Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.12.2010 11:33 - Добрите хора, които познавам (или познавах)
Автор: mamas Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6665 Коментари: 24 Гласове:
25

Последна промяна: 04.12.2010 12:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
            Нещо не ми се пише тези дни. Натоварена работна седмица (не само с работа, разбира сеimage), домашни задължения... Нямах време и за четене в блога. Но темата, предложена от benra  и поета от kasnaprolet9999 , teralubara, kushel ... ме провокира да споделя и аз нещичко. Но не само за един човек - защото познавам много добри хора и не бих искала да степенувам добротата им.
             Иска ми се да започна с тези, които вече ги няма. И тъй като днес е денят на св. Варвара - вечна памет на свекърва ми, която се казваше Варвара. Беше добра жена. Бог я дари със сравнително дълъг  (84 години), достоен живот. Много ми помагаше, особено в отглеждането на децата. Без нея не бих се справила. Мисля, че е време да се разбият митовете за лошите свекърви, те принадлежат на миналото (и митовете, и свекървите). И аз съм вече свекърва от доста години, не съм чула снахата да се оплаква  image(но...кой знае!).
            Много ме развълнува споделеното от Невена (kasnaprolet9999 ). Напомни ми за
моята баба по майчина линия - Яна. Блага, сладкодумна, сладкогласна. Глава да те заболи, ще ти побае и - толкова. Ще речеш, че загрубелите й от селската работа ръце изсмукват болката. За всекиго ще намери добра дума, неканен гост гладен няма да остави, въпреки смазващата я лична трагедия (подробно съм разказала за нея ТУК ). Почивай в мир, мила бабо!
             Баба Слава, на която съм кръстена, не я помня. Починала е в нощта преди погребението на сина си, моя баща, година и пет дни след раждането ми. Като поотраснах, ходех през ваканциите при дядо Митко и втората му съпруга, баба Желяза. И те заслужават да ги включа в моя личен пантеон на добрите хора. Поклон! (За наследството, което ми оставиха по бащина линия, може да се прочете ТУК ). 
               Споделям напълно написаното от tera за добрите хора, които срещаме случайно само по веднъж в живота си, но оставят следа и ни карат ние самите да бъдем по-добри. Благословени да са! 
                  За добрите хора, които открих тук, в блога (и една част вече познавам лично), мога да пиша много. Няма да го направя, за да не пропусна и обидя някого. Те си знаят, че ги обичам image.
                    Любо (lubara) пише за приятеля си (видях го и аз този бате Наско на срещата ни в София). Дай Боже всеки от нас има поне по един такъв човек до себе си - дори да се намира на стотици или хиляди километри от него. Такава за мен е моята приятелка Ценка. В момента е в Италия, но е по-близо до мен от много други, с които споделям ежедневието си. Благодаря, че те има, приятелко моя!
                  Най-голямото щастие от писалите до момента по темата може би е постигнал kushel. Това си е истински късмет, пожелавам го на всички!
                 
*******
Песента от клипа е поздрав за имениците днес, утре (и аз съм сред тях) и вдруги ден и за всички добри хора!






Гласувай:
25



1. lubara - Поздрави, mamas !
04.12.2010 11:56
Аз пък, ако трябваше да пиша за най-добрия човек от blog.bg , който познавам, щях да кажа- ами Славето, разбира се!
цитирай
2. benra - mamas,
04.12.2010 11:58
наистина е трудно човек да отличи само един човек сред многото добри, затова аз съм приготвила още един постинг за вълната.Благодаря ти,че сподели с нас кои са хората, белязали живота ти с доброта!
цитирай
3. kalin8 - Поздрави, Славе!
04.12.2010 12:29
Б.
цитирай
4. mamas - Ласкаеш ме, Любо :)
04.12.2010 12:34
lubara написа:
Аз пък, ако трябваше да пиша за най-добрия човек от blog.bg , който познавам, щях да кажа- ами Славето, разбира се!


Благодаря ти!
Много са добрите хора. Винаги съм вярвала, че са повече от лошите (и тук). Дано стават все повече!
цитирай
5. mamas - А аз ти благодаря за инициативата!
04.12.2010 12:38
benra написа:
наистина е трудно човек да отличи само един човек сред многото добри, затова аз съм приготвила още един постинг за вълната.Благодаря ти,че сподели с нас кои са хората, белязали живота ти с доброта!


Права си - трудно е да кажеш кой е най-добрият сред всички добри хора. Не два - пет постинга да напишеш, пак няма да ги споменеш всичките, сигурна съм. Но нищо! Важното е да оценим добротата и самите ние да се стремим да бъдем по-добри.
цитирай
6. mamas - Поздрави и за теб, Борисе!
04.12.2010 12:39
kalin8 написа:
Поздрави, Славе!
Б.

Благодаря, че се отби и прочете!
цитирай
7. kasnaprolet9999 - Хубав постинг, всички добри хора, ...
04.12.2010 12:49
Хубав постинг, всички добри хора, които сме срещали оставят следа в нас и ни изграждат като личности, радвам се, че и ти си имала край себе си добри хора.
цитирай
8. razkazvachka - Поздрави, Слава!
04.12.2010 13:35
Трите дена именници - Честити и надеждни да са дните,
утре ще мина да видя как тече купонът за твоя имен ден:)))
цитирай
9. mamas - Да, Невена, имам ги и аз :)
04.12.2010 14:06
kasnaprolet9999 написа:
Хубав постинг, всички добри хора, които сме срещали оставят следа в нас и ни изграждат като личности, радвам се, че и ти си имала край себе си добри хора.


Благодаря, че и ти си сред добрите ми приятели тук!
Дано стават все повече!
цитирай
10. mamas - Поздрави и за теб, приказнице!
04.12.2010 14:09
razkazvachka написа:
Трите дена именници - Честити и надеждни да са дните,
утре ще мина да видя как тече купонът за твоя имен ден:)))


Празниците са хубаво нещо. А с добри приятели дори и делникът се превръща в празник.
Не знам дали ще направя специален купон за двойния си празник в блога, но винаги си добре дошла :)))
цитирай
11. sande - Добра дума за добрите хора
04.12.2010 16:16
Добре е, че ги споменаваш. Все ми се струва, че добротата им се е преляла и в нас.
Както казва Висоцки: " Нашите мъртви ще ни помогнат".
цитирай
12. rpatel - Господ да ги благослови тези хора! ...
04.12.2010 16:30
Господ да ги благослови тези хора! Дори и вече да не са до нас без тях нямаше да сме това, което сме. Колкото за добрите хора в моя живот, ами защастие не са малко, но на първо място ще спомена баба и дядо (Да почиват в мир!), другата баба и другия дядо (ох, те поне са си живи :-), разбира се родителите ми и сестра ми, свекето...и един много специален приятел, който промени живота ми и ми върна усмивката. А колкото до добрите хора в блога, ами много са, за това няма да ги споменавам по име, че да не пропусна някой. Само искам да им кажа едно голямо БЛАГОДАРЯ за цялата подкрепа, съвети и забавление с които ме даряват и надявам се ще продължават да го праят.
цитирай
13. mamas - sande - Добра дума за добрите хора
04.12.2010 16:57
sande написа:
Добре е, че ги споменаваш. Все ми се струва, че добротата им се е преляла и в нас.
Както казва Висоцки: " Нашите мъртви ще ни помогнат".


И аз го вярвам. Мъртвите, които ни обичат, бдят над нас.
Благодаря за споделянето!
Хубава вечер ти желая :)
цитирай
14. mamas - Да бъде! Благословени да са добрите хора!
04.12.2010 17:03
rpatel написа:
Господ да ги благослови тези хора! Дори и вече да не са до нас без тях нямаше да сме това, което сме. Колкото за добрите хора в моя живот, ами защастие не са малко, но на първо място ще спомена баба и дядо (Да почиват в мир!), другата баба и другия дядо (ох, те поне са си живи :-), разбира се родителите ми и сестра ми, свекето...и един много специален приятел, който промени живота ми и ми върна усмивката. А колкото до добрите хора в блога, ами много са, за това няма да ги споменавам по име, че да не пропусна някой. Само искам да им кажа едно голямо БЛАГОДАРЯ за цялата подкрепа, съвети и забавление с които ме даряват и надявам се ще продължават да го праят.


Забелязваш ли как повечето от нас започват с баба и дядо? Като че ли връзката през поколение е по-силна от тази между деца и родители. Казвам го и от опит. Чувствам се по-близка с внуците, отколкото съм била (и съм) с децата си. Или поне така ми се струва...
цитирай
15. tota - Поздрави Славе!
04.12.2010 17:37
Прекрасни думи си изрекла за твоите "добри хора". Бъди жива и здрава и носи в сърцето си "добрите хора", които познаваш или си познавала! Хубава вечер!
цитирай
16. injir - Pozdrav za imenniya den i za dobriya ...
04.12.2010 17:53
Pozdrav za imenniya den i za dobriya chovek!
цитирай
17. mamas - Благодаря, Ати!
04.12.2010 18:07
tota написа:
Прекрасни думи си изрекла за твоите "добри хора". Бъди жива и здрава и носи в сърцето си "добрите хора", които познаваш или си познавала! Хубава вечер!

В сърцето са, завинаги...
Хубава вечер и за теб!
цитирай
18. mamas - Благодаря ти, Мария! Поздрави и за теб!
04.12.2010 18:08
injir написа:
Pozdrav za imenniya den i za dobriya chovek!

цитирай
19. ckarlet - Толкова хубаво си изразила чувс...
04.12.2010 18:11
Толкова хубаво си изразила чувствата си към добрите хората в твоя живот, които никога няма да забравиш, Мамас!
Защо ли и аз се сетих за моята баба, която беше най-добрия човек, който аз познавам...
Поздрави за споделеното! С умиление прочетох написаното!
цитирай
20. stela50 - Поздрави ,Слава ...Хубаво е ,когато не можеш да отделиш един .
04.12.2010 18:29
Много са добрите хора в живота ни . С топло чувство и обич говориш за тях .
Поздрави и весели празнични дни !
цитирай
21. mamas - Благодаря ти, Скарлет!
04.12.2010 19:34
ckarlet написа:
Толкова хубаво си изразила чувствата си към добрите хората в твоя живот, които никога няма да забравиш, Мамас!
Защо ли и аз се сетих за моята баба, която беше най-добрия човек, който аз познавам...
Поздрави за споделеното! С умиление прочетох написаното!


Да, защо ли точно бабите?
Може би защото те са имали повече време за нас. Във всичките ми спомени от ранното детство е баба ми Яна. Не мога да я забравя... Не се изненадвам, че при много хора е така.
Хубава вечер, Скарлет!


цитирай
22. mamas - stela50 - Поздрави ,Слава ...Хубаво е ,когато не можеш да отделиш един .
04.12.2010 19:37
stela50 написа:
Много са добрите хора в живота ни . С топло чувство и обич говориш за тях .
Поздрави и весели празнични дни !


Благодаря, Таня!
Весели празници желая и на теб! С още повече добри хора наоколо :)))
цитирай
23. zvezdichka - С топлота
06.12.2010 22:59
се сещаш за хората, които са се грижили за теб, които са посяли зрънце доброта и то е дало своя плод във времето и спомена за тях сега свети в душата ти!
Поздрави!
цитирай
24. mamas - zvezdichka - С топлота
07.12.2010 14:09
zvezdichka написа:
се сещаш за хората, които са се грижили за теб, които са посяли зрънце доброта и то е дало своя плод във времето и спомена за тях сега свети в душата ти!
Поздрави!


Поне това им дължа, Цане - обич и добра дума...
Благодаря ти за отзива!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mamas
Категория: Поезия
Прочетен: 4697247
Постинги: 547
Коментари: 11966
Гласове: 31452
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930