОТА


Малкият принц в огледалния свят

ИМА_@_ЖИВОТ_СЛЕД_@_ЖИВОТА
@@ Н @@
@@ Я @@
@@ М @@
@@ А @@
смърт - няма!
Издишай ме!
Смърт няма – видя ли!
И силни ще сме, разтворени във себе си,
подобно на полъх – все по-нагоре_и все по-нагоре,
След сънищата мокри ще те обикна,
дърветата – ще ги прегръщам,
в теб ще проглеждам, когато се връщам в пропорциите и логиките.



Алиса в огледалния свят

ИМА_@_ЖИВОТ_СЛЕД_@_ЖИВОТА
@@ Н @@
@@ Я @@
@@ М @@
@@ А @@
Смърт няма!
Издишай ме!
Смърт няма – видя ли –
и силни сме, разтворени във себе си.
Аз ще съм ниска и все по-надолу ще се смалявам.
Не мога да те напусна,
Ще те обикна сред пътищата недовършени и мокрите звезди,
Ще пея с птиците и в зениците на света
Ще бягам на обратно. Ще се разпадна!


Алиса и Малкият принц в огледалния свят

ИМА_@_ЖИВОТ_СЛЕД_@_ЖИВОТА

@@ Н @@
@@ Я @@
@@ М @@
@@ А @@
смърт, няма!
Издишай ме,
смърт няма – видя ли -
и силни ще сме, разтворени във себе си.
Подобно на полъх, аз ще съм ниска,
все по-нагоре_и все по-надолу_и все по-нагоре
ще се смалявам_ще избуявам.
Не мога да те напусна, след сънищата мокри
- ще те обикна! –
Ще те обикна сред пътищата недовършени;
ще ме съвземат и звездите мокри,
дърветата, ще ги прегръщам, ще пея с птиците,
в теб ще проглеждам и в зениците на света.
Когато се връщам, ще бягам на обратно, в пропорциите и логиките
ще се разпадна!


цитирай
14. mamas - liulina, благодаря ти за тези примери!
02.09.2009 07:17
Ще призная, че експерименталната поезия ми е почти непозната...затова не бих могла да твърдя със сигурност дали ми харесва или не. Това, което предлагаш, не са класическите калиграми от времето, когато още не е имало компютри (или поне не са се използвали така масово). Аз лично повече бих се насладила на този текст и по-лесно бих го осмислила без тези допълнителни техники, които придават формата, но това е въпрос на предпочитание.
За мен истинското майсторство при калиграмите се състои в това да придадеш желаната форма само чрез дължината на стиховете и то без да се губи смисълът.
Приятен ден!

п.п. Добавих и линка в постинга - при пействането в полето за коментар формата на пясъчния часовник не се е запазила, а действително е много интересна.
цитирай
15. liulina - Така е,
02.09.2009 09:39
професор Ангел Ангелов има и други попадения, които си заслужава да се видят.Той е новатор. Отново ти благодаря!
цитирай
16. essy - Поздрави за тези постинги, Славе!
02.09.2009 14:04
Макар, че е адски сложно като материя :)))

Друго си е да го усетиш и да го напишеш така, както го усещаш.....тогава без да искаш налучкваш правилата, дори и без да ги знаеш /стига да ти идва отвътре/......изключая тези дето "бълват стихове на кило"....
цитирай
17. mamas - Еси, не е чак толкова сложно!
02.09.2009 14:39
essy написа:
Макар, че е адски сложно като материя :)))

Друго си е да го усетиш и да го напишеш така, както го усещаш.....тогава без да искаш налучкваш правилата, дори и без да ги знаеш /стига да ти идва отвътре/......изключая тези дето "бълват стихове на кило"....

Но ти си права и аз (както и много други) споделям разбирането ти за истинските поети. Те се раждат такива и не са им нужни правила...
А последните, които споменаваш...думичката "бълват" е много подходяща. Продуктът, получен в резултат на това действие, в повечето случаи не разнася хубав аромат :)))
Прегръдки, мила!
цитирай
18. lovehunter - Аааааааааааа,
03.09.2009 00:09
тука ще напиша нещо!
Първото, което ще напиша е, че текста, който пуска лиулина е невероятно добра поезия!
И получава моето адско възхищение и поклон!
цитирай
19. lovehunter - Второто,
03.09.2009 00:31
което ще напиша е, няколко примера от европейската литература, за сведение на ейси, която не е българска, блогърска или съвременна, и която също бълва стихове на кило:
ПОЕТИЧЕСКО ИЗКУСТВО
На Викторюго
Под ударите на вдъхновението
Поетът пише
Но има хора на които ударът не причинява нищо.

Борис Виан
РАЗЛЕПИХА АФИШИ

Разлепиха афиши за да сплашат хората
Разлепиха ги по стените като пиявици
Минавам покрай тях и се отдръпвам
Защото могат неочаквано да оживеят
От всеки коридор ме дебнат
На всеки двайсет крачки по един афиш:
“Плюенето на кръв е забранено!”
Но кой ли би се осмелил да плюе кръв?

Борис Виан
ДОБЪР ДЕН КУЧЕ

Виждам едно куче на улицата
И му казвам: Как си, куче?
Мислите ли, че ще ми отвърне?
Не? Добре де, ала то все пак ме поздравява.
Знам, това не ви интересува.
Ала срещна ли човек,
Който отминава куче,
Срам ме хваща за баща му.
Такова лошо възпитание
Най-малкото изисква … а аз не съм особено
изискан –
Три поколения наследствен сифилис.
Но никого да не обидя, ще добавя:
Кучетата в повечето случаи
На поздрави не отговарят.

Борис Виан

МУХИТЕ
Сартр
На Жан-Пол
Уден
По улицата се разхождат мъже.
Някои носят загасналото си око като мръсен чорап.
Един циркулиращ сопол им запушва ноздрите
периодично.
Други разни мъже с бастуни вървят,
Въртят ги и мятат погледи бляскави.

Всички са броячи на мухи,
Но има два начина да преброиш мухите –

Със или без тяхното съгласие.

Борис Виан


АЗ ЩЕ УМРА ОТ РАК В ГРЪБНАЧНИЯ СТЪЛБ

Аз ще умра от рак в гръбначния стълб
Това ще стане през една ужасна вечер
Светла топла чувствена уханна
Аз ще умра от загниване
На някакви си непознати клетки
Аз ще умра от своя крак откъснат
От гигантски плъх изскочил от гигантска дупка
Аз ще умра от сто разрязани места
И небето целия ще ме затрупа
Като къс стъкло ще ме разчупи
Аз ще умра от гласа на трясъка
Пробил ушите ми
Аз ще умра от оглушителните рани
Нанесени ми в два часа преди да се разсъмне
От плешиви плашливи убийци
Аз ще умра без да забележа
Че умирам ще умра
Погребан под сухите руини
Хилядометров напластен памук
Аз ще умра удавен в маслото на възбудата
Стъпкан под краката на безразлични животни
И под краката на различни животни
Аз ще умра чисто гол или загърнат в червено
платнище
Или натъпкан в претъпкана чанта с ножчета за
бръснене
Може би ще умра без да лакирам
Ноктите на долните си крайници
И с шепи препълнени със сълзи
И с шепи препълнени със сълзи
Аз ще умра когато клепачите ми отлетят
Отлетят към яростното слънце
Когато ми зашепнат бавно
Злобни думи на ухото
Аз ще умра съгледал как се гаврят със децата
И със мъжете смаяни и бледи
Аз ще умра изглозган жив
От червеите ще умра
С ръце завързани под водопада
Аз ще умра запален в тъжния пожар
Аз ще умра малко или много
Без да страдам но със любопитство
И след това когато всичко свърши
Ще умра.

Борис Виан
Слънчева баня

Вратата на банята е заключена,
но слънцето влиза през прозореца
и се къпе във ваната,
и се смее във пяната,
а сапунът плаче, защото
му е влезло слънце в окото.

Жак Превер

Букетът
Какво правиш, малко момиченце,
с тези току-що набрани цветя?
Какво правиш мила девойко,
с тези цветя, с тези съхнещи цветя?
Какво правиш, красива невесто,
с тези цветя, които вече увяхват?
Какво правиш, бедна старице,
с тези отдавна мъртви цветя?
— Победителя чакам.

Жак Превер

С уважение е и разбиране: Росен:)






цитирай
20. mamas - lovehunter - Аааааааааааа,
03.09.2009 07:33
lovehunter написа:
тука ще напиша нещо!
Първото, което ще напиша е, че текста, който пуска лиулина е невероятно добра поезия!
И получава моето адско възхищение и поклон!

Благодаря за това включване, зарадва ме!
И за стиховете благодаря! (Нали няма противопоставяне между теб и Еси? Защото и според мен наистина има "стихове", които се "бълват" на килограм. А примерите, които ти даваш, пак може да са на килограм, но се РАЖДАТ! А всяко раждане е красиво...)

"Под ударите на вдъхновението
Поетът пише
Но има хора на които ударът не причинява нищо."

Под ударите на вдъхновението
влюбената жена
(неразбираща нищо от поезия)
приготвя вечеря за двама.
Но има мъже,
които изхвърлят вечерята
без дори да я вкусят.
(Жалко, че трябва да отивам на работа...Както ме е цапнало вдъхновението в момента, може да изпраскам няколко кила стихове :))) )

Приятен ден на всички!

цитирай
21. essy - lovehunter :))))
03.09.2009 13:51
По детски емоционалния ви коментар, отправен към мен, ми звучи така, все едно сте се почуствал обиден от нещо.... И понеже не желая да влизам в конфронтация с никого - Ако сте се почуствал засегнат по някакъв начин, искрено се Извинявам..... но не съм визирала вас, нито някой друг от посочените автори в статията на Славето. Тя много добре ме разбра, кои автори имам предвид.

Желая ви хубав ден!:)))
цитирай
22. lovehunter - По детски емоционалния ви комен...
03.09.2009 15:20
essy написа:
По детски емоционалния ви коментар, отправен към мен, ми звучи така, все едно сте се почуствал обиден от нещо.... И понеже не желая да влизам в конфронтация с никого - Ако сте се почуствал засегнат по някакъв начин, искрено се Извинявам..... но не съм визирала вас, нито някой друг от посочените автори в статията на Славето. Тя много добре ме разбра, кои автори имам предвид.

Желая ви хубав ден!:)))

Не съм търсил противопоставяне, в никой случай. Водим просто един разговор... който си заслужава.
Не съм възприемал нищо лично. А, че коментарът ми е по детски емоционален, е така, защото ме боли за някои неща, случващи се в нашата литературна действителност... понякога реагирам даже като попарен... такъв съм.
И няма нужда да се извиняваме, еси!
Удмивки!
Поздрави!
Хубав ден и на теб!
Малко късно ти го пожелавам, ама:)
цитирай
23. lovehunter - Има
03.09.2009 15:59
стихове, Славе, които се бълват на килограм и това е отвратително. Моето мнение е, че всички трябва да сме безкомпромисни с тези килограми, но... има един проблем - понякога, този, който носи критериите за поезия и антипоезия е някакъв авантюрист, нямащ концепция и познания за правилна оценка... и става един мармалад... субектите, които имат правото да дават оценки, трябва да са с ясен произход и перфектна теоретическа и литературоноисторическа подготовка.
Иначе се получава така, че баба ми от Каспичан, участво в технологични проекти от ново поколение... което е пълен абсурдизъм!
Поздрави, Славе!
:)))
цитирай
24. mamas - lovehunter -
03.09.2009 16:38
Така е...Критериите не са никак ясни. Няма достатъчно сериозни издатели, които да се наемат и с отговорността да оценят. Като имаш пари да си платиш, може да облечеш в луксозна подвързия и най-тъпите си мисли... Нагласени конкурси, некомпетентно жури, откупени награди...
Съчинителството, графоманството обаче намират почва и се разпространяват (и интернет помага).
Но аз, все пак, не се наемам да съдя и да оценям. Има поезия, която не разбирам, но толкова много хора я харесват. Много хора харесват моите стихове, но съм получавала и такова мнение: "Да, за мен поезията не се свежда до тривиални и инфантилни римувания на еднакви части от речта, които звучат в стил 'ала-бала-ница-турска-паница'( Вашият случай). Написаното от вас никак не търси нови пластове на реалността, а е банално и тромаво. Радвам се ,че сте прочели постовете ми за поезия и се надявам да достигнете до някои от авторите, които познавам. Мадам, не смятам че блог-пространстово е битака, в който трябва да се парадира или прехвалва човек. Достатъчно онагледено е въз основа на какво стъпват коментарите към Вас и колко стойностни и смислени са." Ако искаш, ще ти пратя на лични линк към поста, в който се намира този коментар. Аз не се имам за голяма поетеса, но чак това...не мога да го приема...Но то си е мой проблем (и на читателя - да не ме чете, щом не ме харесва). Обаче ако използвам нечестни средства, за да вкарат някое мое стихотворение в учебниците по литература, ще стане обществен проблем.
Така че - въпрос на вкус!
Ей, май прекалих. Ама още от сутринта ми е едно такова...пише ми се, а като че ли не мога да подредя мислите си добре...
Моля да бъда извинена :)))
цитирай
25. lovehunter - Какво
03.09.2009 22:15
да ти кажа...!
Не би трябвало да обръщаме много, много внимание нито на хвалбите, нито на критиките, тоест, да не се вземаме много на сериозно, иначе е суета на суетите - няма друго име. Не сме на някакво модно ревю тука, все пак това е литература и разменени мисли. Ако имаме правилно иградено мнение а себе си, което е задължително за всеки зрял и интелигентен човек, не би трябвало да се връзваме много на хорските приказки. Така мисля, долу-горе.
И почувствам ли, че в общуването ми в блога има някакво позьордтво, лакейничене или целенасочено заяждане, моментално се отдръпвам.
Така че, пуши си пурата и майната му.
:)
цитирай
26. mamas - lovehunter - Да припалим тогава!
03.09.2009 22:37
Иииииииих, забравих, че не пуша!
Ама едно "наздраве" мога да кажа!
Приятна вечер!
цитирай
27. lovehunter - Славе,
04.09.2009 00:47
май не си ме прочела правилно?
Аз не говоря нито за теб, нито за мен, а по принцип. Използвам мн.ч., само накрая минавам в ед. ч. и то - 1-во лице
Да не се обиди нещо?
цитирай
28. mamas - Защо си го помисли?
04.09.2009 06:55
lovehunter написа:
май не си ме прочела правилно?
Аз не говоря нито за теб, нито за мен, а по принцип. Използвам мн.ч., само накрая минавам в ед. ч. и то - 1-во лице
Да не се обиди нещо?

Толкова ли ни е различно чувството за хумор?
цитирай
29. martiniki - заинтригува ме
22.09.2009 18:31
с калиграмата - пеперуда, мислех си, че съм първата, едва ли не единствената, която е пробвала - моят опит е тук :

http://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=11180&mode=thread&order=0&thold=0
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mamas
Категория: Поезия
Прочетен: 4688800
Постинги: 547
Коментари: 11966
Гласове: 31452
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930