Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.04.2008 17:27 - На моите внучета Ицко и Хейли
Автор: mamas Категория: Изкуство   
Прочетен: 4948 Коментари: 5 Гласове:
1

Последна промяна: 07.02.2009 16:40


 image


Лекарство против стрес
На Ицко

image

Моето лекарство против стрес
всяка сутрин, щом затропам в кухнята,
грабнало пантофките в ръце,
ме зарежда с доза самочувствие.

А когато пак се прибера
в късния следобед уморена
(сякаш смазва мойте рамена
тежестта на цялата вселена),
пред вратата ме посреща смях-
лек за бодрост и успокоение.
Две очички греят и от тях
блика двойна доза настроение.

Ще навърши скоро три годинки
моето лекарство против стрес.
То ще расте-в мен ще расте умората,
но знам-ще действа силно, както днес!
  

Сребърни звънчета (на внука ми Ицко)

Сребърни звънчета сипят
вън в антрето сладък звън.
Дядо Коледа ли иде
и прекъсва моя сън?

Не, не е добрият старец
с приказната си шейна!
Тропкат палави крачета,
будят мойта тишина.

Пъстри водопади лее
неподправен детски смях.
Сребърни потоци пеят
и потъвам цяла в тях.

 
Хубавелка - пъргавелка (на внучката ми Хейли)

image

Нашта мома софиянка
с чудно име-англичанско!-
вече има две зъбченца,
бели бисерни парченца.

В миг усмивка засиява-
сякаш роза разцъфтява!
А под веждите дъгички
кротко мигат две звездички.

Махат две ръчички малки,
не признават залъгалки-
дръпнат мама за косите,
боднат тати във очите!

А крачетата немирни?
Тропкат, тропкат те безспирно.
Ах, на мама хубавелката!
Ех, на тати пъргавелката!


 Ицковата дрешка

Всеки да научи
днес какво се случи!
С Ицковата дрешка
стана малка грешка.
Мама я изпрала,
баба я простряла.
Слънчицето мило
в миг я изсушило.

Ала страшна хала
в двора връхлетяла,
скъсала въжето,
грабнала прането!
Скачала, лудувала,
буен танц танцувала.
Най-подир се спряла
цяла отмаляла...

А на Ицко дрешката?

Горе! На черешката!

 
Внуче и куче (по аватарчето на ре8)

Ох, на баба милото!
Къде се е скрило тО?

Гледам зад диванчето
рушкам под юрганчето,
търся зад пердетата,
надничам в кюшетата,
и навън оглеждам,
плача и нареждам:
Ах, беда голяма!
Никъде го няма!

Я да викна кучето
да потърсим внучето!

Кучето си легнало,
слааадко се протегнало...

А на баба внучето?
Гушнало се в...кучето
!

(А Хейли го казва така:
"А на баба внучката?
Гушнало се в...кучката!"
...и се залива от смях...)


 Броилка (на Ицко) Хайде да броим до пет,
а след туй - в обратен ред!

Виж, едно носле мъничко
иска да подуши всичко.
А над него две очички
светят като две звездички.
Станаха дотука три,
а с устата - четири.
Пръстчетата са по пет...

А сега в обратен ред!

Две ръце плюс две крачета,
туй е четири, момчета!
А глава и две уши
колко правят? Точно три!
С две ръце прегръщам мама,
радостта ми е голяма -
че за мен е тя едничка,
мойта маминка добричка!




Поредица Дизайнер

1.Дизайнер

Ще стана дизайнер - така съм решила.
Виж - всичките дрехи сама съм ги шила!

Да мисля модели за мен е играчка -
модел нов се ражда дори от закачка.

Куче разкъса на кака полата.
Разплакана в къщи се върна горката.

Подразних я първо, добре се посмях,
а после съдраната дреха прибрах.

Ножица грабнах, клъцнах тук-там -
стана полата и хит най-голям!

Днес всички захвалили Гучи, Армани...
От тях по-прочута аз утре ще стана!

2. Учителка

На подиума моден ще сполуча,
че от добра учителка се уча.

По начини различни и незнайни
пред мене тя разкрива свойте тайни.


В студена зимна утрин, цяла в бяло,
подсказва как се прави наметало.


От морските вълни ушива дрешки -
да пазят хладина през дните жежки.


За празниците също тя ме учи,
та рокля най-добра да се получи.


Показва ми как в пролетни градини
лалетата издуват кринолини.


Зюмбюлът нежен крехко тяло свежда
под свойта тежка царствена одежда.


А по-нататък - рози разцъфтели -
поли разкошни с розови дантели...


Навярно всеки вече се досеща
коя е таз учителка тъй веща:


Най-вещият дизайнер е ПРИРОДАТА!
От памтивека ТЯ диктува модата!


3. Шивачка - вълшебница

Пантофки златни, рокля за принцеса...
Отгде ли ги е взела таз контеса?

- Пантофките в един дворец открих,
а роклята...сама си я уших!

От звездното небе отрязах късче -
пола скроих за тънкото си кръстче.

Воланите са облачета бели,
от пролетния вятър затрептели.

Поръбената със сребро дантела
от дрехата на залеза съм взела.

Елечето от морска пяна лека
обточих с лъч от лунната пътека...

Да, стана рокля като за принцеса!

- А копченцата чудни откъде са?

- И тях, и на коланчето токата
изрязах си ги снощи от луната.


4. Плетачка

Разказах ви в един предишен стих
за роклята, която си уших.

А днес реших да изплета жилетка.
Сама ще си измисля чудна плетка.

Сама ще си осигуря и прежда,
без към магазина да поглеждам.

Но...първо ще се посъветвам с мама
каква да бъде цветовата гама.

- Жилетката е есенна одежда,
добре е като есен да изглежда!

На цветове е щедра есента.
С какво жилетката да изплета?

Кафяво ще ми трябва, и зелено,
а може би и мъничко червено...

Ще търся и на златото цвета -
нали наричат "златна" есента!

- Ще ти помогна! - каза ми Надежда. -
От слънцето ще ти изтегля прежда.

- От царевица ще ти взема свила. -
предложи услужливо кака Мила.


- А аз до джунглата ще се отбия,
кълбенце от лиана да навия.


- Червени копчета ще скъсам аз
в горичката от шипковия храст!


- Но как за помощта ще ви платя?!

О, да!
Жилетки ще ви изплета!

5. Съвети към абитуриентка

Какво е тоалетът без аксесоарите?
Не трябва да се кичиш с каквото, както свариш!

Към роклята брокатена - гердан от раковини?
Блестящи диаманти над тениската синя?!

А с този колан кожен с метална катарама
едва ли ще изглеждаш на бала като дама...

На роклята ефирна сложи изящна брошка!
(Че с тази ми приличаш на...наперена кокошка!)

Тез обици огромни какво си ги заклатила!
Две бисерни сълзици напълно са достатъчни.

На роклята подхожда наметка от дантела.
Чудя се - жилетката защо ли си я взела?

- Защото баба каза - да не настина нещо...
- Забравила е баба ти за младостта гореща!

- Я погледни червилото ми - май се е изтрило...
- Във вените ти ври кръвта - ще минеш без червило!
 

     Бабината трушия
    Морков
, чушка и домат -
ех, че вкусен зарзават!

С цветно зеле и гулия
става приказна трушия!

Често мойта баба драга
на трапезата я слага.

Всеки хапва и подпитва,
за рецептата разпитва.

Ала баба се скатава,
тайната си не издава.

Сладко хрупкам си и аз,
но се каня в този час
важна тайна да разкрия -
как се прави таз трушия!

 
     Тайната на бабината трушия

Цял ден внучката ме моли,
след мен ходи и бърбори:
"Хайде, тайната издавай,
таз трушия как я правиш?"

Ох, не мога да се скрия,
тайната си ще разкрия!

Отначало, мило внуче,
да подготвим зеленчуците!

Първо се измиват щателно
(туй се прави обезателно!).
Чушки и домати - цели.
Морковите не се белят.
Гулията - на парченца.
Зеленцето - на цветченца...

В туй бидонче ще я сложим,
ред по ред ще я наложим.
Ред чушлета, ред домати -
тъй от всички зарзавати.
Стрък кервиз за вкус богат,
дюлята - за аромат!

Тъй редихме - ред по ред...

Но ви казвам (под секрет!) :
всичко друго е халтура -
тайната е ...в саламурата!!!


 



Тагове:   Моите,


Гласувай:
2



1. essy - МамаС,
11.04.2008 19:54
добре завърнала се :)

Тези малчугани,
хубави, засмяни,
вечно да те радват
и те вдъхновяват :)

Поздрави от Чарли :)
цитирай
2. dodo73 - Радвам се да те видя тук, mamaS!!! :)
13.04.2008 10:23
С голямо удоволствие прочетох отново прекрасните стихчета! Благодаря за настроението!
Слънчев и усмихнат ден ти желая!
цитирай
3. mamas - Благодаря ви!
14.04.2008 15:59
Чарли, не знаех, че и това (essy) си ти! Ще те чета и тук със същия интерес!

Додо, и за мен е удоволствие да се докосвам до твоята поезия!
цитирай
4. анонимен - Svetlana
08.02.2009 17:03
Az suvsem bez da iskam otkrih stihovete Vi. Mnogo sum vpechatlena,a decata sa sladurcheta.
цитирай
5. mamas - Благодаря, Светлана!
09.02.2009 00:10
Радвам се на тази случайност!
Внуците са огромното ми щастие. На всекиго пожелавам да го изпита! А се оказаха и вдъхновение за стихове...надявам се и за още.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mamas
Категория: Поезия
Прочетен: 4681740
Постинги: 547
Коментари: 11966
Гласове: 31452
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031