Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.04.2010 11:00 - Моят Велики четвъртък (снимки)
Автор: mamas Категория: Лични дневници   
Прочетен: 15865 Коментари: 40 Гласове:
32

Последна промяна: 01.04.2010 16:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Религията определя този ден като един от най-важните, защото на него се е състояла Тайната вечеря на Христос с 12-те апостоли, по време на която той предсказва смъртта си и предателството на Юда.

image

След вечерята в Гетсиманската градина по време на молитва идват войници и след целувката на Юда хващат Христос.

На Велики четвъртък свещенослужителите във всички православни храмове изнасят кръста от олтара, което символизира носенето му от Христос към Голгота.

Според традицията великденските яйца се боядисват рано сутринта на Велики четвъртък или през Велика събота преди празника. Първото яйце трябва да се боядиса в червено. 
 

Моят Велики Четвъртък започва както всеки друг ден - с личната ми Благодарствена молитва:

Благодаря ти, Господи, за вчера!
Бъди до мен и в днешния ми ден!
***

За пръв път от много време в този ден, Велики четвъртък, не съм на работа. Традицията ще бъде спазена. Приготвила съм яйцата и чакам утрото...

image


То не закъснява...

image

..., а аз бързам да изпреваря слънцето.

image

Тенджерата вече е на котлона.

image

Разсъмване...

image

image

Докато се варят яйцата, приготвям боите. Естествено, първо червената.

image

Слънцето вече е обагрило хоризонта в златно...

image

... и упорито се издига все по-нагоре...

image

image

Яйцата вече са сварени и започва боядисването.

image

С първото червено яйце натърквам бузките и правя кръстче на челото на внука ми.

image

Това яйце ще се пази вкъщи до следващия Великден.


image 

 
image

Продължавам с боядисването на яйцата...

image

...а внукът ми се приготвя за детската градина.
***
Тези две яйчица са декоративни(кухи са):

image

Снаха ми ги изрисува и украси, Ицко ще ги занесе в детската градина. Заедно с донесените от другите деца и тези, които сами децата ще изрисуват днес (приготвили сме бяло сварено яйце), ще бъдат подредени на изложба, а след това откупени.

image

Ицко вече е готов (часът е почти осем), излизам да го изпратя:

image

Хубавецът на баба!!!

image

Високо над мен небето е отворило синьо око...

image

...а на изток слънцето се бори с облаците...

image

image

По традиция на Велики четвъртък се боядисват яйцата в чисти цветове, но аз направих и няколко шарени, за да покажа технологията.

image

Свареното яйце се увива в памук и върху него се накапват боите в най-различни комбинации.

image

Изчаква се да поизсъхне памукът (колкото повече стои, толкова по-наситени са цветовете) и се разгъва:

image

Резултатите са непредвидими...

image

В събота ще си поиграя повече с шарене по този и други начини. За днес достатъчно!

image


И слънцето вече се възцари на небето!

image

Светли празници ви пожелавам, приятели!

 



Тагове:   четвъртък,


Гласувай:
32




Следващ постинг
Предишен постинг

1. erato7 - Винаги ми е хубаво при теб! И аз ха...
01.04.2010 11:12
Винаги ми е хубаво при теб! И аз харесвам най-много яйцата боядисани с памук. А Ицко ви е голям сладур! Да ви е жив и здрав и винаги да ви радва! Светли и усмихнати празници! И весела ваканция!
цитирай
2. compassion - Много си ранобудна
01.04.2010 11:20
и всичко преди осем беше готово.
Това се казва щастлива жена и добра баба.
Да ти е живо и здраво внучето!
Голям сладуран е.
цитирай
3. allbi - готова съм и аз вече :)
01.04.2010 11:48
боядисах ги
Поздрав !
че ще бягам на работа втора смяна :)
цитирай
4. gkowachew - Светли празници!
01.04.2010 11:55
Живот и здраве за цялото семейство!:)))
цитирай
5. injir - Приятна радост и почивка!
01.04.2010 12:02
Приятна радост и почивка!
цитирай
6. bilingual - Светли празници и на теб! Здраве и ...
01.04.2010 13:31
Светли празници и на теб! Здраве и благополучие в семейството!
Много хубав постинг! :)
цитирай
7. mamas - Много ти благодаря, слънчево момиче!
01.04.2010 16:25
erato7 написа:
Винаги ми е хубаво при теб! И аз харесвам най-много яйцата боядисани с памук. А Ицко ви е голям сладур! Да ви е жив и здрав и винаги да ви радва! Светли и усмихнати празници! И весела ваканция!


Много красиви стават яйцата и с кристали, но нещо не ми проработиха тази година. Но и така са хубави. Украсяваме също и с восък, с листенца от балдаран... Най-важното е да се прави всичко с желание и удоволствие, тогава всичко се получава.
Светли празници ти пожелавам!
цитирай
8. mamas - compassion - Много си ранобудна
01.04.2010 16:30
compassion написа:
и всичко преди осем беше готово.
Това се казва щастлива жена и добра баба.
Да ти е живо и здраво внучето!
Голям сладуран е.


Така трябва - преди изгрев слънце да се започне. Бързах и заради внука, неговата радост ми е най-голямата награда (жалко, че и малката не е тук...).

Благодаря от сърце за пожеланията!
Светли празници!

цитирай
9. tota - Ех, Славе!!
01.04.2010 16:50
Жива и здрава да си и още дълги години да спазваш традицията ни ..и да я споделяш с нас..Светли, благословени, празнични дни!
цитирай
10. mamas - allbi - готова съм и аз вече :)
01.04.2010 17:34
allbi написа:
боядисах ги
Поздрав !
че ще бягам на работа втора смяна :)


Чакам да ги покажеш :)))
цитирай
11. mamas - gkowachew - Светли празници!
01.04.2010 17:36
gkowachew написа:
Живот и здраве за цялото семейство!:)))


Благодаря :)
Бог да е с теб!
цитирай
12. mamas - Благодаря ти, Мария!
01.04.2010 17:40
injir написа:
Приятна радост и почивка!


Хубави празници и на теб пожелавам!
цитирай
13. mamas - Благодаря ти, Анита!
01.04.2010 17:43
bilingual написа:
Светли празници и на теб! Здраве и благополучие в семейството!
Много хубав постинг! :)


Божият благослов нека е върху теб!
цитирай
14. mamas - shtrakalka - И моите са готови,
01.04.2010 17:52
shtrakalka написа:
но какво се прави с червеното миналогодишно яйце?


Някъде пише, че по него се гадае каква ще е годината, но не знам как. Мисля, че черупките се заравят в градина, на нива...
цитирай
15. mamas - Благодаря, Ати!
01.04.2010 17:54
tota написа:
Жива и здрава да си и още дълги години да спазваш традицията ни ..и да я споделяш с нас..Светли, благословени, празнични дни!


Светли празници и за теб и семейството ти!
цитирай
16. kasnaprolet9999 - Браво, страхотни снимки,
01.04.2010 19:18
добра домакиня си, пък и знаеш как и другите да научиш. Весели празници.
цитирай
17. mileidi46 - Samo az sum tujna....
01.04.2010 19:43
nqmam nito boq za qiza...nito jelanie da gi pravq...minalata godina se igrax s 4asove s lak za nokti...ni6to ne stana...i nakraq se razrevax...
i sega pak 6te revna...Iskam si v Bulgariaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....
цитирай
18. ckarlet - При теб винаги е интересно и човек ...
01.04.2010 20:05
При теб винаги е интересно и човек може да научи много за всеки празник, Мamas!
Светли и щастливи празници на теб и всички твои близки!
Специален поздрав за малкия Сладурко!!!
цитирай
19. tili - Браво, Слава!
01.04.2010 20:50
И аз извапцах едни кафяви яйца, но се получиха цветовете горе-долу! В събота продължавам с украсите ;-)))
Поздрави на всички и големи и мънички!!!
цитирай
20. mamas - kasnaprolet9999 - Браво, страхотни снимки,
01.04.2010 20:59
kasnaprolet9999 написа:
добра домакиня си, пък и знаеш как и другите да научиш. Весели празници.


Благодаря, Невена!
Нали съм учителка, отвътре ми иде да обяснявам :)))
Весели празници и на теб!
цитирай
21. mamas - mileidi46 - Samo az sum tujna....
01.04.2010 21:01
mileidi46 написа:
nqmam nito boq za qiza...nito jelanie da gi pravq...minalata godina se igrax s 4asove s lak za nokti...ni6to ne stana...i nakraq se razrevax...
i sega pak 6te revna...Iskam si v Bulgariaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....


Не тъгувай, мила, вземи си от моите!
В Италия не боядисват ли яйца?
цитирай
22. mamas - И аз благодаря за доверието :)
01.04.2010 21:10
shtrakalka написа:
така ми казаха, но исках да знам и твоето мнение.
Весели празници на цялото голямо семейство!


Весели празници!
цитирай
23. mileidi46 - :(((
01.04.2010 21:10
nqma takav obi4ai tuk mila...ne sam vijdala...6te si vzema edna pera6ka...ot tvoite...
Blagodarq ti...
цитирай
24. mamas - Благодаря за поздравите, Скарлет!
01.04.2010 21:18
ckarlet написа:
При теб винаги е интересно и човек може да научи много за всеки празник, Мamas!
Светли и щастливи празници на теб и всички твои близки!
Специален поздрав за малкия Сладурко!!!


Амбицирах се да правя подобни постинги, за да мога и аз да науча нещо повече. А се запалих и по снимането...Но ми идва в повече - кое по-напред да свърши човек! Но поне от скука не мога да се оплача, винаги имам какво да правя :)))

Светли празници, Скарлет!
цитирай
25. mamas - Благодаря, Лили!
01.04.2010 21:36
tili написа:
И аз извапцах едни кафяви яйца, но се получиха цветовете горе-долу! В събота продължавам с украсите ;-)))
Поздрави на всички и големи и мънички!!!


Зависи и от качеството на боите. Понякога и белите яйца не стават. На мен кристалите ми не се прихванаха тази година, но и без тях ще минем.

Поздрави и за теб и твоите близки...и една прегръдка от мен :)
цитирай
26. mamas - Колкото искаш, миличка!
01.04.2010 21:37
mileidi46 написа:
nqma takav obi4ai tuk mila...ne sam vijdala...6te si vzema edna pera6ka...ot tvoite...
Blagodarq ti...


Прегръщам те :)))
цитирай
27. eien - Благодаря за постинга, мамас!
02.04.2010 04:08
Бог да е с Вас и близките на сърцето Ви днес, утре и завинаги. Амин!
цитирай
28. aqualia - Поздрави чак на Разпети Петък!
02.04.2010 09:15
Твоят Велики Четвъртък е вдъхновяващ!
Светли празници!
цитирай
29. mamas - eien - Благодаря за постинга, мамас!
02.04.2010 10:24
eien написа:
Бог да е с Вас и близките на сърцето Ви днес, утре и завинаги. Амин!


И аз благодаря и светли празници ти пожелавам!
(Нали отдавна сме на "ти"?)
цитирай
30. mamas - Благодаря ти, Лили!
02.04.2010 10:36
aqualia написа:
Твоят Велики Четвъртък е вдъхновяващ!
Светли празници!


Така е с всичко, което излиза от сърцето...
Светли празници и за теб и твоето семейство!
цитирай
31. mirandolina - Страхотен...
02.04.2010 13:03
Велики Четвъртък !
Светли празници, да сте живи и здрави от малки до големи !:)))
цитирай
32. mamas - mirandolina - Страхотен...
02.04.2010 13:47
mirandolina написа:
Велики Четвъртък !
Светли празници, да сте живи и здрави от малки до големи !:)))


Благодаря!
Знам, че на много места ще се напише КАКВО СЕ ПРАВИ. Затова реших да разкажа и покажа аз какво правя. Непретенциозно, но истинско.

Светли празници и за теб и твоето семейство!
цитирай
33. zvezdichka - Наистина си много
02.04.2010 22:49
раннобудна. А аз днес въпреки, че бях решила да меся козунаци си поспах до 10 и след това започнах да действам в къщи :). Ама обичам да си поспивам и като има почивни дни гледам да се възползвам. А относно козунака и рулата си помислих, че няма да станат, защото от много години не се бях пробвала, а и тестото ми не успя да бухне, въпреки, че го премесвах 2 пъти. Но като ги метнах да се пекат и след около 20 минути като ми замириса и поглеждам във фурната: Имало защо да се потрудя. Така хубаво си беше бухнал козунака :).
Благодаря ти за поста :). При теб винаги ми е било интересно.
И внука е голям сладур :). Сега вече разбирам ранното ставане...

Желая ти празнично настроение в душата!
цитирай
34. mamas - Браво на теб, Цане!
02.04.2010 23:01
Аз не се захващам с козунаци, купувам си. Баници правя с готови кори, така и не се научих да точа :) Ама то не може всичко човек да умее, нали?

Благодаря ти за пожеланията, мила, светли празници и за теб!
цитирай
35. mamas - Разпети петък
02.04.2010 23:03
Припомнят се великите страдания на Иисус Христос, волно приел да бъде съден, бичуван, оплют, бит с плесници и показан пред народа в багреница за поругание с кръст в ръка и с венец от тръни на главата.

Нарамен с тежък кръст от преторията на Пилата, Христос бил поведен към Голгота на разпятие.

Разпнат между двама разбойника за поругание при страшни природни смущения - земетръс и затъмнение на слънцето, издъхнал, приел смърт, за да избави от смърт цялото човечество.

цитирай
36. mamas - Велика събота
02.04.2010 23:04
Възпоменава се погребението на Христос Спасителя и слизането Му в ада. Умрял на кръста, от прободените Му ребра изтекло кръв и вода. Иосиф Ариматейски и Никодим, като изпросили разрешение от Пилат, снели Го от кръста, помазали с аромати, обвили в нова плащаница и Го положили в нов гроб, изсечен в скала в Гетсиманската градина. При полагането Му в гроба присъствували жените мироносици, сред които, обляна в сълзи с прободеното си от мъка сърце, била и майка Му св. Богородица. Църквата пее:

"В гроба с тялото Си и в ада с душата Си като Бог,
в рая с разбойника и на престола с Отца и Духа Си бил, Христе,
Който изпълваш всичко".

Иудеите запечатали гроба и поставили стража.

Велика тайна! "Да замълчи човешкото създание!" - пее Църквата вместо Херувимската песен на Велика събота. Господарят на живота е в гроб, но скоро ще се прослави с чудото на възкресението.
цитирай
37. miaa - Много е хубаво при теб, уютно и бл...
02.04.2010 23:27
Много е хубаво при теб, уютно и благословено!
С обич към теб и цялото ти семейство,Mamas!
цитирай
38. mamas - Благодаря ти, Марина!
02.04.2010 23:46
miaa написа:
Много е хубаво при теб, уютно и благословено!
С обич към теб и цялото ти семейство,Mamas!


Благословена бъди!
цитирай
39. hel - Колко българско и великденско е при ...
03.04.2010 00:29
Колко българско и великденско е при теб! И уютно семейно!
Утре аз съм на ход!
Светли празници, Мам!
цитирай
40. mamas - Добро утро, мила!
03.04.2010 08:36
hel написа:
Колко българско и великденско е при теб! И уютно семейно!
Утре аз съм на ход!
Светли празници, Мам!


Чакам да видя и твоите великденски яйца.
Ние с внука ми след малко започваме да доукрасяваме яйцата. И той ми е ранобудник, в момента закусваме двамата :)

Светли празници!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mamas
Категория: Поезия
Прочетен: 4695171
Постинги: 547
Коментари: 11966
Гласове: 31452
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930