Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.06.2010 06:04 - За раните
Автор: mamas Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6829 Коментари: 32 Гласове:
26

Последна промяна: 09.06.2010 06:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Когато лявата ми ръка неволно нарани, дясната се спуска да превърже раната...При вас как е?

Това, разбира се, е метафора.
Може и да няма нужда от пояснение, но аз да си кажа(професионално изкривяване, простете...)

Как се чувствате ако неволно нараните някого - с думи, с постъпка, по друг начин?
Опитвате ли се да "лекувате" нанесената рана, как?
Или се отдръпвате от наранения?

Няма да давам повече варианти - да има всеки какво да каже.

А, още едно пояснение! Трябва да сте разбрали, че човекът отсреща е наранен (защото може и да не го усетите) - лично от него или по друг начин. Това пък отваря възможност за друго клонче в темата - какво правите, когато ви наранят?
Отдръпвате се и страдате мълчаливо, възмущавате се по-меко или по-остро, нападате?

Благодаря предварително на всички, които ще споделят нещо по темата (която няма връзка с предишния ми постинг)image
Красив и успешен ден ви пожелавам!

image

Музикален поздрав за всички - за зареждане с енергия!








Гласувай:
29



Следващ постинг
Предишен постинг

1. pegas08 - Първо за парчето- едно от любимите! Как до издокара рано сутринта!?
09.06.2010 06:17
Сега за раните...

В спецчастите ги наричаме приятелски огън.
Неизбежен е!
цитирай
2. mamas - pegas08 - Първо за парчето- едно от любимите! Как до издокара рано сутринта!?
09.06.2010 06:30
Падна ми от небето ;) и се радвам, че ти харесва!

pegas08 написа:
Сега за раните...

В спецчастите ги наричаме приятелски огън.
Неизбежен е!


Да, неизбежен е. Но как ги лекуваш - своите и чуждите? И... опитваш ли изобщо или ги оставяш сами да зарастнат?
цитирай
3. stela50 - Чудесен избор на песен
09.06.2010 08:37
за начало на деня...Колкото до раните ,боли ,когато са от близък приятел и човек ,на когото много държиш...А другото е неизбежно и трябва да се преодолее....
Поздрави !
цитирай
4. papadok - Няма рецепти.
09.06.2010 08:46
Зависи от това, как се чувствам в момента и в двата предложени от теб варианта. Когато говорим за емоции, там правилата на разумното обяснение не важат. Ако трябва да се опишат всички варианти на евентуално реагиране, както и техните неизбежни разклонения, то горите на Амазония няма да стигнат за изработката на хартия. И понеже съм загрижен за оцеляването им, отговарям кратко- не зная ;)))
цитирай
5. miaa - Хубава тема,Mamas!Поздрави!
09.06.2010 09:28
Зависи какво очакваш и от кого!Ако си наранен от близък човек или "приятел",раната е дълбока и трудно ще зарасне, ако пък се затвори ще остане белег завинаги.
"Не е луд този, който яде от баницата,а този който му я дава!"
Тези житейски уроци правят човекът , по- силен и адаптивен!В живота има равновесие!
Стига да успееш да го уловиш и запазиш:)
цитирай
6. blagovestie - Мамас,
09.06.2010 09:45
коментарът ми ще е постен, защото темата е дълбока и необятна. Просто ти благодаря! Поста ти е урок за мен. От полезните...
Хубав ден! :)
цитирай
7. razkazvachka - Не знам за песента -
09.06.2010 10:05
но текстът е впечатляващ:
- ако наранявам осъзнато - мен ме боли повече и обикновено ми трябва времето като посредник - кратко, за да се извиня, дълго - за да се излекувам, а след него да проверя - обикновено с тези хора ставаме приятели
- ако не осъзнавам, а ми е подсказано - бързам-бързам
- но има също и рани, които се появяват далече във времето - и тогава единственото лечение е точната дума...
- неизлекуваните рани, които сме причинили - водят до сълзи, когато човекът си замине
и може би още
Дълбока тема!
Поздрави!
цитирай
8. karambol5 - Която и от ръцетеми да е наранена ...
09.06.2010 10:10
Която и от ръцете ми да е наранена страдам АЗ !!
Разбирам го веднага :( Всеки един старда по свой си начин. Един се отдръпва и затваря в себе си болката.....докато тя не изригне силна и помитаща
Друг се възмущава гласно и дори и не се опитва да прикрие ,че е наранен.....
Не зная кое е по-доброто.....всъщност най-добре е това,че дясната ръка се втурва да превързва лявата. Но си мисля ,че ще е по-дбре ако я предпазва от нараняване !!! Важи и обратното :))))
цитирай
9. swan16 - Аз съм ище сравнително млада, но все ...
09.06.2010 10:27
Аз съм ище сравнително млада, но все пак доста неща видях по пътя си. Когато нараня някой и го разбера се извинявам и се старая да си поправя грешката си. Да разбера с какво точно съм го засегнала. а когато засегнат мен обикновенно си полаквам, става по-мълчалива. И ако ми се отдаде удобен случай си казвам тактично, че съм била засегната на въпросния човек.
цитирай
10. injir - Когато ме наранят.Отдръпвам се и страдам мълчаливо. ...
09.06.2010 10:31
Отдръпвам се и страдам мълчаливо. Или: Отдръпвам се и си казвам да му прости Господ, защото той не знае какво прави.Или: Казвам нещо , за да разбере той сам, че греши.Обикновено не съм многословна. Или: Отвръщам се от него. Аз нямам нужда от такъв човек. Накратко: действам различно според ситуацията и отсрещния човек. Поздрав!
цитирай
11. nicodima - Хубава тема!
09.06.2010 10:57
Но трябва да се помисли...
Защо ни се струва, че винаги усещаме като нараним някого...
Защо ни се струва, че на другите не им пука като ни нараняват...
Не ни ли се струва, че трябва да има баланс в поведението - отдръпването е израз на възмущение спрямо една съзнателно нанесена рана; но ако преценим, че не е - защо да изгубваме душевния контакт с човека...
Много, много варианти...
цитирай
12. cefulesteven - Зависи. От много неща зависи. Често ...
09.06.2010 11:45
Зависи. От много неща зависи. Често и мен ме боли повече, особено когато е човек който ме обича, когото обичам, а понякога едва когато я има раната, разбирам колко много означава за мен. Слава Богу, много дълбока не мисля, че съм причинявал, усетя ли, че отива натам, колкото и да ме боли: отчуждавам се. За това и много приятели останаха в миналото ми. Тежко ми е било без тях, но по-тежко щеше да бъде, ако не бях намерил сили.

Искам да кажа за едни други наранявания: ефекта на котлона.
Нагрят съм, температурата ми е висока. Разумен човек не би посегнал да постави ръка на плочата, която е за друго.
Учудвам се, но намират се идиоти, които въпреки предупрежденията ми, докосват където не бива.
Нищо не мога да направя за тях. Съжалявам, сами се нараняват.

Всеки опит за намеса в свободата ми, в навлизането на личната територия и така нататък е опасен, защото тук дори не аз взимам изцяло и еднолично решенията, а онези закони, които са ми дали правото да имам тази свобода.

цитирай
13. cvetnica - Хей, Славе, здравей!
09.06.2010 12:18
Добрата дума е като нежно цвете, а вярната е красива!
Опитвам се да подчинявам в ежедневието си моето поведение спрямо другите, защото не приемам имитацията, лицемерието. Светът и без мен е полудял и загрубял.
Най-добрата рецепта за предпазване от болка - не общувай с такива хора, които могат да ти я причинят! Ако ли все пак се случи, страданието не е най-добрият вариант. Усмихвам се повече и си казвам: Бог си знае работата.
Хора, не забравяйте, че животът е кратък, въпреки всичко е прекрасен, но най-вече намалява с всеки залез!
Весел ден, мила и щастливо лято!
С обич Лили
цитирай
14. compassion - Като е за чуждата болка
09.06.2010 12:31
подхождам индивидуално, търся причината и винаги помагам, но за собствените си болки се самообвинявам, че аз съм ги предизвикала, че съм им позволила да се случат и прощавам на другия. Знам, че в повечето случаи хората нараняват всъщност от СТРАХ и ми дожалява.
цитирай
15. mileidi46 - Страдам!!!
09.06.2010 15:02
Когато ми се е случвало да наранявам, и да ме нараняват!!!
цитирай
16. mamas - stela50 - Чудесен избор на песен
09.06.2010 16:01
stela50 написа:
за начало на деня...Колкото до раните ,боли ,когато са от близък приятел и човек ,на когото много държиш...А другото е неизбежно и трябва да се преодолее....
Поздрави !


Радвам се, че песента ти харесва, Таня!
Съгласна съм с теб, че повече боли когато те нарани близък човек. Но и по-бързо прощаваме, не мислиш ли?
цитирай
17. mamas - papadok - Няма рецепти.
09.06.2010 16:10
papadok написа:
Зависи от това, как се чувствам в момента и в двата предложени от теб варианта. Когато говорим за емоции, там правилата на разумното обяснение не важат. Ако трябва да се опишат всички варианти на евентуално реагиране, както и техните неизбежни разклонения, то горите на Амазония няма да стигнат за изработката на хартия. И понеже съм загрижен за оцеляването им, отговарям кратко- не зная ;)))


Благодаря, Влади :) Твоят хумор ми действа много добре.
Да, емоциите понякога ни играят номера... а разумът свети в червено, но сърцето често обърква посоките... Понякога закъсняваме с целебния жест или дума и раните гангренясват...и тогава не остава друго освен ампутация...


цитирай
18. mamas - miaa - Хубава тема,Mamas!Поздрави!
09.06.2010 16:17
miaa написа:
Зависи какво очакваш и от кого!Ако си наранен от близък човек или "приятел",раната е дълбока и трудно ще зарасне, ако пък се затвори ще остане белег завинаги.
"Не е луд този, който яде от баницата,а този който му я дава!"
Тези житейски уроци правят човекът , по- силен и адаптивен!В живота има равновесие!
Стига да успееш да го уловиш и запазиш:)


Благодаря ти, Марина!
И твоите мисли ми допадат.
Ако раната е от "приятел" (кавичките са важни), може да не и се обръща голямо внимание. Даже е от полза, за да разбере човек кои са истинските му приятели.
цитирай
19. mamas - Благодаря, че сподели, мила!
09.06.2010 16:20
blagovestie написа:
коментарът ми ще е постен, защото темата е дълбока и необятна. Просто ти благодаря! Поста ти е урок за мен. От полезните...
Хубав ден! :)

Радвам се, че съм била полезна.
цитирай
20. mamas - razkazvachka - Не знам за песента - ...
09.06.2010 16:36
Много хубав коментар, благодаря ти, приказнице!
Имах предвид когато нараняваме неволно (съзнателно не бих могла) - от прибързаност, неправилна преценка на ситуацията, лошо стечение на обстоятелствата... А ако човекът отсреща не иска да приеме, че не е било нарочно? Тогава нараненият ставаш ти и е още по-трудно да се лекуват две рани...
цитирай
21. mamas - Благодаря, че разширяваш темата!
09.06.2010 16:46
karambol5 написа:
Която и от ръцете ми да е наранена страдам АЗ !!
Разбирам го веднага :( Всеки един старда по свой си начин. Един се отдръпва и затваря в себе си болката.....докато тя не изригне силна и помитаща
Друг се възмущава гласно и дори и не се опитва да прикрие ,че е наранен.....
Не зная кое е по-доброто.....всъщност най-добре е това,че дясната ръка се втурва да превързва лявата. Но си мисля ,че ще е по-дбре ако я предпазва от нараняване !!! Важи и обратното :))))

Ако съм те разбрала правилно, имаш предвид случаите когато сами се нараняваме. Може би тогава и лекуването е най-трудно - няма кой да ни помогне, трябва да разчитаме само на себе си.
А относно затварянето на болката - опасно е. Може да задълбае навътре и да унищожи човек напълно. По-добре е да се споделя. Най-добре с този, който те е наранил, но не като ответна атака. За жалост, често става точно това...
цитирай
22. mamas - Мъдра в младостта си!
09.06.2010 16:52
swan16 написа:
Аз съм ище сравнително млада, но все пак доста неща видях по пътя си. Когато нараня някой и го разбера се извинявам и се старая да си поправя грешката си. Да разбера с какво точно съм го засегнала. а когато засегнат мен обикновенно си полаквам, става по-мълчалива. И ако ми се отдаде удобен случай си казвам тактично, че съм била засегната на въпросния човек.

Благодаря, че сподели мнението си по темата! Добре постъпваш, според мен. И плачът помага, пречиства. Но... ако често се случва с един и същи човек, може да стане лош навик, който да навреди и на двамата. Това, което казваш в последното изречение, не бива да се отлага прекалено дълго...
цитирай
23. mamas - Според ситуацията и човека, разбира се.
09.06.2010 17:04
injir написа:
Отдръпвам се и страдам мълчаливо. Или: Отдръпвам се и си казвам да му прости Господ, защото той не знае какво прави.Или: Казвам нещо , за да разбере той сам, че греши.Обикновено не съм многословна. Или: Отвръщам се от него. Аз нямам нужда от такъв човек. Накратко: действам различно според ситуацията и отсрещния човек. Поздрав!


Това е когато теб те наранят.
А когато ти неволно нараниш? Нали не сме безгрешни...

Благодаря, че сподели, Мария!
цитирай
24. mamas - nicodima - Хубава тема!
09.06.2010 17:15
Благодаря :)
Интересна насока даваш...
Да, трудно е да приемем, че сме сгрешили.
Да, струва ни се, че нас ни боли повече, отколкото другия. Трудно е да усетим и приемем чуждата болка.
Но отдръпването и затварянето в себе си не е най-добрият вариант. Напълно съм съгласна с това.

nicodima написа:
Но трябва да се помисли...
Защо ни се струва, че винаги усещаме като нараним някого...
Защо ни се струва, че на другите не им пука като ни нараняват...
Не ни ли се струва, че трябва да има баланс в поведението - отдръпването е израз на възмущение спрямо една съзнателно нанесена рана; но ако преценим, че не е - защо да изгубваме душевния контакт с човека...
Много, много варианти...

цитирай
25. mamas - cefulesteven - Зависи. От много неща зависи. Често ...
09.06.2010 17:56
По-голяма е болката на този, който наранява - това извличам от твоите думи, Стеф. Бих казала: "Боли ме, защото теб те боли и аз съм причината." Но за да го почувстваш по този начин, трябва да си наистина добър човек. А ти си такъв, Стеф, благодаря ти!
цитирай
26. queerfish - Мамче, смятам, че е достойно да л...
09.06.2010 18:07
Мамче, смятам, че е достойно да лекуваме наранената от нас душа /волно или неволно/, и ако не го можем с думи, има хиляди други начини! Приятен и успешен ден!
цитирай
27. mamas - cvetnica - Хей, Славе, здравей!
09.06.2010 18:08
Здравей, Лили!
Разбирам те много добре, но все пак става въпрос за неволно нараняване. И основният въпрос е как НИЕ се чувстваме когато нараним.

Красиво и многоцветно нека е и твоето лято, мила!
цитирай
28. mamas - compassion - Като е за чуждата болка
09.06.2010 18:11
compassion написа:
подхождам индивидуално, търся причината и винаги помагам, но за собствените си болки се самообвинявам, че аз съм ги предизвикала, че съм им позволила да се случат и прощавам на другия. Знам, че в повечето случаи хората нараняват всъщност от СТРАХ и ми дожалява.


Благодаря ти за споделянето, Руми!

Виж това: http://vbox7.com/play:1cc4d082
цитирай
29. mamas - mileidi46 - Страдам!!!
09.06.2010 18:13
mileidi46 написа:
Когато ми се е случвало да наранявам, и да ме нараняват!!!


Добра душа си, мила!
Прегръщам те!
цитирай
30. mamas - Достойно е, разбира се.
09.06.2010 18:22
queerfish написа:
Мамче, смятам, че е достойно да лекуваме наранената от нас душа /волно или неволно/, и ако не го можем с думи, има хиляди други начини! Приятен и успешен ден!


Достойно е да признаем грешките си, да се извиним, да помогнем - както можем. Или поне да опитаме, дори и с риска да не приемат помощта ни.
Приятна вечер ти желая!
цитирай
31. pegas08 - Много мъдра дискусия,
10.06.2010 08:10
предизвикана от много мъдър човек!

Рибката , и тя мъдрец, намеси важна дума- достойнство.

...Не знам, може би трябва да се върнат дуелите. лично ги предпочитам, вместо модерната "игра" на бухалка и стрелба с автомат, по който ти падне!

Всъщност, любимата ми забава е да се извинявам!
А сега, издадох се!

Сори!
цитирай
32. mamas - pegas08 - Много мъдра дискусия,
10.06.2010 15:01
pegas08 написа:
предизвикана от много мъдър човек!

Рибката , и тя мъдрец, намеси важна дума- достойнство.

...Не знам, може би трябва да се върнат дуелите. лично ги предпочитам, вместо модерната "игра" на бухалка и стрелба с автомат, по който ти падне!

Всъщност, любимата ми забава е да се извинявам!
А сега, издадох се!

Сори!


Благодаря за високата оценка, Пегас!
Доволна съм, че се получи дискусия. Бих искала да става така и когато пускам стиховете си, но... само хвалебствия :) Иска ми се да вярвам, че не са само от добронамереност...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mamas
Категория: Поезия
Прочетен: 4679789
Постинги: 547
Коментари: 11966
Гласове: 31452
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031